Tmax-speedy
MF'er
- 21 feb 2007
- 54
- 0
--
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat jij wilt is de Google Scooter; dus een scooter van een fabrikant die vraagt wat de consument wil.... een motorscooter die alle voordelen van bepaalde modellen, maar dan samengebald in 1 scooter !...
(Na een tijdje weggeweest te zijn, nu weer terug !)
Nou Buikschuiver,
Als je een motorscooter zoekt voor de volgende 8 eisen: 1)plezier 2) makkelijk lading boodschappen inslaan/vervoeren zonder stabiliteit te verliezen 3) wendbaarheid 4)weggedrag 5)5) betrouwbaarheid 6) veiligheid (ABS) 7) geringe onderhoudskosten 8) laag verbruik
Dan denk ik dat men gewoon een mix moet maken tussen een yamaha x-max 250 (opbergruimte),
Honda sh 300i (wendbaarheid/abs-systeem/pittig motorblok), Gilera Nexus 250 (sportief uiterlijk).
Dus een soort mini t-max (met aanzienlijk meer opbergruimte) met 30pk & 30 nm koppel moet best te maken zijn voor zo'n 6000 euro (dat komt dan neer op +/- 5400 euro in Italiaanse adviesprijs)
Denk dat als ze de Yamaha & Honda ingenieurs eens samen laten werken dat er dan een prachtig produkt op de markt kan komen dat ook nog eens minimale co2 uitstoot heeft.
Dat elektrisch staat bovendien in z'n kinderschoenen, en de actieradius is gewoon te klein, bovendien heb je een speciale snellader nodig die je dus niet overal zult aantreffen.
Die Piaggio mp3 hybride, toyota prius, honda civic hybride klinken als muziek in de oren, maar ga je verder reizen dat pak 'm beet 150 km, dan gaat die benzine-motor de accu weer opladen van het hybride gedeelte, en zuipt je voertuig ineens het dubbele aan brandstof.
Voor de korte afstand is het natuurlijk al een perfekt alternatief, al blijven deze accu's natuurlijk wel zwaar in gewicht, wat de wendbaarheid/stabiliteit negatief beïnvloedt !!
Beste Drs. in de Motorscooterkunde Buikschuiver,
Het gaat immers niet om JOU eisen, maar wat er in de toekomst met de steeds duurder wordende brandstof een goed & effectief vervoermiddel is voor zowel fun/praktisch/economisch/betrouwbaar vervoer zonder dat de onderhoudskosten/verbruik de pan uitrijzen !
*
De Yamaha x-max 250 heeft als manco's: geen ABS, iets te weinig vermogen om ook op de snelweg stabiel en ook voor langere autobaan-ritten GOED mee te komen, motor zit NIET in het frame, dus wegligging is minder & is meer zijwindgevoelig dan b.v. een t-max, verder schijnt hij ook te veel roestvorming te hebben (m.n. uitlaat, schroeven e.a. metalen delen).
Mijn idee: Maak de yamaha x-max sportiever (vooral design: achterkant en ook voorkant), zet er het Honda blok in van de sh 300i inclusief het ABS systeem, geef de x-max grotere wielen, een soort t-max neus/kont en boor het blok op naar zo'n 30pk met 30nm koppel (max. snelheid: 140 echte kilometers), en hou de bagageruimte minimaal gelijk & je hebt een VERKOOPHIT in handen !
T-max design, gevoel en vermogen/prestaties maar dan electrisch met een flinke actiradius (+350 km) Het vrijkomen van de ruimte van het ontbreken van de tank kan mooi bij de bagageruimte worden getrokken. Opbergruimte X-max zeg maar.
Gaat er op korte termijn ook komen denk ik. Uiteraard niet geproduceerd door een groot merk. Afwerking, wegligging en degelijkheid zal nog wel ver te zoeken zijn.
De vectrix.... dikke onvoldoende.