Moeilijke keuze nieuwe helm: Jet / Integraal in één.

Goed nieuws dan. Mooie helm, die qua stijl past bij je ride.
Ik ben zelf ook klant bij RAD in Drongen. Dat ligt toevallig op de baan van thuis naar mijn werk in Aalter. Altijd handig om eens binnen te springen.
In de winkel in Drongen hebben ze enorm veel helmen in stock. Ik ervaar ook daar de sfeer best relaxed.
Weet dat RAD een "laagste prijs" politiek voert. Als je jouw produkt elders goedkoper ziet ( wel identieke kleur, maat en incl verzendkosten, ze onderzoeken het wel) dan zal je die prijs ook krijgen.
 
Voor mij is het de Scorpion EXO-TECH EVO CARBON ROVER geworden in de kleur zwart-rood-blauw. Heb een M hoofd maar bij de LS2 zat de uitsparing voor de oren wat laag waardoor de bovenkant van mijn oren wat raar opvouwden. Leek me geen lekker gevoel lange termijn. Voor de rest waren ze vergelijkbaar. Wel lekker dat de nieuwe helm zo'n 200g lichter is dan mijn Shark
 
Voor mij is het de Scorpion EXO-TECH EVO CARBON ROVER geworden in de kleur zwart-rood-blauw. Heb een M hoofd maar bij de LS2 zat de uitsparing voor de oren wat laag waardoor de bovenkant van mijn oren wat raar opvouwden. Leek me geen lekker gevoel lange termijn. Voor de rest waren ze vergelijkbaar. Wel lekker dat de nieuwe helm zo'n 200g lichter is dan mijn Shark
Sommigen geloven het niet, maar een lichte helm voel je meteen.
 
Ik heb al jaren de Shark evoline in diverse varianten en dan wen je aan het gewicht. Maar als je dan een carbon exemplaar oppakt die een paar jaar moderner is voel je het echt.
 
Goed nieuws dan. Mooie helm, die qua stijl past bij je ride.
Ik ben zelf ook klant bij RAD in Drongen. Dat ligt toevallig op de baan van thuis naar mijn werk in Aalter. Altijd handig om eens binnen te springen.
In de winkel in Drongen hebben ze enorm veel helmen in stock. Ik ervaar ook daar de sfeer best relaxed.
Weet dat RAD een "laagste prijs" politiek voert. Als je jouw produkt elders goedkoper ziet ( wel identieke kleur, maat en incl verzendkosten, ze onderzoeken het wel) dan zal je die prijs ook krijgen.
Inderdaad, heb niet alleen een goed gevoel bij de helm maar dus ook met de mensen van RAD (ik ben overigens gewoon klant bij ze , geen andere verbintenis ofzo).

Ik heb ook hier veel informatie gekregen waarvoor ik mijn uitdrukkelijke dank wil uitspreken aan de forumleden.
In mijn openingspost maakte ik mijn voorkeur bekend voor een modulaire helm. Hoe meer info er binnen kwam hoe meer ik van dat idee ben afgestapt, ik heb dus duidelijk rekening gehouden met alle raadgevingen en ideeën die ik heb mogen ontvangen.
Besluit was uiteindelijk om voor een integraal helm te gaan ... liefst met een retro tintje, vrij eenvoudig dus maar absoluut veilig en lichtgewicht.
Zo kwam o.a. de Shoei Glamster in beeld.
Inmiddels raak ik meer en meer overtuigd dat die het gaat worden ...
 
Ik heb ook een Shark evo gehad.
Boven de 250 waaien er gewoon onderdelen van af. Wat een lawaaiige kut helm. Waardeloos.
En idd krassen op de pinlock van de sluit rubber strip.
Nu een LS2, veel stiller, beter afgewerkt, meer ruimte voor speakers, betere sluiting.
Hoi! Ik vraag me af, de LS2, ik weet niet eens welke versies er allemaal zijn, ik zie de FF900, ik las dat het zonnevizier een headset in de weg zou zitten? Microfoon?

Hoe lawaaiig is deze helm nou? Ik rij altijd open, heb mijn systeemhelm nooit dicht, tenzij t heel koud is of te veel regen (Nolan N-101 van 2003 denk ik)

Maar open of dicht, hoe zit t met het lawaaiig vergelijking met andere helmen?... Iemand ervaring hiermee?...
 
Hoi! Ik vraag me af, de LS2, ik weet niet eens welke versies er allemaal zijn, ik zie de FF900, ik las dat het zonnevizier een headset in de weg zou zitten? Microfoon?

Hoe lawaaiig is deze helm nou? Ik rij altijd open, heb mijn systeemhelm nooit dicht, tenzij t heel koud is of te veel regen (Nolan N-101 van 2003 denk ik)

Maar open of dicht, hoe zit t met het lawaaiig vergelijking met andere helmen?... Iemand ervaring hiermee?...
Ik ben in het bezit van een LS2 FF901 (Advant X) en heb geen problemen met mijn Cardo en het zonnevizier. Met het kinstuk en/of het vizier open is het niet lawaaieriger dan bij mijn Scorpion Exo-tech Evo. Uiteraard is het altijd lawaaieriger met het vizier open dan dicht.

Onderstaand een filmpje met de top10 van stilste helmen 2023


 
Is er een maximale snelheid waarboven je niet meer kunt communiceren? Werkt het nog steeds boven 150....200...220?
 
Ik heb die test even gekeken maar zo een geluidsniveau meten dat zie ik niet zitten. Die paar dB verschil tussen de helmen, de pasvorm op de rijder heeft er invloed op, en dB wat? dBa? dB spl? Het zegt niet zoveel lijkt me. Ervaringen hier op het forum lees ik liever
 
Ik had een Scorpion Exo Tech Carbon systeemhelm. Erg fijne helm voor wanneer je op een motor rijdt waarbij je uit de wind zit. Op een naked bike maakt deze echter erg veel (wind) herrie. 2 ritjes op mijn Duke en ik ben de volgende dag op pad gegaan voor een intergraalhelm. Wederom een Scorpion nu de Scorpion Exo 1400 EVO II Air Solid Carbon. Voor die prijsklasse (rond de 400,-) echt een top helm! (Maximaal georiënteerd met variabelen als zonnevizier, Pinlock, lichtgewicht etc). Aanrader!
 
Hoi! Ik vraag me af, de LS2, ik weet niet eens welke versies er allemaal zijn, ik zie de FF900, ik las dat het zonnevizier een headset in de weg zou zitten? Microfoon?

Hoe lawaaiig is deze helm nou? Ik rij altijd open, heb mijn systeemhelm nooit dicht, tenzij t heel koud is of te veel regen (Nolan N-101 van 2003 denk ik)

Maar open of dicht, hoe zit t met het lawaaiig vergelijking met andere helmen?... Iemand ervaring hiermee?...
Ik heb een China communicatie setje en daarmee ben ik tot 140 op de kale K13R goed te verstaan, op de K100rs met halve kuip tot 160.
Geen enkel probleem met montage.

Hij is veel stiller dan de Shark maar niet zo stil als de Schubert C2.
 
Ik heb een China communicatie setje en daarmee ben ik tot 140 op de kale K13R goed te verstaan, op de K100rs met halve kuip tot 160.
Geen enkel probleem met montage.

Hij is veel stiller dan de Shark maar niet zo stil als de Schubert C2.
Thanks! 140-160 vind ik niet genoeg maar blij om je ervaring te lezen!
 
Tuurlijk.
280 rijden terwijl je knetterzat bent kan ook.
Of het verstandig is kun je zelf bedenken.
Dat is de vraag toch helemaal niet? Het kan. Dus waarom niet. Dat het voor jou ophoudt bij 150 moet je zelf weten maar mijn motor kan 230 of zo dus lijkt me wel handig als het tot 230 minimaal goed werkt
 
Dat is de vraag toch helemaal niet? Het kan. Dus waarom niet. Dat het voor jou ophoudt bij 150 moet je zelf weten maar mijn motor kan 230 of zo dus lijkt me wel handig als het tot 230 minimaal goed werkt
Kan je wel dikke verhalen vertellen op een verjaardag... En terwijl ik 230 ofzo reed en ik aan t bellen was werd ik door oom agent staande gehouden.....👍
 
Ik ben in het bezit van een LS2 FF901 Advant X en een Scorpion Exo-Tech Evo Pro. Beide systeemhelm met een 180 graden draaiend kinstuk en voorzien van een ECE goedkeuring/certificering. Door deze goedkeuring is hij veilig genoeg om ook met het kinstuk volledig naar achteren te rijden. Dit is ideaal bij warm weer of als je binnen de bebouwde kom rijdt. Ook zijn ze beide van glasvezel, zelfde maat en ongeveer even zwaar, ca. 1600 gram.

De LS2 vind ik persoonlijk wat compacter/strakker zitten waardoor je - bij mij dan - kin/neus wat dichter bij de voorkant/kinstuk van je helm zit. Hierdoor moet je de helm wat meer omhoog of omlaag schuiven voor wat beter zicht. Ook het dragen van een zonne-leesbril gaat wat moeilijker bij de LS2 omdat je de pootjes van de bril wat moeilijker tussen de helm en je hoofd kunt krijgen. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de vorm van je hoofd. Die van mijn is wat meer ovaal/rond. Op zich wel vreemd aangezien beide merken zijn bedoeld voor een ovaal/rond hoofd. Dit maakt verder voor het draagcomfort niets uit. Beide helmen zitten verder lekker en goed/genoeg strak om mijn hoofd. Tevens zijn ze beide voorzien van een zonnevizier waardoor een zonnebril niet nodig is.

Waar ik met beide helmen wel problemen mee heb zijn de 40 mm JBL speakers. Ondanks dat ik de oorschelpen wat dieper/groter heb gemaakt, drukken mijn oren ligt tegen de speakers aan. Bij een langere rit gaan op een gegeven moment mijn oren pijn doen/irriteren. De Scorpion had ik eerder maar heb o.a. vanwege die problemen met de speakers de LS2 gekocht. Achteraf was dat dus niet de oplossing en de aller slimste zet. Ik zoek dus nog steeds naar een oplossing, als iemand de oplossing heeft dan verneem ik dat graag. Tevens past de Cardo unit op de Scorpion beter en heb ik bij de LS2 een stukje uit het plastic aan de onderkant moeten halen om de houder beter/steviger te kunnen monteren.

Verder zijn het top helmen van uitstekende kwaliteit.


Vraagje, met je intercom ingebouwd, als je de helm dicht doet, is er dan nog wel genoeg ruimte voor de microfoon?..
Ik heb de FF901 gisteren bekeken in een winkel en niet op gehad, maar ruimte lijkt beperkt. Druk je dan de microfoon tegen de kinbak aan?
 
Ik zit dus nu te twijfelen tussen een scorpion jethem of de exo tech. dat zijn eigenlijk de enige twee die zo op het moment passen en lekker zitten
Ik heb aboluut geen voorkeur voor een integraal, ik voel mij te claustrofobisch en ik vind een jet lekkerder zitten, ben tegenwoordig mooi weer rijder op binnendoorwegen (af en toe snelweg omdat het dan effe opschiet om uit de Randstad te komen) en zit achter een badkuip met schuifpui.
Echter, ik heb van de week de exo tech even gepast en die valt niet, al moet ik even nog gaan proefrijden met beide. Ik weet dat er een groep is die per definitie een jethelm afraadt omdat deze gevaarlijker zijn bij een val, maar anderzijds, ik behoor tot de groep die racers afraad vanwege het gevaar op ongevallen vanwege de snelheid :+

Ik wil echter wel. ergens in mijn achterhoofd, iets meer zekerheid, heb tegenwoordig ook protectie in mijn motorjack, wss komt dit alles door de leeftijd, denk ik, want ik vergeet wel steeds meer.


Ik lees echter maar weinig over de Exo tech, tis voornamelijk de Shark of de LS2

Waar ik benieuwd naar ben is het eventueel fluiten van de wind tussen het geoepende hoofdvizier en helm bij het rijden achter een scherm waarbij de wind dus over de bovenzijde van mijn helm gaat
 
Vandaag mijn eerste budget helm aangeschaft voor erbij. Veel last van laagstaande zon s'morgens vroeg of s'avonds laat. Hopelijk helpt de klep wat tegen de zon. Een ADX 2van Scorpion. Ben benieuwd of het bevalt?
20240424_103458.jpg
20240424_103442.jpg
 
Vraagje, met je intercom ingebouwd, als je de helm dicht doet, is er dan nog wel genoeg ruimte voor de microfoon?..
Ik heb de FF901 gisteren bekeken in een winkel en niet op gehad, maar ruimte lijkt beperkt. Druk je dan de microfoon tegen de kinbak aan?
Geen enkel probleem met de microfoon. Deze plak je aan de zijkant en is flexibel/buigzaam. Deze kan je de dus zodanig buigen dat hij nergens tegenaan komt en/of in de weg zit. Ook niet als het kinstuk dichtzit.

IMG_2860.jpeg

IMG_2862.jpeg


Voor het bevestigen van mijn Cardo met de clip heb ik wel een stukje plastic weggehaald (zie onderstaande foto)
Met het vastplakken heb ik namelijk een slechte ervaring. Tijdens een rit is dat plakding losgekomen en klapte mijn unit continu tegen mijn helm aan. Vastplakken hielp daarna ook niet meer omdat hij zijn plakvermogen kwijt was.

IMG_2863.jpeg
 
Ik zit dus nu te twijfelen tussen een scorpion jethem of de exo tech. dat zijn eigenlijk de enige twee die zo op het moment passen en lekker zitten
Ik heb aboluut geen voorkeur voor een integraal, ik voel mij te claustrofobisch en ik vind een jet lekkerder zitten, ben tegenwoordig mooi weer rijder op binnendoorwegen (af en toe snelweg omdat het dan effe opschiet om uit de Randstad te komen) en zit achter een badkuip met schuifpui.
Echter, ik heb van de week de exo tech even gepast en die valt niet, al moet ik even nog gaan proefrijden met beide. Ik weet dat er een groep is die per definitie een jethelm afraadt omdat deze gevaarlijker zijn bij een val, maar anderzijds, ik behoor tot de groep die racers afraad vanwege het gevaar op ongevallen vanwege de snelheid :+

Ik wil echter wel. ergens in mijn achterhoofd, iets meer zekerheid, heb tegenwoordig ook protectie in mijn motorjack, wss komt dit alles door de leeftijd, denk ik, want ik vergeet wel steeds meer.


Ik lees echter maar weinig over de Exo tech, tis voornamelijk de Shark of de LS2

Waar ik benieuwd naar ben is het eventueel fluiten van de wind tussen het geoepende hoofdvizier en helm bij het rijden achter een scherm waarbij de wind dus over de bovenzijde van mijn helm gaat
Ik heb de Scorpion exo, en het voordeel van deze vindt ik het grote vizier.Als deze gesloten is ondervindt ik geen turbulentie onder het vizier door. Gedraagt zich dan als integraal helm. En natuurlijk het ingebouwde zonnevizier.
Voor de echt warme dagen met een rondje om de kerk heb ik een Nexx sx 60 met kort vizier. Lekker doorwaaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan