Motorrijder verongelukt door politieachtervolging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar lees je dat ze alleen te hard reden? , kijk ze zijn jong en dan doe je wel eens wat doms
Ze hadden natuurlijk beter kunnen stoppen en zeggen dat het hun erg speet en dat ze het nooit meer zouden doen
10 tegen 1 dat ze er mee weg waren gekomen omdat het maar de vraag is dat de politie een geldige meting heeft kunnen uit voeren
 
als er je zoveel aan gelegen is om weg te komen bij de politie vanwege een boete is er waarschijnlijk meer aan de hand als alleen een boete. en dat je jezelf daarbij te pletter rijdt is geen doodstraf dat is gewoon een gevolg van je eigen handelen en stupiditeit.
en dat de politie de achtervolging instelt is volledig terecht of moeten we iedereen die op de vlucht gaat er maar mee weg laten komen?
en het is niet de fout van de politie dat de heren boven hun kunnen gingen rijden en dat er 1 zichzelf te pletter rijdt tegen de achterkant van een bus en dat de ander om en of andere reden op zijn bek gaat. mijn gedachten gaan meer uit naar de buschauffeur die die lamzak achterop zijn bus kreeg want die gaat daar waarschijnlijk nog heel lang last van hebben.
 
Ze reden alleen te hard, hadden net een overval gepleegd..laat ze gaan iedereen moet werken:(

Edit: lees net dat ze helemaal geen straatroof was geweest maar dat TS het bracht in de vorm van "als ze nou net een hadden gepleegt";)

Ik ga vast (alsnog) klaar zitten voor dit topic})
 
Dit,

excited-young-man-with-the-remote-and-beer-and-chips-on-the-couch-picture-id957692810


en F5.
 
De agent de schuld in de schoenen schuiven, als is het maar gedeeltelijk, klinkt mij zeer voorbarig. Er zijn situaties waarin je een achtervolging afbreekt om veiligheidsredenen, maar als dat niet zo is en de knuppel van een motorrijder racet zichzelf alsnog tegen een bus aan, is het niet zo moeilijk om te zeggen: eigen schuld dikke bult.
 
Las dit artikel net: Motorrijder verongelukt na politieachtervolging in Rotterdam

Hoewel natuurlijk eigen schuld/darwin etc.. is de doodstraf wel weer wat heftig. Wat bij mij de vraag opwerpt, moet de politie wel zo’n achtervolging Inzetten? Ik begrijp het als ze net een straatroof hadden gepleegd, maar ze reden alleen te hard.



Je gebruikt de term doodstraf ?
Hoezo ? Wie is er door wie gestraft ????
Door die term zo te gebruiken maak je een statement ipv een objectieve vraag.

Moet de politie de achtervolging inzetten ?

Er staat geen reden bij waarom ze er vandoor gingen. Je geeft zelf al aan dat bij een straatroof je het wel oke vind dat er een achtervolging word gestart ?
Een melding straatroof word gedaan door het slachtoffer of een getuige. DIe bellen 1112 of 0900-8844.
Als ze 0900 bellen dan is alleskansloos verloren, dan duurt het een uur voor ze doorgedrongen zijn tot iemand die echt fatsoenlijk de melding kan aannemen.
Maar ook bij gebruik van 112 duurt het 3/4/5 minuten voor de informatie vanaf de melder bij de straatagenten terecht komt.
In die tijd ben je als motorrijder dus al 5 kilometer verder en is de kans op een heterdaad aanhouding 0.

Maar die straatagenten die buiten rondrijden zagen wel 2 minuten VOOR zij de melding straatroof krijgen 2 motorrijders met vluchtsnelheid door de straat rijden.
Maar ja, op dat moment wisten ze niet van de overval, dus maar gewoon niet reageren en ze gewoon verder laten rijden ?
Dat zou wat zijn, in het nieuws dat de politie de wegvluchtende motorrijders heeft gezien en had kunnen ingrijpen maar het niet deed omdat het maar te snel rijdende motoren waren ??

Het is vrij simpel geregeld in NL.
Als je iets uitvreet wat niet de bedoeling is, dan is het aan de politie om je aan te spreken daarop.
Het begint er dus mee dat iemand aanleiding geeft om aangesproken te worden. ( aangesproken, staande gehouden of aangehouden )
Als je niet reageert op een stopteken is dat dus het 2e strafbare feit.
Iemand die zo makkelijk strafbare feiten achter elkaar begaat gewoon maar weg laten rijden ?? Dat gaat ook niet erg mooi staan in de media. Dan is het hek van de dam en rijdt iedereen voortaan weg, ook de straatrovers.

Ik heb al veel achtervolgingen meegemaakt. Uiteindelijk zijn er grofweg 2 categorieën weggebruikers die een stopteken negeren en er vandoor proberen te gaan: Snotjochies op bromfietsen of in mamma d'r auto die uit pure schrik en paniek gas geven. Die geven het na het inschakelen van zwaailicht en sirene na 200 meter op en die krijgen een boze blik en wat ernstige woorden en daarna weer over tot de orde van de dag. Vaak zijn die lui zo geschrokken van hun eigen actie dat je ze eerst 5 minuten moet gaan staan kalmeren voor ze weer fatsoenlijk kunnen doorademen :+ die krijgen van mij niet eens een bekeuring voor het er vandoor gaan.

De andere categorie zijn lui die duidelijk laten zien dat ze aso's zijn, niets geven om andersmans veiligheid en 9 van de 10 keer daadwerkelijk iets te verbergen hebben. Middelengebruik ( drugs/alcohol ) bv. Of ze hebben iets bij zich wat niet de bedoeling is.
Ik heb zelden een achtervolging meegemaakt waarbij we niet achteraf een erg duidelijke reden vonden waarom diegene er vandoor ging.

Het gebeurd overigens bestregelmatig dat een achtervolging word afgebroken door de politie. Puur om de veiligheid.
Maar dat is een beslissing die op dat moment genomen word, aan de hand van wat er op dat moment gebeurd, je kan echt niet van te voren precies beslissen wanneer wel of niet de achtervolging ingezet word. Dan zou iedereen er voortaan vandoor gaan.

In ieder geval zou iedereen die op een gestolen motor rondrijdt daar voortaan onbekommerd mee kunnen blijven rijden.... als je een stopteken krijgt, geef je gewoon gas..... ?
 
Laatst bewerkt:
Het zou een gekke wereld worden als politie geen achtervolging meer in zou zetten. Dat de rijder zichzelf iets aandoet door niet te stoppen, dat kun je toch geen doodstraf noemen natuurlijk, da's toch echt eigen keus geweest, hoe sneu ook.
 
Dit is trouwens niet het eerste topic waar dit onderwerp besproken word.
Iedere zoveel jaar komt dit als onderwerp naar boven.
Wel benieuwd of de gemiddelde mening van de M-Fer is veranderd in de loop der jaren, ff terugzoeken :P
 
Op weg naar een liquidatie?O-)

Benieuwd of ze iets buitengewoons aantreffen op de bestuurders of in de omgeving;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan