KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dank voor jullie input! Daar kan ik wat mee.
Vooral dat de SDGT veel lichter en sportiever is is wel een belangrijk punt. Ben een sportieve rijder maar wil af en toe ook mijn vriendin fatsoenlijk achterop mee kunnen nemen en verre afstanden rijden.
SDGT is nu duurder in aanschaf maar minder duur onderhoud maakt veel goed.

Ga zeker een proefrit maken!

Thx. Erik
 
Dank voor jullie input! Daar kan ik wat mee.
Vooral dat de SDGT veel lichter en sportiever is is wel een belangrijk punt. Ben een sportieve rijder maar wil af en toe ook mijn vriendin fatsoenlijk achterop mee kunnen nemen en verre afstanden rijden.
SDGT is nu duurder in aanschaf maar minder duur onderhoud maakt veel goed.

Ga zeker een proefrit maken!

Thx. Erik
Goed plan. Ik was in de markt voor een Multistrada maar na één proefrit wist ik dat dat niet mijn motor was. Half uurtje op de GT daarentegen :9~:9~
 
Ik ben sinds eind vorig jaar ook in het bezit van een GT. Heb intussen al een paar aanpassingen gedaan : rottweiler stage 4 kit, decat en akrapovic door Pajic, korte plaathouder, andere voetsteunen etc. Rijdt fenomenaal, had op de testbank 164 achterwiel pk, maar het belangrijkste is dat hij in lage toeren heel soepel oppakt nu!
 

Bijlagen

  • 20190328_173811.jpg
    20190328_173811.jpg
    219,5 KB · Weergaven: 34
  • 20190328_153822.jpg
    20190328_153822.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 31
Ik ben sinds eind vorig jaar ook in het bezit van een GT. Heb intussen al een paar aanpassingen gedaan : rottweiler stage 4 kit, decat en akrapovic door Pajic, korte plaathouder, andere voetsteunen etc. Rijdt fenomenaal, had op de testbank 164 achterwiel pk, maar het belangrijkste is dat hij in lage toeren heel soepel oppakt nu!

Mooie bike!! Daar zou ik ook wel happy mee kunnen zijn!
 
Ik ben sinds eind vorig jaar ook in het bezit van een GT. Heb intussen al een paar aanpassingen gedaan : rottweiler stage 4 kit, decat en akrapovic door Pajic, korte plaathouder, andere voetsteunen etc. Rijdt fenomenaal, had op de testbank 164 achterwiel pk, maar het belangrijkste is dat hij in lage toeren heel soepel oppakt nu!
Hoy Kette, wat heeft het meest bijgedragen tot het soepeler oppakken in lage toeren , de decat en akra of de stage 4 kit ?
 
Vanochtend langs goedhart geweest om mn kromme schijven te laten checken. Ze hadden al een set besteld en na het controleren meteen vervangen onder garantie.:t blijkt dat alleen de linker krom was. Ze vroegen of ik mijn schijfslot op de linker schijf deed. Ik zet hem alleen op de rechter.

Had het sporadisch uitvallen bij het optrekken ook doorgegeven. Daar hadden ze het een en ander aan gecontroleerd maar weet niet of ze er wat aan hebben gedaan.

De nieuwe software update zit er ook op. Weet niet of het placebo is maar het lijkt alsof de motor soepeler is met lagere toeren. Bij het gasgeven blijft hij wat langer in de toeren hangen. Over de vering kan ik vrij weinig over zeggen. Die zou nauwkeuriger moeten zijn.
 
Vanochtend langs goedhart geweest om mn kromme schijven te laten checken. Ze hadden al een set besteld en na het controleren meteen vervangen onder garantie.:t blijkt dat alleen de linker krom was. Ze vroegen of ik mijn schijfslot op de linker schijf deed. Ik zet hem alleen op de rechter.

Had het sporadisch uitvallen bij het optrekken ook doorgegeven. Daar hadden ze het een en ander aan gecontroleerd maar weet niet of ze er wat aan hebben gedaan.

De nieuwe software update zit er ook op. Weet niet of het placebo is maar het lijkt alsof de motor soepeler is met lagere toeren. Bij het gasgeven blijft hij wat langer in de toeren hangen. Over de vering kan ik vrij weinig over zeggen. Die zou nauwkeuriger moeten zijn.

Die schijfremmen zijn echt vervelend. Had paar maanden geleden ook mijn linker vervangen. En nu trilt ie weer. Donderdag even laten doormeten of het weer om de linker schijf gaat. Is een structureel probleem bij de GT geloof ik.

Ik kreeg maar 50% vergoed omdat ik zal boven de 15k zat..
 
Ik dacht dat het hier meermaals algemeen gezegd was.. Er is niets mis met de schijven. Er zit een gietfout in de linker montagevlakken van het voorwiel. Ff vlak vijlen en opgelost. Nieuwe schijven helpen slechts even.

En om de motor onderin soepeler te maken: meer rijden. Vanaf 15000 km. Of je over je eigen trots zetten en 'street' proberen. Hoewel ik die eigenlijk ruiger vond oppakken vanaf gas dicht dan de sportstand.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het hier meermaals algemeen gezegd was.. Er is niets mis met de schijven. Er zit een gietfout in de linker montagevlakken van het voorwiel. Ff vlak vijlen en opgelost. Nieuwe schijven helpen slechts even.

En om de motor onderin soepeler te maken: meer rijden. Vanaf 15000 km. Of je over je eigen trots zetten en 'street' proberen. Hoewel ik die eigenlijk ruiger vond oppakken vanaf gas dicht dan de sportstand.
Het gaat dus hierom toch?:
1381955


Volgens dit topic zou er hier wat uitsteken waardoor de remschijf niet goed op de naaf komt.

Ik zal het binnenkort ff checken. Vind het enorm zonde als ik weer kromme schijven krijg.
 
De nieuwe software update zit er ook op. Weet niet of het placebo is maar het lijkt alsof de motor soepeler is met lagere toeren. Bij het gasgeven blijft hij wat langer in de toeren hangen. Over de vering kan ik vrij weinig over zeggen. Die zou nauwkeuriger moeten zijn.

Is geen placebo maar veringupdate is er nog niet, die komt er nog aan.
 
Balen man. Welke banden heb je. Propje erin en doorrijden?

De Angel GT, nog vrij nieuw. De hulpdienst (mijn broer) snelde te hulp met pomp en proppenset. Er zat een 'piercing' in een profielgroef. Ik reed langs werkzaamheden in de bebouwde kom en hoorde een steentje met een knalletje onder de band weg schieten. Even later alarm in het dashboard. Was vrij snel leeg deze keer.
@ Frank: Ik moest direct aan RideOn denken. Misschien had ik dan niet eens iets gemerkt. Wat zijn jouw ervaringen? Geeft geen rotzooi dat aan de velg gaat kleven?
 
Nee, RideOn kleeft vrijwel niet, en is met een droge doek of papiertje weg te vegen.
Je moet wel regelmatig je banden controleren op objecten, en als je die aantreft ze er uit trekken en meteen gaan rijden. Blijf wel in de buurt van een pomp, het kan nodig zijn om 1 of 2 keer lucht bij te vullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan