Moto Morini X-Cape

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Had de X-Cape op de beurs gezien en ben bij de dealer geweest. Ondanks zijn mooie uiterlijk toch niet gedaan, vond hem te log met vooral een hoog zwaartepunt. Nu zeer tevreden met de CB500X.
 
Had de X-Cape op de beurs gezien en ben bij de dealer geweest. Ondanks zijn mooie uiterlijk toch niet gedaan, vond hem te log met vooral een hoog zwaartepunt. Nu zeer tevreden met de CB500X.
Gek hoe iedereen dezelfde motor anders ervaart hè...De XCape is +/- 30 kg zwaarder dan m'n oude GSR maar voelt voor mij juist lichter. Vond de CB500X juist weer wat zenuwachtig en moeilijk de bocht in te krijgen tijdens de proefrit.
 
Laatst bewerkt:
Gek hoe iedereen dezelfde motor anders ervaart hè...De XCape is +/- 30 kg zwaarder dan m'n oude GSR maar voelt voor mij juist lichter. Vond CB500X juist weer wat zenuwachtig en moeilijk de bocht in te krijgen tijden de proefrit.
De CB500X leg je na 2 uur zo om in de bocht, erg speelse motor.
 
Dat had ik op de X-Cape na vijf minuten al bij de proefrit.

Als ik nou na 4.500km een nadeel zou moeten noemen, ach echt een nadeel is het niet, maar het geluid is wat anoniem. Pas boven de 6000rpm begint ie wat te schreeuwen, maar daaronder is het geluid niet bijzonder. En vooruit, iets meer power (vooral wat trekkracht onderin) had ook wel gemogen.

Maar over all gezien ben ik er buitengewoon mee in m'n nopjes.

Ik moest die CB500X trouwens even opzoeken, maar dat is ook zeker een leuke motor. Ze hebben qua looks wel wat overeenkomsten.
 
Zal morgen een paar plaatjes schieten.....Allerlei kleine veranderingen aangebracht.
Handkappen zaten erop bij aankoop.
Bij aflevering is gemonteerd:
  • de volledige valbeugelset
  • Touring ruitje
  • Skidplate (na zwart poedercoaten)
Zelf gemonteerd:
Mooi overzicht hoor. Heb de navi steun besteld, aangezien de SP connect stuurbeugel daar vast op past.
Dan kan ik mijn mobiel en Gmaps recht voor mij houden in plaats van links op het stuur.
Heb tot op heden, op een 3d geprinte oplossing na, geen goede navi houder voor gezien voor telefoons t.h.v. de windscherm.
 
Die steun werkt goed vind ik. Heb een SW Motech adapter tussen de Zumo XT2 zitten:

IMG_3691.JPG
 
Als de andere X-Caperijders dat ook wat lijkt, kunnen we dat doen.
Stellen we datum en plaats vast via dit topic of privé?
Volgens mij zijn dit de X-Caperijders hier:
1 Magic Frankie
2 Tonchi
3 Scottie
4 Roeleey
5 Rutger
5 Malle
6 Herrdirektor
 
Klinkt goed.
Hoeft van mij niet perse in het midden van het land (Da's Lunteren, de Goudsberg) :)
Maar iets van Zaltbommel - Waardenburg - Beesd ?
Ik had midden van het land voorgesteld, omdat ik zelf uit het Noorden kom en ik niet verwacht dat iedereen uit het land naar Frl gaat.
 
Als de andere X-Caperijders dat ook wat lijkt, kunnen we dat doen.
Stellen we datum en plaats vast via dit topic of privé?
Volgens mij zijn dit de X-Caperijders hier:
1 Magic Frankie
2 Tonchi
3 Scottie
4 Roeleey
5 Rutger
5 Malle
6 Herrdirektor

Eventueel je dealer vragen om zijn klantenbestand aan te schrijven als we iets concreets hebben?
Of de importeur? Dan kan er mogelijk nog iets leuks gedaan worden.
(Deed ik ook wel eens vanuit Citroen, toen wij een DS3 hadden. we kregen toen een miniatuur, koffie en gebak bij de dealer)

Midden van het land, als in Amersfoort, mij ook goed (Hofland motoren is een dealer)
Importeur zou in IJsselstein moeten zitten (Moto Mondo), daar zit zo te zien ook een MC Donalds in de buurt
Loenen (Star Twin motoren is ook een dealer)
 
Meetup klinkt leuk. Ben er zeker voor te porren. Uiteraard afhankelijk van datum/tijd. Mijn eigen regio (Eindhoven) zit 16-20 oktober in de vakantieperiode, maar wij blijven wel in NL.
 
Leuk idee om een dealer te bezoeken.
Waar komt iedereen vandaan eigenlijk? Laten we aan de hand daarvan kijken wat daarvan de meest geschikte locatie is.
Copy/paste en vul het lijstje aan. Alleen provincie mag ook als je je plaatsnaam niet wil melden.

1 Magic Frankie (Drachten, Frl)
2 Tonchi
3 Scottie
4 Roeleey
5 Rutger
5 Malle
6 Herrdirektor
 
1 Magic Frankie (Drachten, Frl)
2 Tonchi
3 Scottie (Omgeving Eindhoven, Brabant)
4 Roeleey
5 Rutger
5 Malle
6 Herrdirektor

PS:
Ik heb een vrijblijvende vraag uitgezet naar de importeur moto mondo of ze iets willen/kunnen betekenen voor een meeting
(Via hen of alle NL dealers kunnen we mogelijk owners aan laten schrijven om tot een grotere groep te komen)
 
1 Magic Frankie (Drachten, Frl)
2 Tonchi
3 Scottie (Omgeving Eindhoven, Brabant)
4 Roeleey (Amsterdam, Noord Holland)
5 Rutger (Lopik, Utrecht)
5 Malle
6 Herrdirektor
 
"PS:Ik heb een vrijblijvende vraag uitgezet naar de importeur moto mondo of ze iets willen/kunnen betekenen voor een meeting
(Via hen of alle NL dealers kunnen we mogelijk owners aan laten schrijven om tot een grotere groep te komen)"


Wat een supergoed initiatief!
 
Oke, voorstel. Andere suggesties uiteraard welkom
Onder voorbehoud van het weer...
Zaterdag 21 of 28 oktober?

(Locatie n.t.b. Eventueel via PB)
Tijdstip, bakkietijd, da's rond 11:00u
Anders wordt het in de middag, kan ook.
 
Oke, voorstel. Andere suggesties uiteraard welkom
Onder voorbehoud van het weer...
Zaterdag 21 of 28 oktober?

(Locatie n.t.b. Eventueel via PB)
Tijdstip, bakkietijd, da's rond 11:00u
Anders wordt het in de middag, kan ook.
21e heeft mijn voorkeur want dan heb ik nog vakantie... 8-)
De 28e moet ik werken.:/
 
Terug
Bovenaan Onderaan