Motorrijden en mobiliteit in de (nabije) toekomst

Omdat de industrie iets anders is dan consument eindgebruiker.

Waterstof kost nog zoveel energie om te maken dat je dus een andere vorm nodig hebt om het te maken en het dus niet rendabel is. (nog niet)
Voor de industrie maakt dat niet uit, die willen wel betalen want hakt in op hun marge en als de subsidies dat mogelijk maken vinden ze dat prima.

Dat wil dus niet zeggen dat het voor "ons" als eindgebruiker rendabel is. Als je dus meer electra nodig hebt om waterstof te maken kan je dus beter conventioneel elektrisch rijden....

Wat betreft je cijfers en grafieken... die kunnen niet verschillen als we werken met feiten, dus als er iets volgens jou tegenstrijdig is dan zul je moeten aantonen welke en waarom, er zijn geen twee waarheden in deze.
Ik moet helemaal niks. De stelling was H2 als energiebron is een doodgeboren kind versus heeft wel toekomst. Er werd daarbij niet gedifferentieerd naar industrie en consument. En het welles nietes spelletje heb ik reeds aangeven niet aan mee te doen. Dat is net zo iets als de joden plegen genocide versus nee ze plegen geen genocide. Dat is een zinloze discussie. Je neemt de informatie die hier geplaats wordt voor lief en doet daar zelf mee wat je wil.
We zitten hier om open te discussiëren en niet om iemand anders een mening op te leggen of af te dwingen.
Heb je interesse in alle data, informatie visies van grote multinationals, overheden etc... waarop ik mijn visie op waterstof baseer dan kun je lid worden van onderstaande organisatie. En nee.. het is niet alleen maar pro H2... ook de hindernissen en uitdagingen worden belicht.
 
Laatst bewerkt:
De definitie van discussie is het innemen van een stelling, het verdedigen daarvan en het proberen de ander te overtuigen van de juistheid van jouw stelling.
Dat is geen afdwingen, dat is feiten op tafel leggen.
 
De definitie van discussie is het innemen van een stelling, het verdedigen daarvan en het proberen de ander te overtuigen van de juistheid van jouw stelling.
Dat is geen afdwingen, dat is feiten op tafel leggen
Wat denk je nu zelf dat we honderden slides en sheets gaan delen. Dat slaat nergens op en is een zinloze oefening.
Zoals gezegd, wordt lid van die Allianz en je hebt dezelfde data ter beschikking als ik die heb.
Waar haal jij je "H2 is een doodgeboren kind" data en informatie allemaal vandaan ? Zijn daar ook organisaties voor opgetuigd ?
 
Kijk nog eens naar het plaatje.
Ik zeg dat het voor wegvervoer een doodgeboren kindje is.
Het gaat in dit topic tenslotte over mobiliteit.
En dat er grote organisaties mee bezig zijn is omdat er veel subsidie op te verkrijgen is.
 
Kijk nog eens naar het plaatje.
Ik zeg dat het voor wegvervoer een doodgeboren kindje is.
Het gaat in dit topic tenslotte over mobiliteit.
En dat er grote organisaties mee bezig zijn is omdat er veel subsidie op te verkrijgen is.
Het plaatje en jouw opmerking "H2 is een doodgeboren kindje voor vervoer" waren voor mij juist aanleiding om te reageren. Dus daar hoef ik niet nog eens naar te kijken. Ik geloof wel in een toekomst voor H2 als energiebron voor mobiliteit; namelijk voor commerciële long haul voertuigen (H2 FC) en heavy duty/off road (H2 ICE). En dat valt ook onder mobiliteit.
 
We zullen het zien.
Leuk om deze discussie over tien jaar nog eens boven water te trekken.
 
Ik moet helemaal niks. De stelling was H2 als energiebron is een doodgeboren kind versus heeft wel toekomst. Er werd daarbij niet gedifferentieerd naar industrie en consument. En het welles nietes spelletje heb ik reeds aangeven niet aan mee te doen. Dat is net zo iets als de joden plegen genocide versus nee ze plegen geen genocide. Dat is een zinloze discussie. Je neemt de informatie die hier geplaats wordt voor lief en doet daar zelf mee wat je wil.
We zitten hier om open te discussiëren en niet om iemand anders een mening op te leggen of af te dwingen.
Heb je interesse in alle data, informatie visies van grote multinationals, overheden etc... waarop ik mijn visie op waterstof baseer dan kun je lid worden van onderstaande organisatie. En nee.. het is niet alleen maar pro H2... ook de hindernissen en uitdagingen worden belicht.

De titel deed anders vermoeden dat het om consumenten gaat... motorrijden en mobiliteit leek mij niet over industrie te gaan.
 
Ik wil gewoon tot mijn graf fossiel blijven rijden ,want ik hou erug van fossiel en de bijbehorende techniek 🥳
Daarbij wil ik geen goldwing,of harley of elektriek,ook niet om te proberen🤷‍♀️
Mag dat?

Iemand🤔🙄
 
Tuurlijk, dat mag. ( er bestaat nog geen wet tegen benzine motoren ;) )
Ik zou nu ook niet perse overgaan, range is nog klilling.

Maar ik zou er dolgraag een EV motor bijhebben voor simpel woon/werk.
 
Tuurlijk, dat mag. ( er bestaat nog geen wet tegen benzine motoren ;) )
Ik zou nu ook niet perse overgaan, range is nog klilling.

Maar ik zou er dolgraag een EV motor bijhebben voor simpel woon/werk.
Ik werk niet ,,,,meer.

Mag dat ook 🤔 🥳


🙃
 
Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar B|
Gecondoleerd. Jaja... We denken allemaal het leven te kunnen plannen. Maar niets in minder waar.
Hij is toch wel op een C02 neutrale manier naar zijn laatste rustplaats gebracht, hoop ik ?
 
Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar B|
Dat betekent niet dat hij er niet naar toe aan het werken was.
Ik kan ook nog dood neervallen voordat ik de 75 (wanneer ik met pensioen mag gok ik) haal.

Maar gecondoleerd, toevallig van de week een bekende met een zoon van 11 met een hersenbloeding, dus ja het leven plant wel eens anders helaas.
 
Dat betekent niet dat hij er niet naar toe aan het werken was.
Ik kan ook nog dood neervallen voordat ik de 75 (wanneer ik met pensioen mag gok ik) haal.

Maar gecondoleerd, toevallig van de week een bekende met een zoon van 11 met een hersenbloeding, dus ja het leven plant wel eens anders helaas.
Hij was vooral aan het leven.
En dat deed hij : met volle teugen.
Het uitvaartcentrum puilde uit,erg geliefd en bemind.🤗
 
Ik wil gewoon tot mijn graf fossiel blijven rijden ,want ik hou erug van fossiel en de bijbehorende techniek 🥳
Daarbij wil ik geen goldwing,of harley of elektriek,ook niet om te proberen🤷‍♀️
Mag dat?

Iemand🤔🙄
Ik ook niet, wil geen proefkonijn zijn…ik laat dat gehobby en gelobby graag aan anderen over. Bovendien ik bepaal nu, en niet een ander.
 
Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar B|
Oei, dat is niet oud….'(

Zo, heb ik ook een paar gekend….wilden doorwerken tot aan hun AOW leeftijd voor max. opbouw van hun pensioen….|( Niet gehaald dus…..:X

Ik heb zoals je weet een goede keuze gemaakt…..*O*
 
Maar hoezo hebben mensen het idee dat ze gedwongen worden om EV te rijden?
Heb in de afgelopen 3 jaar 3 voertuigen met verbrandingsmotor gekocht en er was niemand die tegen mij zij dat het niet mocht...

Zit die angst voor het onbekende zo diep dat het meteen voelt als dwang?
 
Maar hoezo hebben mensen het idee dat ze gedwongen worden om EV te rijden?
Heb in de afgelopen 3 jaar 3 voertuigen met verbrandingsmotor gekocht en er was niemand die tegen mij zij dat het niet mocht...

Zit die angst voor het onbekende zo diep dat het meteen voelt als dwang?
Er zijn weldegelijk termijnen aan gekoppelt,daarbij zijn er genoeg groene partijen/politiek en organisaties die er graag aan tornen en deze termijnen verder willen verkorten.
Mede gebasseerd op angst en paniek die de media ons graag voorschotelen en er mee indoctrineren..

Het is geen publiekelijk geheim dat Franske Timmermans de termijnen wil terugbrengen naar respectievelijk 2030 voor verbod op verkoop en 2040 energieneutraal (wat dat dan ook expliciet mag inhouden.)

het idee? : de onbetrouwbare politiek,misschien 🤷‍♀️
 
T is een beetje als met zo n skinny jeans ,t zal wel mode zijn en lekker zitten maar ik hoef t niet aan m n reet ,we ploffen gewoon verder :] de auto zal tzt wel e worden dat boeit me verder toch niet:N
 
T is een beetje als met zo n skinny jeans ,t zal wel mode zijn en lekker zitten maar ik hoef t niet aan m n reet ,we ploffen gewoon verder :] de auto zal tzt wel e worden dat boeit me verder toch niet:N
Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine…*O*…..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft… :X
 
Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine…*O*…..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft… :X
Rustig maar ,ik stook voorlopig nog 👌er staat hybride op maar dat is dan ook alles 😂
 
Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine…*O*…..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft… :X
E tron is natuurlijk "oberklasse" en die schrijft veel af. Zeker als je straks WB moeten betalen voor die loodzware tank.
Een leverancier van ons heeft afgelopen maand zijn C4 EV ingeruild. Ruim 40% afschrijving in 2 jaar.
Dat er momenteel veel nieuwe goedkope Chinese EV's ons land bereiken, draagt bij aan een hoge afschrijving.

We moeten de Chinees boycotten. Geen Chinees fastfood meer. Weg met die bami/nassi met "lambal bij". Alleen nog paar friet van Piet, en haring van Rinus. En rondrijden in een auto/motor van Europese bodem.*O*
 
E tron is natuurlijk "oberklasse" en die schrijft veel af. Zeker als je straks WB moeten betalen voor die loodzware tank.
Een leverancier van ons heeft afgelopen maand zijn C4 EV ingeruild. Ruim 40% afschrijving in 2 jaar.
Dat er momenteel veel nieuwe goedkope Chinese EV's ons land bereiken, draagt bij aan een hoge afschrijving.

We moeten de Chinees boycotten. Geen Chinees fastfood meer. Weg met die bami/nassi met "lambal bij". Alleen nog paar friet van Piet, en haring van Rinus. En rondrijden in een auto/motor van Europese bodem.*O*
Fuck,te dure shit van europese bodem 🤗
Prima chinees motortje🥳
 
Nouja, ik rij Europese motoren, maar ik ben momenteel niet mobiel met ze..… _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan