Motor kopen (sv650) diefstal gevoeligheid Amsterdam

Nu zal deze kaart vanzelfsprekend roder kleuren in een dichtbevolkt gebied met meer motoren per m2 omdat het gebaseerd is op absolute aantallen. Neemt niet weg dat je waarschijnlijk alsnog op Amsterdam uitkomt als je % gaat toepassen, criminele bende 😝

Dat is waar maar zoals je idd zegt springt amsterdam er toch nog wel uit tov. andere stedelijke kerngebieden.

Overigens heb je her in der in Amsterdam van die fietsenstallingen/afgesloten garages waar je ook je een motor kwijt kan.

oa.

 
Dat is waar maar zoals je idd zegt springt amsterdam er toch nog wel uit tov. andere stedelijke kerngebieden.

Overigens heb je her in der in Amsterdam van die fietsenstallingen/afgesloten garages waar je ook je een motor kwijt kan.

oa.

Uit stallingen en afgesloten garages worden ook met regelmaat motoren ontvreemd….
 
semi/ openbare garages zijn ook niet veilig,
hoe vaak ik wel niet een defecte toegangsdeur gezien heb (welke open blijft staan) bij mij in de buurt..
echt belachelijk..
buiten dat, zodra pietje puk weet dat er een mooie brommer ergens staat vraagt hij z'n matties of loopt hij gewoon met iemand mee naar binnen om zo de deur open te maken voor een ander..
en dan moet je brommer nog aan de grond zijn vastgezet, wat de eigenaar vd garage uiteraard weer niet wilt..

privé of bewaakte stalling is nog altijd je best gok..
 
Ik wil graag een sv650 kopen uit 2007.
Deze motor kan ik nu nog alleen buiten stallen in Amsterdam.

Hoe groot zal de kans zijn dat een sv650 2007 weg gepikt zal worden?
Maak er gelijk een bord bij met: "Gratis mee te nemen" en hang deze aan het stuur.
Hoeft de motordief ook niet zo te zoeken. Weet ie gelijk dat deze SV klaar staat om in te laden.
In post #13 zie je al op het kaartje van NL dat je met je motor gewoon NIET in een grote stad moet wonen.

Eigenlijk wil je daar sowieso niet zijn.
Van een stad weet je wat de mooiste plek is. Dat is de weg de stad uit!
 
Maak er gelijk een bord bij met: "Gratis mee te nemen" en hang deze aan het stuur.
Hoeft de motordief ook niet zo te zoeken. Weet ie gelijk dat deze SV klaar staat om in te laden.
In post #13 zie je al op het kaartje van NL dat je met je motor gewoon NIET in een grote stad moet wonen.

Eigenlijk wil je daar sowieso niet zijn.
Van een stad weet je wat de mooiste plek is. Dat is de weg de stad uit!
Maakt verder weinig uit. In Zwanenburg hebben ze ook aan mijn motor gezeten.
Daarin tegen vermelde ik al dat er hier zoveel duurdere staan. De stad uit doe ik als mijn huis nog een ton stijgt. Enige vraag was eigenlijk of een sv650 erg gewild is. Niet dat ik beter de stad uit kan. Ik ga niet weg rennen voor een stelletje jongetjes hé... Anders kan je het leven wel meteen opgeven en bang in een hoekje zitten..
 
Laatst bewerkt:
Vooroordelen vanuit de provincie over de stad zijn niet zo constructief.

Als je hem op een pleintje of deel van de stoep kan zetten waar niet zomaar een busje bij kan en je zet hem vast, dan gaan ze niet zomaar voor de jouwe.

Net nog rondgekeken hier in de straat. Er staan hier 5 motoren het gehele jaar of seizoen buiten en geen van allen staan ze vast (ook motoren van rond de 5 jaar oud). Geen wijsheid, maar mensen maken zich blijkbaar niet druk _O- Als je een paar maatregelen neemt is er een hoop waar ze eerst voor gaan voordat ze moeite gaan doen voor een verankerde sv650 van dik 10 jaar oud.

Overigens heb ik mijn vriendin laatst wel weer terug naar de garage geschopt toen ze haar motor uit gemak een nachtje buiten wilde laten staan. -O-
Ze zit er nog steeds..
 
Mijn motor staat ook buiten in Amsterdam. Al een paar jaar zonder problemen. Op een verlichte plek met hoes, sloten en diefstalverzekering. Meer kan je niet doen, en er staan echt heel veel motoren buiten op straat.
Kan die gejat worden? Ja tuurlijk maar ik acht de kans erg klein voor een oudere SV.
 
Maak er gelijk een bord bij met: "Gratis mee te nemen" en hang deze aan het stuur.
Hoeft de motordief ook niet zo te zoeken. Weet ie gelijk dat deze SV klaar staat om in te laden.
In post #13 zie je al op het kaartje van NL dat je met je motor gewoon NIET in een grote stad moet wonen.

Eigenlijk wil je daar sowieso niet zijn.
Van een stad weet je wat de mooiste plek is. Dat is de weg de stad uit!
Wat een stom gelul eigenlijk.
 
Mijn motor staat ook buiten in Amsterdam. Al een paar jaar zonder problemen. Op een verlichte plek met hoes, sloten en diefstalverzekering. Meer kan je niet doen, en er staan echt heel veel motoren buiten op straat.
Kan die gejat worden? Ja tuurlijk maar ik acht de kans erg klein voor een oudere SV.

Mijn motor staat ook buiten in Amsterdam. Al een paar jaar zonder problemen. Op een verlichte plek met hoes, sloten en diefstalverzekering. Meer kan je niet doen, en er staan echt heel veel motoren buiten op straat.
Kan die gejat worden? Ja tuurlijk maar ik acht de kans erg klein voor een oudere SV.
Mag ik vragen welke buurt jij woont en wat voor type jij heb ? SS toer sport sm?
 
Mag ik vragen welke buurt jij woont en wat voor type jij heb ? SS toer sport sm?
Rondom Westerpark. En heb een naked. Gaat er niet echt om welke buurt het is en wat voor motor (er zijn natuurlijk gewilde modellen maar een +10 jaar oude SV valt daar niet onder). Naast me staat een (aanzienlijke duurdere) bmw toermotor en een stuk verder staat een SS en weer een stuk verder een Africa twin.
 
Mijn motor staat ook buiten in Amsterdam. Al een paar jaar zonder problemen. Op een verlichte plek met hoes, sloten en diefstalverzekering. Meer kan je niet doen, en er staan echt heel veel motoren buiten op straat.
Kan die gejat worden? Ja tuurlijk maar ik acht de kans erg klein voor een oudere SV.
Je kan de motor minder aantrekkelijk maken bijvoorbeeld door 'm knalroze te spuiten. Of de kappen te beschadigen.




Niemand kan vertellen wat de of een motor gejat wordt. De gelegenheidsdief die een motor wil hebben, pakt wat ie pakken kan. De dief die een motor voor criminelen regelt als vluchtmotor,jat wat ie pakken kan. De dief die echter in opdracht een bepaald type motor jat voor bijv. de onderdelen of kuipdelen,die pakt enkel die motor. Als dat dan een SV650 uit 2007 is, neemt de kans dat jouw SV650 gejat wordt toe.

Neem een diefstalverzekering en een daarvoor goedgekeurd slot. En hang er een gps-tracker aan ofzo. Meer kun je niet doen.
 
Je kan de motor minder aantrekkelijk maken bijvoorbeeld door 'm knalroze te spuiten. Of de kappen te beschadigen.




Niemand kan vertellen wat de of een motor gejat wordt. De gelegenheidsdief die een motor wil hebben, pakt wat ie pakken kan. De dief die een motor voor criminelen regelt als vluchtmotor,jat wat ie pakken kan. De dief die echter in opdracht een bepaald type motor jat voor bijv. de onderdelen of kuipdelen,die pakt enkel die motor. Als dat dan een SV650 uit 2007 is, neemt de kans dat jouw SV650 gejat Je kan de motor minder aantrekkelijk maken bijvoorbeeld door 'm knalroze te spuiten. Of de kappen te beschadigen.
Niemand kan vertellen wat de of een motor gejat wordt. De gelegenheidsdief die een motor wil hebben, pakt wat ie pakken kan. De dief die een motor voor criminelen regelt als vluchtmotor,jat wat ie pakken kan. De dief die echter in opdracht een bepaald type motor jat voor bijv. de onderdelen of kuipdelen,die pakt enkel die motor. Als dat dan een SV650 uit 2007 is, neemt de kans dat jouw SV650 gejat wordt toe.

Neem een diefstalverzekering en een daarvoor goedgekeurd slot. En hang er een gps-tracker aan ofzo. Meer kun je niet doen.
precies, je weet het nooit. Er zijn ook verhalen dat garages opengetrokken worden en er dan een paar motoren gejat worden. Aan de andere kant, bij mij in de buurt zit ook een rijschool die een stuk of 4 vrij nieuwe Kawasaki’s gewoon buiten aan de ketting laat staan.
Belangrijkste is om de gelegenheidsdief en de joyrider weg te houden en dat kan dmv sloten, hoes en verlichte/drukke plek.
 
Maak er gelijk een bord bij met: "Gratis mee te nemen" en hang deze aan het stuur.
Hoeft de motordief ook niet zo te zoeken. Weet ie gelijk dat deze SV klaar staat om in te laden.
In post #13 zie je al op het kaartje van NL dat je met je motor gewoon NIET in een grote stad moet wonen.

Eigenlijk wil je daar sowieso niet zijn.
Van een stad weet je wat de mooiste plek is. Dat is de weg de stad uit!
Daar waar een motor nou juist goed tot zijn recht komt, in de 'grote' stad.
Snap dat het een andere wereld lijkt voor iemand die op de Veluwe woont, maar zo erg is het allemaal niet in de 'grote' stad.

Ik denk dat die aantallen zo hoog zijn(#gestolen motorfietsen) omdat ze er ook de Tmax-meuk ertoe rekenen, en laat dát nou net de voorkeursfiets van menig kansarmnoordafrikaans gespuis zijn, die vooral in de grote stad wonen. Maargoed verder weet ik ook de details niet, puur speculatie vanuit eigen ervaringen hier in de stad.

On topic, zo moeilijk mogelijk maken voor eventuele dief, en verzekeren tegen schade die je NIET zelf kunt dragen.
Hoes, schijfremslot met alarm, kettingslot aan anker/ander object, GPS tracker en heel veel meer kan je helaas niet doen...zoals eerder vermeld.
Het is de mentaliteit van de eerdergenoemdemens die door en door rot is..
 
Daar waar een motor nou juist goed tot zijn recht komt, in de 'grote' stad.
Snap dat het een andere wereld lijkt voor iemand die op de Veluwe woont, maar zo erg is het allemaal niet in de 'grote' stad.

Ik denk dat die aantallen zo hoog zijn(#gestolen motorfietsen) omdat ze er ook de Tmax-meuk ertoe rekenen, en laat dát nou net de voorkeursfiets van menig kansarmnoordafrikaans gespuis zijn, die vooral in de grote stad wonen. Maargoed verder weet ik ook de details niet, puur speculatie vanuit eigen ervaringen hier in de stad.

On topic, zo moeilijk mogelijk maken voor eventuele dief, en verzekeren tegen schade die je NIET zelf kunt dragen.
Hoes, schijfremslot met alarm, kettingslot aan anker/ander object, GPS tracker en heel veel meer kan je helaas niet doen...zoals eerder vermeld.
Het is de mentaliteit van de eerdergenoemdemens die door en door rot is..
Staat zonder hoes aan een paal hier. Nog niemand zien gluren naar de motor en wel tuig langs gelopen. Het valt dus denk ik allemaal wel mee. Ik heb jaren geen motor gehad omdat ik hem lastig binnen kan zetten. Dit moet niet de rede zijn geen bike meer te hebben. Dus toch de gok genomen. Uiteraard verzekerd tegen schade en diefstal
 
Tjah, dat blijft speculeren. Niemand gaat je die garantie geven. Die z1000 moet er nou maar net zijn - misschien staat die alleen in de hoogzomer buiten- en een relatief ouderwetse SV650 is net even wat makkelijker te jatten qua startonderbreking en zo. Dan zijn er nog tal van variabelen.

Hier is in ieder geval een kaartje met het halfjaarlijkse aantal motordiefstallen in Nederland. Amsterdam staat op eenzame hoogte.

Bekijk bijlage 1659851
Hoeveel motorfietsen zijn er in bv Mokum ? En hoeveel staan er daarvan op straat ?
 
er is nog niks gebeurd. Staat ook op een locatie waarvan je zegt hier pakken ze niets. Niks anders dan cameras
 
Terug
Bovenaan Onderaan