Motorrijden en mobiliteit in de (nabije) toekomst

De helft van de bmw modellen komt,grotendeels, uit china 🥳 🤗
 
De helft van de bmw modellen komt,grotendeels, uit china 🥳 🤗

Daar hebben ze een mooi plaatje van op hun website. Het helmpje = motor(fiets)productie.

1734445907487.webp
 
Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine…*O*…..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft… :X
Ik heb ook die artikels gezien. Maar hun berekening is wel wat met de haren getrokken. Soms rekent men met 80 cent per kwh. Als iemand effectief alleen maar gaat laden bij dure snelladers (lijkt mij erg dom), dan zal je toch wel een abonementje nemen bij Tesla of Ionity. En dan ga je geen 80 cent per kwh betalen.
Ik kan ook wel voorbeelden bedenken waarbij een EV duurder is. Maar in de overgrote meerderheid van de gevallen is een EV goedkoper.

Voor mijn gebruik en fiscale situatie is een electrische motorfiets trouwens ook veel goedkoper dan een benzinemotorfiets. Voor mijn gebruik is het de goedkoopste en beste oplossing. (=woon-werk, en ritten van max 300km. Naar de eifel, ardennen, zee maar niet naar de Alpen)
 
Maar dit geldt alleen voor mensen die van de werkgever een voertuig mogen leasen toch? Als particulier kun je dit niet
 
Ik heb ook die artikels gezien. Maar hun berekening is wel wat met de haren getrokken. Soms rekent men met 80 cent per kwh. Als iemand effectief alleen maar gaat laden bij dure snelladers (lijkt mij erg dom), dan zal je toch wel een abonementje nemen bij Tesla of Ionity. En dan ga je geen 80 cent per kwh betalen.
Ik kan ook wel voorbeelden bedenken waarbij een EV duurder is. Maar in de overgrote meerderheid van de gevallen is een EV goedkoper.

Voor mijn gebruik en fiscale situatie is een electrische motorfiets trouwens ook veel goedkoper dan een benzinemotorfiets. Voor mijn gebruik is het de goedkoopste en beste oplossing. (=woon-werk, en ritten van max 300km. Naar de eifel, ardennen, zee maar niet naar de Alpen)

Logisch,denk ik 🤔

En dan nog de forse afschrijving waar de particulier mee te maken heeft.
Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat de consument huiverig voor een tweedehands EV is.
Ook gezien die dingen nog in ontwikkeling zijn en door de steeds toenemende actieradius, is een tweedehandse immer achterhaald💁‍♂️
 
Berichtje even uit een ander topic overgezet om in dat topic wat 'off-topic' te voorkomen.
Het verschil tussen b- en e-motoren was al buitenproportioneel voor de niet lease- of anderzins zakelijke rijder, maar dit is inderdaad niet erg e-stimulerend. Compleet verkeerd signaal dat zeker niet méér elektrische motoren op de weg zal opleveren ... :N
 
Berichtje even uit een ander topic overgezet om in dat topic wat 'off-topic' te voorkomen.
Het verschil tussen b- en e-motoren was al buitenproportioneel voor de niet lease- of anderzins zakelijke rijder, maar dit is inderdaad niet erg e-stimulerend. Compleet verkeerd signaal dat zeker niet méér elektrische motoren op de weg zal opleveren ... :N
Jammer dan 💁‍♂️

Wat zou voor jou dan de essentie zijn voor een toename van electrische motoren?
 
Ach, volgens mij willen ze in Den haag gewoon voorkomen dat (als velen een E-motor zouden rijden) we de klagers die zo graag wegen willen afsluiten, hun lawaai argumenten uit handen slaan :+
En omdat motoren (ongeacht aandrijving) minder zwaar zijn dan stekker blikjes, willen ze ook voorkomen dat meer mensen gaan motorrijden en hun zware stekkerblik inruilen voor een e-motor om zo aan de hoge wegenbelasting te ontkomen. (om over mislopen van brandstof-accijns en parkeergeld maar te zwijgen)
De (r)overheid is ook niet gek: hun melkkoe moet blijven, en die is veel rendabeler als jan met de pet een zware vierwieler koopt ;)
 
Ik zie enige overlap met het complottopic ontstaan :Y.
Meer " inhoudelijk " als dit wordt het niet (punt)💁‍♂️

:+

P.s. o ja(komma) dat het goedkoop rijden is (komma)na aanschaf(punt) 👌
Of dat het de wereld gaat redden(punt)🫠
 
Terug
Bovenaan Onderaan