Migratie hardware en software

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste MF'ers,

De huidige oude servers zuchten en kraken, de laatste dagen heb ik regelmatig moeten ingrijpen om MF bereikbaar te houden. En nog is het traag. Tijd voor actie dus.

Daarnaast weten de meesten van jullie al dat er nieuwe software op komst is. Na eindeloos voorbereiden, bouwen, migreren, testen en oplossen van problemen is het dan bijna zo ver.

Het nieuwe serverpark met de nieuwe software is er klaar voor!

Als er niks tussen komt is het de planning om in het aankomende weekend de migratie te starten. Deze actie zal lang gaan duren. Een specifieke tijdsindicatie durf ik niet af te geven maar ga uit van meerdere uren. Ik zal tussentijds updates geven over de voortgang.

In een notendop de stappen die we moeten doorlopen:

  • Het oude MF gaat "op slot" zodat de nieuwste data netjes gekopieerd kan worden naar de nieuwe servers.
  • De knop wordt omgezet zodat iedereen op de nieuwe servers uitkomt
  • Die data moet worden geïmporteerd in de nieuwe software.
  • De zoekfunctie moet opnieuw alle data inlezen (een kleine 29 miljoen berichten)
  • Alle nieuwe gegevens moeten opnieuw "geteld" worden (caches opbouwen).
  • Er moeten zorgvuldige controles worden uitgevoerd.


En nu hopen dat het allemaal goed gaat...

Ik laat nog weten wanneer precies we gaan starten.
 
MF krijgt een software matige update *O*

Ik denk dat we als users blij verrast zullen worden.

Ik hoop ook dat de kleine missers die toch al nog her en der zitten bij een enorme migratie, netjes gemeld worden, zodat die stuk voor stuk opgelost kunnen worden.

Alvast mijn grote dank naar de mensen die achter de schermen (niet enkel admins) hebben geholpen aan de voorbereidingen.

Succes Dude!
 
Heb het al eerder gemeld: Echt respect voor al het werk en de tijd die je erin steekt, Ruud :} Dank je wel namens alle gebruikers.
 
Prachtig! Ook van mij bedankt voor jullie moeite en het vele werk dat het met zich mee brengt.

Veel succes dit weekend! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan