MotoE topic

Chips te laat zie ik, maar misschien mag het nog:9
Vanuit me elektrotechnisch engineer zijnde ook leuk om de ontwikkeling te volgen...

2hwz1ph.jpg

Bijna 150PK, 200Nm, fluisterstil: het nieuwe MOTO-E kampioenschap
Alle motorfietsen zullen identiek zijn, hoewel voor sommige onderdelen, zoals bijvoorbeeld de vering, teams de keuze hebben tussen een reeks verschillende stijfheden, afhankelijk van de specifieke behoeften van de rijder.
MOTOR Permanent Magnet AC, Oil Cooled
MAX SPEED 250 km/h - 155 mph
POWER kW (Hp) 110 kW (147Hp)
TORQUE 200 Nm
BATTERY High Voltage Lithium Ion - capacity ca. 20kWh
RECHARGE Fast Charge DC Mode 4
WHEELS Forged Aluminum
TYRES Michelin
FRAME Steel Tubular Trellis
SWINGARM Cast Aluminium


De grid bestaat voorlopig uit 18 rijders, waaronder de aanwezigheid van één vrouw, Maria Herrera.
Er zullen tien verschillende nationaliteiten samenkomen in de FIM Enel MotoE ™ World Cup, van Australië tot Brazilië, waaronder veel Europese landen.
24noevb.jpg

Test en Race Kalender
Officiële testen:
Zoals eerder bevestigd, vinden de officiële testen allemaal plaats op Circuito de Jerez Ángel Nieto op de volgende data:
• 23-24-25 november 2018 (samen met Moto2)
• 13-14-15 maart 2019
• 23-24-25 april 2019
2019 Races:
MotoE ™ zal naast MotoGP ™ racen op vijf Europese evenementen in 2019, zoals bevestigd:
• Jerez - 5 mei
• Le Mans - 19 mei
• Sachsenring - 7 juli
• Oostenrijk - 11 augustus
• Misano - 15 september (Two Race Event)
De races duren ongeveer 15 minuten (voorlopige schatting 10 ronden) en de planning voor het weekend is als volgt:
• FP1- en FP2-sessies op vrijdag
• Een kwalificerende sessie op zaterdag
• Race vindt plaats op zondag, vóór de Moto3 Race
• Het laatste evenement van het seizoen in Misano zal een race op zaterdag en een race op zondag hebben

Gezien een aantal namen die nu op de lijst staan, kan het best nog leuk worden op de baan.
Persoonlijk hoop ik dat er meer fabrikanten ontwikkelingen doen en in 2020 een gemêleerd aantal fabrikanten op de grid staan voor de Moto-E.
 
Ik ben heel benieuwd hoe een wedstrijd op electrische motoren eruit gaat zien. Al die demorondes waarbij GP-coureurs langzamer rondrijden dan ik tijdens een circuitdag, daar was ik na tien seconden al wel op uitgekeken. Laat ze maar knallen vlammen fluisteracen!
 
Ik ben heel benieuwd hoe een wedstrijd op electrische motoren eruit gaat zien. Al die demorondes waarbij GP-coureurs langzamer rondrijden dan ik tijdens een circuitdag, daar was ik na tien seconden al wel op uitgekeken. Laat ze maar knallen vlammen fluisteracen!
Met de TT op vrijdagavond, toen zaten twee of drie man op behoorlijke snelheid achter elkaar aan te vangen, en er zat zowaar nog geluid in ook! Een gek soort gezoef. Ik vind het wel leuk. Ze rijden helaas niet op Assen maar hopelijk wordt het wel uitgezonden, toch zeker via de videopass mag ik aannemen.
 
Met de TT op vrijdagavond, toen zaten twee of drie man op behoorlijke snelheid achter elkaar aan te vangen, en er zat zowaar nog geluid in ook! Een gek soort gezoef. Ik vind het wel leuk. Ze rijden helaas niet op Assen maar hopelijk wordt het wel uitgezonden, toch zeker via de videopass mag ik aannemen.
Alleen als je elektronisch betaald hebt denk ik 😋
Ik denk dat er , ondanks gebrek aan geluid en geur etc, nog wel eens fanatiek gestreden kan gaan worden.

Over 50 jaar ben je dan die held die in 2019 al kampioen werd op een E fiets
 
Alleen als je elektronisch betaald hebt denk ik 😋
Ik denk dat er , ondanks gebrek aan geluid en geur etc, nog wel eens fanatiek gestreden kan gaan worden.

Over 50 jaar ben je dan die held die in 2019 al kampioen werd op een E fiets
Dat denk ik dus ook. Zeker als je ziet dat er een paar leuke namen bij staan, die ik niet zie "toeren" op t circuit.:9
 
Yup,net zo spannend als curling of snooker.
Als ik elektrisch rijden ooit boeiend ga vinden mag je mij afschieten.
 
Volgende week de eerste testen, als de tijden bekend worden zullen we weten of het competitief is tov een van de andere klasse. Ben ook wel benieuwd hoever ze uit elkaar zullen zitten.
Dicht bij elkaar kan t leuk worden.
 
Het zal het by-far niet halen bij de MotoGP, maar doe toch niet zo voorbarig negatief ;)
Precies. De ontwikkeling is nu eenmaal in gang gezet en het kan niet gezegd worden dat Dorna het op halve kracht aanpakt of zo. In ieder geval al een pak beter dan dat elektrische kampioenschap waar enkele jaren geleden wat reuring om was. Er doen serieuze namen aan mee en mannen als Savadori of dames als Herrera hopen hun carrière ermee in leven te houden. Ik ben erg benieuwd hoe het ontvangen gaat worden door het publiek aan de baan.
 
Precies. De ontwikkeling is nu eenmaal in gang gezet en het kan niet gezegd worden dat Dorna het op halve kracht aanpakt of zo. In ieder geval al een pak beter dan dat elektrische kampioenschap waar enkele jaren geleden wat reuring om was. Er doen serieuze namen aan mee en mannen als Savadori of dames als Herrera hopen hun carrière ermee in leven te houden. Ik ben erg benieuwd hoe het ontvangen gaat worden door het publiek aan de baan.
Het zal wel ff wennen worden.
Zeker als ze het na de motoren doen.
Dan is dat denk ik wel een afknapper.
Maar als het straks op eigen benen staat.
Kan het best nog wel wat leuks worden.
 
Het zal wel ff wennen worden.
Zeker als ze het na de motoren doen.
Dan is dat denk ik wel een afknapper.
Maar als het straks op eigen benen staat.
Kan het best nog wel wat leuks worden.

Voor de mensen die alleen de gp kijken zal het idd niks zijn, voor motorsport liefhebbers is het toch een extra race klasse.
Ik hou ook niet van die elektro meuk etc maar ben wel voorstander van meer races.. als dat dan met elektro is dan is dat maar zo.

Ik mag voor hopen dat dorna ook wel snapt dat ze dit niet na de gp moeten uitzenden.. maar ervoor word wel wat krap denk ik ?!
 
De planning is voor de moto3 race, 10 ronden ongeveer.
Dat zal een kwartiertje worden afhankelijk van t circuit.
Hopen dat ze niet zonder spanning staan aan t eind:P
Incl. Podium dus iets van half uur, 3 kwartier?
 
Ik vind het wel een leuke ontwikkeling, als het de andere racen niet in de weg zit, waarom dan niet?

Gaan ze het uitzenden bij eurosport?
 
Terug
Bovenaan Onderaan