Marc Marquez topic deel II

Ik denk dat Marc gewoon 3 a 4 overwinningen kan pakken komend seizoen, daar houdt het wel een beetje mee op.
Die duc is goed maar hij is all round goed, dus een Martin en bez gaan er ook hard mee net als Bagnaia natuurlijk
Martin, Bezzecchi en Bagnaia zijn goed en sterk op de Duc en kennen de motor ondertussen. Maar alle drie vallen ze niet in het lijstje van Rossi, Stoner, Pedrosa en Lorenzo. Iets waar Marquez zeer zeker wel in valt.

Ooit heb ik een iemand van een MotoGP team horen zeggen dat een MotoGP motor voor 85% door iedereen met een motorrijbewijs te berijden is, de 5% daarbovenop door ervaren racers, de 8% daarboven door MotoGP coureurs en die laatste 2% alleen door een buitenklasse rijders.

Martin, Bezzecchi en Bagnaia zitten voor mij aan de bovenkant van die 8%, Marquez bovenaan in die laatste 2%.
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Martin, Bezzecchi en Bagnaia zijn goed en sterk op de Duc en kennen de motor ondertussen. Maar alle drie vallen ze niet in het lijstje van Rossi, Stoner, Pedrosa en Lorenzo. Iets waar Marquez zeer zeker wel in valt.

Ooit heb ik een iemand van een MotoGP team horen zeggen dat een MotoGP motor voor 85% door iedereen met een motorrijbewijs te berijden is, de 5% daarbovenop door ervaren racers, de 8% daarboven door MotoGP coureurs en die laatste 2% alleen door een buitenklasse rijders.

Martin, Bezzecchi en Bagnaia zitten voor mij aan de bovenkant van die 8%, Marquez bovenaan in die laatste 2%.
Andere tijden vragen om andere rijders en vooral tegenwoordig met de aero word er heel anders gereden dan een paar seizoenen geleden..
Marquez was in die tijd zeker vergelijkbaar met Rossi en Stoner in hun beste jaren, voor mijn gevoel komt nu de tijd van Bezzechi en Martin
 
Niet best voor Honda.
Kijk naar de kwalificaties voor deze race, en je ziet wat ik bedoel. Alle Honda's stijf achteraan op de laatste plaatsen, en alleen M.Marquez kan zich uit de achterhoede weghouden. Dat beloofd wat voor Honda de komende jaren.
 
Niet best voor Honda.
Kijk naar de kwalificaties voor deze race, en je ziet wat ik bedoel. Alle Honda's stijf achteraan op de laatste plaatsen, en alleen M.Marquez kan zich uit de achterhoede weghouden. Dat beloofd wat voor Honda de komende jaren.
Dat krijg je als je 100% op 1 paard gokt.
Het is al jaren zo dat een ander dan MM niet in de buurt kom wat MM kan.
 
Dat krijg je als je 100% op 1 paard gokt.
Het is al jaren zo dat een ander dan MM niet in de buurt kom wat MM kan.
Tevens all time topscorer aantal crashes bij Honda.
Een statistiek die nooit meer geëvenaard zal worden.
Vroeger waren de crashes van MM functioneel.
Bijna elk weekend ging hij er af in de vrije training.
Hij zocht letterlijk de grens op.
En dat was zijn methode tot succes.

Nu kan hij het ook niet meer opvangen :? en gebeurd het in tegenstelling tot voorheen ook in de wedstrijden.

Ik gun hem een goed jaar op de Ducati. :Y
 
F_nmEzGXQAA2nmc
 
Dat idee heb ik ook.

Crashed er een rijder. Hoor je er niks van behalve als het MM is. Pakt er iemand een slipstream, prima, totdat het MM is.
Dat is onzin. Iedere coureur heeft zijn aanhang en tegenhang en wordt bejubeld en verguist. Ik heb jarenlang een collega gehad die fotograaf is van het Verstappen team. Man man wat een eenzijdig gelul iedere maandag op kantoor. Max dit, Max dat.. als het mis ging, lang het altijd aan een ander etc... Jarenlang dat gezever aangehoord. Alleen dat was al een reden om van baan te wisselen. 😁 Fans moeten niet zo sensibel en en snel op hun pikkies getrapt zijn, als het over hun mannetjes/vrouwtje gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof ook wel dat MM het gecombineerde klassement crashes + slipstreamen heeft gewonnen dit jaar. ;)

Spannender - leuker - interessanter is hoe het volgend jaar gaat. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan