Liberty media neemt MotoGP over…..

Dit lijkt me een te serieus onderwerp voor Dorna om er zelf grapjes over te maken. Maar wel curieus dat ze dit op 1 april dan bekend maken…
 
  • Eens
Waarderingen: MB84
Nou, daar komen de stratencircuit in verwegistan met dj’s en beukende bassen, exorbitant hoge entreeprijzen en ‘ik wil laten weten dat ik er bij ben geweest publiek’ 😏

Ik hoopte idd ook dat dit een 1-april was, maar lijkt echt waar te zijn.

Helaas, want ik kan geen enkele manier bedenken waarom dit positief of ‘exiting’ kan zijn (muv voor de aandeelhouders) iemand wel?

all-about-the-money-meja.gif
 
Laatst bewerkt:
Eén van de speerpunten van Liberty zal zijn om de sport door te laten breken in Amerika. Dat is in het MotoGP-tijdperk eigenlijk nog nooit gelukt, ondanks periodes waarin een zesde van de races in de VS plaatsvond (2013: 18 races, waarvan drie in Amerika, namelijk Indianapolis, Laguna Seca en Austin). Daarmee zou de sport wel eens redelijk vlot kunnen groeien, zonder dat je aan allerlei lastige onbetrouwbare verre partners verbinden moet.

Voor de puristen van de sport is een overname als deze wellicht geen hosanna, maar volgens mij is de economische realiteit: je krimpt en sterft, of je groeit en overleeft.

Interessant leesvoer:
Why MotoGP fans must be patient and accept some pain with Liberty's takeover
 
Eén van de speerpunten van Liberty zal zijn om de sport door te laten breken in Amerika. Dat is in het MotoGP-tijdperk eigenlijk nog nooit gelukt, ondanks periodes waarin een zesde van de races in de VS plaatsvond (2013: 18 races, waarvan drie in Amerika, namelijk Indianapolis, Laguna Seca en Austin). Daarmee zou de sport wel eens redelijk vlot kunnen groeien, zonder dat je aan allerlei lastige onbetrouwbare verre partners verbinden moet.

Voor de puristen van de sport is een overname als deze wellicht geen hosanna, maar volgens mij is de economische realiteit: je krimpt en sterft, of je groeit en overleeft.

Interessant leesvoer:
Why MotoGP fans must be patient and accept some pain with Liberty's takeover
Zou het niet kunnen dat de reden is omdat er geen enkele deelnemer in de motogp-klasse zit die mee kan doen doet voor de winst en titel? Die staan echt niet te wachten om naar Europeanen ,Australiers en Zuid-Afrikanen te kijken.
 
Amerikanen zijn altijd gewend hun eigen dingen te hebben, en alles wat niet voor het merendeel in Amerika af speelt is niet populair.
En zonder Amerikaanse deelnemers of merken al helemaal niet.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet wat succes vollere races kunnen organiseren, maar competities die niet in Amerika plaatsvinden vinden ze verder weinig belangrijk om te volgen, en qua tijd ook vaak onvoordelig om te kijken en te adverteren. En wij trouwens ook nauwelijk, die wedstrijden op onmogelijke tijden buiten Europa worden nauwelijks gevolgd in Europa.
 
Als die Amerikanen een meerwaarde beteken en het niveau halen ok. Maar niet omdat de organisator Amerikaans is dat ze voordeel krijgen.

Niveau hebben de meeste wel ,ook dat te hebben is niet alles bepalend .Veel geld en een goed team hebben bepaald dat je bij de eerste 10 kunt eindigen.
 
Laatst bewerkt:
Tja als jij Gagne, Herrin en Jacobsen van dat niveau vindt voor motogp :? . Ik schat de rijders op motogp niveau vele malen hoger in.
Joe Roberts kan al prima op niveau van Karel Abraham meerijden in de MotoGP. Tenminste, als er per se een Amerikaan mee moet doen binnen nu en drie jaar.
 
Joe Roberts kan al prima op niveau van Karel Abraham meerijden in de MotoGP. Tenminste, als er per se een Amerikaan mee moet doen binnen nu en drie jaar.
Abraham zou nu amper top 15 rijden. Het niveau ligt echt wel hoog.
ik vind dat wanneer er een Amerikaan MOET meerijden hij echt wel over dit niveau moet beschikken. Anders gaat hij voor plaats 15-22 en is het geen meerwaarde en daarmmee trek je de Amerikaanse fans echt niet over de streep.
Hoe gaat het er aan toe in het sbk. Zit er eentje in die rond de 10de plek zit en een toffe peer is.
 
Nou, daar komen de stratencircuit in verwegistan met dj’s en beukende bassen, exorbitant hoge entreeprijzen en ‘ik wil laten weten dat ik er bij ben geweest publiek’ 😏

Ik hoopte idd ook dat dit een 1-april was, maar lijkt echt waar te zijn.

Helaas, want ik kan geen enkele manier bedenken waarom dit positief of ‘exiting’ kan zijn (muv voor de aandeelhouders) iemand wel?

all-about-the-money-meja.gif
Als je de berichten lees is dit dus niet wat men in eerste instantie wil. Dit is gewoon een wilde aanname die nergens op gebaseerd is. Ik zie de komende jaren niet veel spectaculair veranderen. Dat is ook een veel te groot risico voor een investeerder. En daarbij: Dorna draait met verlies en heeft schulden. Dat had ook niet veel goeds te betekenen.
 
Abraham zou nu amper top 15 rijden. Het niveau ligt echt wel hoog.
ik vind dat wanneer er een Amerikaan MOET meerijden hij echt wel over dit niveau moet beschikken. Anders gaat hij voor plaats 15-22 en is het geen meerwaarde en daarmmee trek je de Amerikaanse fans echt niet over de streep.
Hoe gaat het er aan toe in het sbk. Zit er eentje in die rond de 10de plek zit en een toffe peer is.
Toevallig;
De Internationale wegracetopper van toen: Karel Abraham
 
Terug
Bovenaan Onderaan