Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de periode dat ik geen auto had was dat niet echt een praktische oplossing..misschien is de makkelijkste oplossing losse velgen naar een zaak en laten doen. Zij regelen dan de recycling.
Een rekening van bijna 700 euro voor het vervangen van een achterband? Ik zou die niet zomaar betaald hebben. Waar zaten de kosten dan in. Een band van 200 euro en 500 euro (!!) aan manuren? Dat kan toch haast niet waar zijn?In de periode dat ik geen auto had was dat niet echt een praktische oplossing..
(met 2 losse velgen op de fiets of met de bus naar de andere kant van Eindhoven)
"Waarom dan zelf je banden vervangen"?
Nou:
------------------
Eens een keer (voorjaar 2018) bij een "motor-keten" met een lekke band gestaan, die was bijna aan vervanging toe dus maar laten vervangen... (spijker in band), Ik was kort daarvoor daar in de showroom rond aan het kijken (aangegeven dat ik wat aan het rondkijken) toen ik bij het weggaan de spijker in m'n achterband ontdekte. Moest bijna 700 euro aftikken voor het verwisselen van een achterband. Michelin Pilot Road 4, en de 5 was al leverbaar (maar daar niet meer op voorraad).
Toen kwam bij mij de gedachte op om de banden maar online te kopen en zelf te gaan vervangen.
Nadat ik van de snelweg geduwd (zomer 2018) was en mijn motor bij hun (keten, andere vestiging) ter reparatie stond, zij mijn originele HVV gesloopt hadden bij het vervangen van het stuur en ipv dit bij de verzekering door te geven als overige kosten die zij initieel niet getaxeerd hadden en doorgegeven, hebben zij die kosten (van reparatie HVV na hun herstel van de motor) volledig aan mij doorberekend. Onder het mom van "ja dat is een risico dat de HVV kapot gaat bij vervangen van het stuur, die zit namelijk gelijmd" ...
Dat was voor mij het moment geworden dat ik die keten zo min mogelijk van mijn geld gun.
Alleen als ik iets "NU" nodig zou hebben en zij de laatste optie zijn waar ik ben wezen zoeken... ik rij nog liever naar de andere kant van Nederland.
En waarom zou je makkelijk doenmisschien is de makkelijkste oplossing losse velgen naar een zaak en laten doen. Zij regelen dan de recycling.
Een rekening van bijna 700 euro voor het vervangen van een achterband? Ik zou die niet zomaar betaald hebben. Waar zaten de kosten dan in. Een band van 200 euro en 500 euro (!!) aan manuren? Dat kan toch haast niet waar zijn?
Heb je een grote slijptol?? 230mmHelder artikel, hier staat het helder beschreven.
Lang verhaal kort, er zit een gat in de wetgeving sinds 2004 met de invoering van de BBA waarbij motorbanden zijn uitgesloten. Het probleem wordt herkent maar is dus in al die jaren nog nooit opgelost.
Dan gaan ze dus inderdaad maar de vuurkorf in.
Iemand een idee hoe je een band een beetje makkelijk in stukjes kunt krijgen?
Toen ik terug naar binnen stapte was het "ja het is druk dus je moet even wachten"... ok geen probleem.
Uiteindelijk bijna 3,5 uur later pas weer naar buiten... Iets van ~300 voor de band en ~350 aan manuren...
"Pitting" op de remzuiger achter, die hadden ze ook gepolijst, daarom duurde het nog wat langer...
Verders waren er extra kosten in rekening gebracht voor de-montage wiel uit motor (ipv losse velg aanleveren)
Overigens, had wel m'n (toen nog) Originele Honda koffers achterop... die kan je in ~5 tellen met de sleutel los halen en aan de kant zetten maar goed....
Het gevoel dat ik opgelicht was was al sterk aanwezig toen, maar ja je moet wat als zij je sleutel hebben en je ver van huis bent. (leer geld)
Samen met het 2e incident bij een andere vestiging was voor mij voldoende bevestiging dat ik daar het liefst zo min mogelijk mijn geld uitgeef.
Mij te ver wegVoor Castricum: daar mag het blijkbaar gewoon naar de milieustraat. Mooi.Bekijk bijlage 2082145
Mij veel te duur en voor mij niet de goed kant van N.L ,ik ben geen zeemens