Ik vroeg me af:
Hoe wordt precies de samenstelling van het mengsel geregeld in je carbs? En welke rol speelt de choke hierin? Die maakt het mengsel rijker aan benzine door de luchtaanvoer een beetje te blokkeren, toch? En waarom is dat juist bij een koude motor nodig?
En de stationair schroef, die zorgt alleen dat de toeren omhoog gaan toch? Dat er dus sneller benzine en lucht aangevoerd wordt? Is er dan nog een verschil met het een klein beetje opendraaien van de gashendel?
reden van de vragen is dat ik zaterdag mijn carbs uit mekaar heb gehad maar het eigenlijk nog maar mysterieuze dingen vindt.
misschien dat iemand een mooie animatie voor me heeft?
Hoe wordt precies de samenstelling van het mengsel geregeld in je carbs? En welke rol speelt de choke hierin? Die maakt het mengsel rijker aan benzine door de luchtaanvoer een beetje te blokkeren, toch? En waarom is dat juist bij een koude motor nodig?
En de stationair schroef, die zorgt alleen dat de toeren omhoog gaan toch? Dat er dus sneller benzine en lucht aangevoerd wordt? Is er dan nog een verschil met het een klein beetje opendraaien van de gashendel?
reden van de vragen is dat ik zaterdag mijn carbs uit mekaar heb gehad maar het eigenlijk nog maar mysterieuze dingen vindt.
misschien dat iemand een mooie animatie voor me heeft?