Moto Martin Suzuki Turbo

Gisteravond geregeld:

Topmount achterveer
Achterveer
CBR600RR upsidedown voorvorkpoten '05
Bovenste en onderste kroonplaten

:9
 
Kijk aan, dan staatie al weer op zijn wielen!

Hmmmm,

Achterbrug moet nog smaller gemaakt worden
Er moet een vast punt op het frame komen voor het linksysteem
Voorvork pasmaken op Martin frame

En ik ga nog goochelen met de geometrie, ik wil de balhoofdhoek op 24° hoewel ietsjes meer onderuit voor de stabiliteit misschien wel een goed idee is.

Als ik de voorkant niet wil verlengen (liefst niet) dan moet ik spelen met de hoek van de achterbrug om de balhoofdhoek goed te krijgen (om het leuk te maken is er ook een ideale stand voor de achterbrug).

Dan moeten de achteras, de achterbrugas en het voortandwiel (van het nog te kopen motorblok :P ) goed in lijn staan zodat de ketting niet over de brug sleept .

Dit alles zonder te weten hoeveel de vering in zou zakken als de motor helemaal afgebouwd en rijklaar zou zijn.

:')
 
Gisteravond de donormotor voor het blok etc. opgehaald in Drenthe, GSX1100F uit '88, beetje verbouwd maar niet afgemaakt dus goedkoop. Na de foto de uitlaat erop gebouwd en hij loopt goed.

full



Ook de nieuwe kroonplaten zijn binnen, er gaat een op maat gemaakte balhoofdpen voor gemaakt worden.

full
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond de donormotor voor het blok etc. opgehaald in Drenthe, GSX11000F uit '88, beetje verbouwd maar niet afgemaakt dus goedkoop. Na de foto de uitlaat erop gebouwd en hij loopt goed.

[afbeelding]


Ook de nieuwe kroonplaten zijn binnen, er gaat een op maat gemaakte balhoofdpen voor gemaakt worden.

[afbeelding]


kicken!! beetje snel nog zo'n 11000? :+

Goed project man! gaan we volgen!!
 
Geklets hierzo :z het word gewoon een 1216 cc met 250 pk.

Motorsteun in elkaar gelast waarmee het blok op dezelfde hoogte en hoek zit als waarmee het in de donormotor zat, mocht de hoogte niet uitkomen in de Martin kan ik het blok hoger zetten door plankjes onder de steun te leggen (liever niet, hoog zwaartepunt) of lager door de staanders in te korten.

Zo'n oliekoelerblok is trouwens makkelijker op de werkbank te tillen als het Z900 blok, scheelt schat ik een kilo of 15.
full
 
Haha, ja deze ombouw/donor fiets had ik ook in me hoofd, een ander los blok was meen ik bij boonstra in ureterp.... maar waarschijnlijk duurder dan wat je voor deze fiets hebt betaald...

Deze blokken geschikter voor turbo ?? het zal zo zijn, maar daar heb ik mij niet in verdiept. Wel interessant om te weten en zo wordt dit toch weer een leerzaam topic :+
 
Even proefpassen voor het zicht, kan verder nog niets tot de voor - en achterkant binnen zijn.

full
 
voorste ophangpunt kan je al bevestigen als ik dat zo zie of niet?
komen de andere punten wel een beetje overeen?

Voorste komt niet eens in de buurt. :') Oliekoelerblok is korter als het Zed blok.

Ik heb het blok nu vastzitten aan de vaste bloksteun achter/onderaan, verder moet ik eerst de achterbrug terug hebben om te zien hoe de lijn van voortandwiel->achterbrugas->achtertandwiel loopt, komt deze niet uit moet het blok op een andere plek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan