Ik moet helemaal niks. De stelling was H2 als energiebron is een doodgeboren kind versus heeft wel toekomst. Er werd daarbij niet gedifferentieerd naar industrie en consument. En het welles nietes spelletje heb ik reeds aangeven niet aan mee te doen. Dat is net zo iets als de joden plegen genocide versus nee ze plegen geen genocide. Dat is een zinloze discussie. Je neemt de informatie die hier geplaats wordt voor lief en doet daar zelf mee wat je wil.Omdat de industrie iets anders is dan consument eindgebruiker.
Waterstof kost nog zoveel energie om te maken dat je dus een andere vorm nodig hebt om het te maken en het dus niet rendabel is. (nog niet)
Voor de industrie maakt dat niet uit, die willen wel betalen want hakt in op hun marge en als de subsidies dat mogelijk maken vinden ze dat prima.
Dat wil dus niet zeggen dat het voor "ons" als eindgebruiker rendabel is. Als je dus meer electra nodig hebt om waterstof te maken kan je dus beter conventioneel elektrisch rijden....
Wat betreft je cijfers en grafieken... die kunnen niet verschillen als we werken met feiten, dus als er iets volgens jou tegenstrijdig is dan zul je moeten aantonen welke en waarom, er zijn geen twee waarheden in deze.
Wat denk je nu zelf dat we honderden slides en sheets gaan delen. Dat slaat nergens op en is een zinloze oefening.De definitie van discussie is het innemen van een stelling, het verdedigen daarvan en het proberen de ander te overtuigen van de juistheid van jouw stelling.
Dat is geen afdwingen, dat is feiten op tafel leggen
Het plaatje en jouw opmerking "H2 is een doodgeboren kindje voor vervoer" waren voor mij juist aanleiding om te reageren. Dus daar hoef ik niet nog eens naar te kijken. Ik geloof wel in een toekomst voor H2 als energiebron voor mobiliteit; namelijk voor commerciële long haul voertuigen (H2 FC) en heavy duty/off road (H2 ICE). En dat valt ook onder mobiliteit.Kijk nog eens naar het plaatje.
Ik zeg dat het voor wegvervoer een doodgeboren kindje is.
Het gaat in dit topic tenslotte over mobiliteit.
En dat er grote organisaties mee bezig zijn is omdat er veel subsidie op te verkrijgen is.
Ik moet helemaal niks. De stelling was H2 als energiebron is een doodgeboren kind versus heeft wel toekomst. Er werd daarbij niet gedifferentieerd naar industrie en consument. En het welles nietes spelletje heb ik reeds aangeven niet aan mee te doen. Dat is net zo iets als de joden plegen genocide versus nee ze plegen geen genocide. Dat is een zinloze discussie. Je neemt de informatie die hier geplaats wordt voor lief en doet daar zelf mee wat je wil.
We zitten hier om open te discussiëren en niet om iemand anders een mening op te leggen of af te dwingen.
Heb je interesse in alle data, informatie visies van grote multinationals, overheden etc... waarop ik mijn visie op waterstof baseer dan kun je lid worden van onderstaande organisatie. En nee.. het is niet alleen maar pro H2... ook de hindernissen en uitdagingen worden belicht.
Ik werk niet ,,,,meer.Tuurlijk, dat mag. ( er bestaat nog geen wet tegen benzine motoren)
Ik zou nu ook niet perse overgaan, range is nog klilling.
Maar ik zou er dolgraag een EV motor bijhebben voor simpel woon/werk.
Dat is iets waar iedereen naartoe werktIk werk niet ,,,,meer.
Mag dat ook
Niet iedereeen.Dat is iets waar iedereen naartoe werkt
Gecondoleerd. Jaja... We denken allemaal het leven te kunnen plannen. Maar niets in minder waar.Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar
Dat betekent niet dat hij er niet naar toe aan het werken was.Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar
Hij was vooral aan het leven.Dat betekent niet dat hij er niet naar toe aan het werken was.
Ik kan ook nog dood neervallen voordat ik de 75 (wanneer ik met pensioen mag gok ik) haal.
Maar gecondoleerd, toevallig van de week een bekende met een zoon van 11 met een hersenbloeding, dus ja het leven plant wel eens anders helaas.
Ik ook niet, wil geen proefkonijn zijn…ik laat dat gehobby en gelobby graag aan anderen over. Bovendien ik bepaal nu, en niet een ander.Ik wil gewoon tot mijn graf fossiel blijven rijden ,want ik hou erug van fossiel en de bijbehorende techniek
Daarbij wil ik geen goldwing,of harley of elektriek,ook niet om te proberen
Mag dat?
Iemand
Oei, dat is niet oud….Niet iedereeen.
Ik heb er zat weggebracht die de 60 niet eens halen.
Gisteren uitvaart van een maat : 47 jaar
Er zijn weldegelijk termijnen aan gekoppelt,daarbij zijn er genoeg groene partijen/politiek en organisaties die er graag aan tornen en deze termijnen verder willen verkorten.Maar hoezo hebben mensen het idee dat ze gedwongen worden om EV te rijden?
Heb in de afgelopen 3 jaar 3 voertuigen met verbrandingsmotor gekocht en er was niemand die tegen mij zij dat het niet mocht...
Zit die angst voor het onbekende zo diep dat het meteen voelt als dwang?
Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine…T is een beetje als met zo n skinny jeans ,t zal wel mode zijn en lekker zitten maar ik hoef t niet aan m n reet ,we ploffen gewoon verderde auto zal tzt wel e worden dat boeit me verder toch niet
Rustig maar ,ik stook voorlopig nogLas een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine……..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft…
E tron is natuurlijk "oberklasse" en die schrijft veel af. Zeker als je straks WB moeten betalen voor die loodzware tank.Las een bericht dat EV rijden weer duurder is dan benzine……..maar ik hoorde van een motormaat dat bij inruil bijv. een e-tron Audi verschrikkelijk veel afschrijving heeft…
Fuck,te dure shit van europese bodemE tron is natuurlijk "oberklasse" en die schrijft veel af. Zeker als je straks WB moeten betalen voor die loodzware tank.
Een leverancier van ons heeft afgelopen maand zijn C4 EV ingeruild. Ruim 40% afschrijving in 2 jaar.
Dat er momenteel veel nieuwe goedkope Chinese EV's ons land bereiken, draagt bij aan een hoge afschrijving.
We moeten de Chinees boycotten. Geen Chinees fastfood meer. Weg met die bami/nassi met "lambal bij". Alleen nog paar friet van Piet, en haring van Rinus. En rondrijden in een auto/motor van Europese bodem.