- Onderwerp starter
Ik kan de werknemers op de milieustraat niets kwalijk nemen, ze voeren het beleid uit.
Dit zinnetje is de bron van de ellende:
Hierdoor zit ik nu met het probleem en als ik dan contact opneem met mijn gemeente verwacht ik dat er een oplossing wordt gezocht. Maar na 2 jaar, uren bellen, en alle moeite krijg ik als antwoord "ik heb geen oplossing voor u". Dat vind ik wel kwalijk.
Dan beroep ik mij dus maar op de afvalhiërarchie met als voorkeursvolgorde: preventie-hergebruik-recycling-verbranden-storten.
Band heb ik al, dus de eerste valt af.
Band is versleten, dus de tweede optie valt hiermee ook af.
Recycling, dat weten we nu dus ook, valt af.
Dan dus maar verbranden. En aangezien de afvalverwerker ze niet voor mij kan/mag/wil innemen moet ik de verantwoordelijkheid zelf nemen.
Nu zijn min buren mij lief en wil ze niet opzadelen met dikke zwarte rook. Daarom wil ik ze in kleine stukjes snijden en beetje voor beetje verbranden.
Dit zinnetje is de bron van de ellende:
Daarin is Nederland uniek”, aldus Kees van Oostenrijk. “In heel Europa geldt het inzamelingssysteem met verwijderingsbijdrage ook voor motor-, truck- en busbanden, maar bij ons heeft de overheid ervoor gekozen dat niet mee te nemen. De reden was daarvoor destijds, dat er geen probleem was en is met de inzameling en herverwerking van alle andere banden, behalve autobanden. Gekozen is voor de praktische oplossing met focus op autobanden.
Hierdoor zit ik nu met het probleem en als ik dan contact opneem met mijn gemeente verwacht ik dat er een oplossing wordt gezocht. Maar na 2 jaar, uren bellen, en alle moeite krijg ik als antwoord "ik heb geen oplossing voor u". Dat vind ik wel kwalijk.
Dan beroep ik mij dus maar op de afvalhiërarchie met als voorkeursvolgorde: preventie-hergebruik-recycling-verbranden-storten.
Band heb ik al, dus de eerste valt af.
Band is versleten, dus de tweede optie valt hiermee ook af.
Recycling, dat weten we nu dus ook, valt af.
Dan dus maar verbranden. En aangezien de afvalverwerker ze niet voor mij kan/mag/wil innemen moet ik de verantwoordelijkheid zelf nemen.
Nu zijn min buren mij lief en wil ze niet opzadelen met dikke zwarte rook. Daarom wil ik ze in kleine stukjes snijden en beetje voor beetje verbranden.