Moto Martin Suzuki Turbo

En een GSR900 blok dan? Op youtube staat een filmpje van zo'n blok voorzien van turbo...

Je bedoeld een RF900 blok? _O-

Ik wil geen watergekoeld blok Hans, en is lastiger om de compressie te verlagen, ik laat aan jou de eer om een GSR900 turbo te bouwen. :+
 
Ik weet nog een cilinderblok met hayabusa zuigers erin.Fris geboord ,gehoond en een compressieverhouding waar je mee thuis kunt komen........ ;)
 
Ik heb al wat research gedaan voordat ik eraan begon, uit deze boeken en veel geleerd van topics waar ongeveer hetzelfde word gedaan zoals die van Bruteforce, Proffie en TurboFrans.

full



Verder niet zoveel te melden, druk bezig met onderdelen verkopen maar nog niets binnen gekregen dus het staat er nog steeds zo bij, well wat onderdeeltjes uit de voorraad getrokken die ik kan gebruiken, accu, setje risers, ketting (hopelijk) tankrubbers en handvatten.

full
 
Beloofd weer wat te worden!
Wat ga je trouwens doen qua looks (koplamp/kuipje/zitje) en voorvork?
 
Vandaag dan toch het eerste spul binnengehad, een CBR600RR achterbrug met linksysteem, achteras, achterbrugas, hugger, kettingkast en achterremklauw met houder.

Helaas bleek de achterbrug 260 mm te zijn bij de scharnieras in plaats van de doorgegeven 252 welke precies zou passen in het Martin frame dus die heb ik gelijk weggebracht om aan te laten passen, hopelijk krijgt hij het voor elkaar en binnen een redelijke tijdspanne.

full

full

full
 
Beloofd weer wat te worden!
Wat ga je trouwens doen qua looks (koplamp/kuipje/zitje) en voorvork?

Bodywork weet ik nog helemaal niet, voorvork word CBR600RR model 04-05 met radiale remklauwen, heb een paar opties op eBay.

Maar ik ben voorlopig al blij als ik een frame heb met een voorvork, achterbrug en wielen erin en een oliekoelerblok vast in het frame.
 
Vandaag dan toch het eerste spul binnengehad, een CBR600RR achterbrug met linksysteem, achteras, achterbrugas, hugger, kettingkast en achterremklauw met houder.

Helaas bleek de achterbrug 260 mm te zijn bij de scharnieras in plaats van de doorgegeven 252 welke precies zou passen in het Martin frame dus die heb ik gelijk weggebracht om aan te laten passen, hopelijk krijgt hij het voor elkaar en binnen een redelijke tijdspanne.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Aaaarrgghhhhh! :X Dat vind ik nu jammer om in zo'n mooi buizenfame zo'n lomp alu blok in te gooien.
Okee,kestie van smaak Robin,maar moest het toch effe kwijt,sorry. :W
 
Ik weet dat je dat vind. :Y

Maar ik vind het zelf wel een heel mooie achterbrug, je kan hem ook nooit zo licht én sterk bouwen in stalen buis, lijkt me ook lastig om die bovenste schokbrekerbevestiging te maken in staal op een manier dat het er netjes uiziet.

En deze was €35.
 
Ik heb onderaan de brug de tuimelaar die op de brug en de veer vastbout en de dogbones waarvan één kant aan het frame komt en dat zie je niet op de foto inderdaad, ik mis nog de achterveer en het bevestigingspunt daarvoor op de bovenkant van de brug .
 
Ik weet dat je dat vind. :Y

Maar ik vind het zelf wel een heel mooie achterbrug, je kan hem ook nooit zo licht én sterk bouwen in stalen buis, lijkt me ook lastig om die bovenste schokbrekerbevestiging te maken in staal op een manier dat het er netjes uiziet.

En deze was €35.


Tuurlijk Robin,is allemaal logisch........... O-)
 
Ik heb onderaan de brug de tuimelaar die op de brug en de veer vastbout en de dogbones waarvan één kant aan het frame komt en dat zie je niet op de foto inderdaad, ik mis nog de achterveer en het bevestigingspunt daarvoor op de bovenkant van de brug .
Ik bedoelde inderdaad het deel bovenaan :)

Is trouwens geen pretje bij zo'n RR 'ff' de schokdemper wisselen |(
 
Ik bedoelde inderdaad het deel bovenaan :)

Is trouwens geen pretje bij zo'n RR 'ff' de schokdemper wisselen |(

Ik heb dat onderdeeltje ondertussen ook gevonden, vanaf '05 ofzo is het één geheel trouwens. Verder nog wat spul gescoord maar het moet nog binnenkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan