Moto Martin Suzuki Turbo

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
16.003
8.655
Driebergen
Facebook
Goedendag mensen :)

Ik heb de afgelopen paar jaar een beetje lopen rommelen met een Martin Kawa, opgeknapt en een beetje naar eigen smaak aangepast, het topic was te volgen bij de Brikken afdeling Robinjo's Moto Martin Z900 ik heb er een tijdje mee gereden en toen te koop aangeboden maar niemand wilde hem hebben. B|

a19c2466e79b85f3fecc7b1b4e24fcd8


Maar nu ben ik weer wat anders van plan en ik ga deze als basis nemen }) dus ik heb hem helemaal gestript tot het kale frame.

full


Wat ik nu van plan ben staat zo'n beetje gehint in de titel, maar verder;

Dit Moto Martin Kawa frame
Oliegekoeld Suzuki 1100 motorblok
Dikke turbo voor op het blok. :9~
Upsidedown voorvork
Monoshock achterbrug
Brede 17 inch wielen
Héél goede remmen!
 
En dit is de eerste aankoop geweest voor het nieuwe projekt, een set PVM velgen.

b02aae0a95d3af628e6b2f88b7163da4


ef51acab53700cc288a9b64186f18ee5


998829bba88f894f3320592316ce25ad


Effe voor de foto ongeveer op z'n plek gezet. :)

db66caa1f03142e5e8e003bf18256d75


Deze week komt er nog meer spul binnen als het goed is.

In mijn hoofd trek ik er al 200+ km/h wheelies mee. :]
 
Laatst bewerkt:
:9 Ontzettend lekkere velgen !!!
Topic is gemarkeerd.

Zit NU al te kwijlen.....

Staat alleen maar een framepie met paar wieltjes :9~

_O-

Alvast veel succes met dit project *O*
 
Kijk!Dit zijn goede berichten! *O*
Weg met die smalle wieltjes en die brommer remmetjes,moet een lekkere dikke fiets worden met deze basis die er nu ligt. :Y
Ga er van uit dat je al een gsx blok gepast hebt? :X
 
Kijk!Dit zijn goede berichten! *O*
Weg met die smalle wieltjes en die brommer remmetjes,moet een lekkere dikke fiets worden met deze basis die er nu ligt. :Y
Ga er van uit dat je al een gsx blok gepast hebt? :X

Dacht al dat je het leuk zou vind G.

Oliekoelerblokken zijn korter en smaller (en een stukkie lichter) als de Z900 die erin zat, zou geen probleem moeten zijn als ik alle Kawa Zed's met die R conversie zie, ik heb ook een lekkere 252 mm breedte voor de achterbrug en genoeg plek voor de kettinglijn.
 
Okee,dacht dar er een gsx1100 blok in kwam......denk al dat gaat niet passen.
Maar een R blok gaat passen ja met nodige brackets volgens mij,eeder gezien dat ze in deze frames deze blokken gooiden.Je krijgt dan wel optisch een vrij goot gat tussen frame en achterste blokophangpunten,maarja,elk voordeel heb zijn nadeel.
Ben benieuwd,is bij jouw in goede handen,das zeker! *O*
 
Okee,dacht dar er een gsx1100 blok in kwam......denk al dat gaat niet passen.
Maar een R blok gaat passen ja met nodige brackets volgens mij,eeder gezien dat ze in deze frames deze blokken gooiden.Je krijgt dan wel optisch een vrij goot gat tussen frame en achterste blokophangpunten,maarja,elk voordeel heb zijn nadeel.
Ben benieuwd,is bij jouw in goede handen,das zeker! *O*

Blij om te horen dat jij als metaalkunstenaar vertrouwen in me hebt, ik zal mijn best doen je niet teleur te stellen. :Y

Ik wil een oliekoelerblok hebben omdat die genoeg oliedruk hebben om de turbo te voorzien van smering, en standaard al meer pk's. Ik weet van de ruimte die ook afhankelijk is trouwens waar je het blok in het frame plaatst en ga proberen daar iets mee te doen.

Maar eerst een goed blok vinden, ik zie weinig te koop staan. B|
 
Blij om te horen dat jij als metaalkunstenaar vertrouwen in me hebt, ik zal mijn best doen je niet teleur te stellen. :Y

Ik wil een oliekoelerblok hebben omdat die genoeg oliedruk hebben om de turbo te voorzien van smering, en standaard al meer pk's. Ik weet van de ruimte die ook afhankelijk is trouwens waar je het blok in het frame plaatst en ga proberen daar iets mee te doen.

Maar eerst een goed blok vinden, ik zie weinig te koop staan. B|

Weet dat je een vakmannetje bent,dus komt goed. :}
Verstandig om dan een R blok te nemen i.v.m.oliedruk/turbo montage.
Boonstra Ureterp al gebelt voor zo'n blok,heeft veeeeeeel spul liggen. :Y
Deze blokken word steeds schaarser natuurlijk met het hele fighter gebeuren. :X
 
Bij ons zeggen ze altijd: na de Texaco (op de A13) houdt de beschaving op...
Nu terzake, ik ga dit ook volgen. En inderdaad, mooie velgen!
 
Radicale aanpak :o

Wat voor achterbrug wil je er eigenlijk in gaan zetten? JerryT special?

Dag Matthias,

Volgend jaar te zien op een rotonde in niemandsland. _O-

Honda CBR600RR brug, het mooie daarvan is dat de veer aan de bovenkant direct op de achterbrug word gebout, je hebt dus alleen een onderste bevestiging nodig voor het linksysteem en die kan ik boutbaar maken zodat ik niet aan het frame hoef te lassen en slijpen.

En er zitten wel drie R-en in de naam dus megastoer.
 
Leuk project Robin!

Ahum, trouwens toevallig een 300km oude Mocal oliekoeler nodig? Komt van mijn SP af..

Bjorn
 
Dag Matthias,

Volgend jaar te zien op een rotonde in niemandsland. _O-

Honda CBR600RR brug, het mooie daarvan is dat de veer aan de bovenkant direct op de achterbrug word gebout, je hebt dus alleen een onderste bevestiging nodig voor het linksysteem en die kan ik boutbaar maken zodat ik niet aan het frame hoef te lassen en slijpen.

En er zitten wel drie R-en in de naam dus megastoer.

Dan moet je maar een bakje komen doen, wijs ik je daarna wel de weg ;)
 
Misschien op zoek naar een gsx1100 F blok? Deze zijn minder afgeragt genoeg "basis-pk's"

Weet niet zeker maar met de nokkenassen van een R erin komen er weer een paar pk bij.

Over versnellingen en verhoudingen ervan durf ik geen uitspraken te doen.

Op MP staat een F blok, en iemand anders bied onderdelen van een R blok aan ...
 
Misschien op zoek naar een gsx1100 F blok? Deze zijn minder afgeragt genoeg "basis-pk's"

Weet niet zeker maar met de nokkenassen van een R erin komen er weer een paar pk bij.

Over versnellingen en verhoudingen ervan durf ik geen uitspraken te doen.

Op MP staat een F blok, en iemand anders bied onderdelen van een R blok aan ...

Ik heb het niet specifiek over een R-blok gehad. O-)

Er valt over zowel de R als de F wat te zeggen, afgezien van de staat heeft de F minder scherpe nokkenassen wat voor een turbo juist goed is maar heeft hij wel een primaire overbrenging met schuine vertanding wat eerder stuk zou gaan bij heel veel pk's als de rechte van een R, er zit ook nog verschil in de koppeling meen ik maar daar weet ik het fijne niet van, nog effe inlezen.

En dan hebben we ook nog Bandit 1200 blokken, in principe een teruggetunede GSX-R met lichte bigbore, 1157 cc, passen dezelfde Hayabusa zuigers in.

Heb je een link van het F blok op Marktplaats?
 
Terug
Bovenaan Onderaan