KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dan ga ik alleen kijken voor een andere demper. Ik hoef alleen maar wat zwaarder geluid te hebben als ik het gas opentrek. Van die momenten dat ik even goed ga doortrekken.

Je kan ook db killer van je originele uitlaat slijpen dan klinkt hij ook beschaafd donkerder en minder scherp/hel maar niet harder.

Pennetjes van de popnagels eerst naar binnen tikken dan popnagels uitboren, eindstuk eruit, pijp afslijpen en weer dicht popnagelen.

Op de foto zit hij er nog aan trouwens.

1380024
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ritje naar Aubel gedaan, viel me op dat bij deze lage temperaturen de vering in comfort stijver aanvoelde dan normaal.
Ook gemerkt dat bij zo een eerste ritje van het jaar je toch weer moet wennen aan de aard van het beastje haha.
Goed geamuseerd.
mini_20190324_160109 (2).jpg
 
We kwamen er vandaag achter dat die van mij wat verder zijn doorgestoken, was me nooit opgevallen.

Heb trouwens ook andere brembo blokken, ook die maken een wereld van verschil met de standaard blokken! Hij grijpt meteen harder aan.
Opletten dat voor / achter zelfde type blokken heeft, ifv gecombineerd abs.
 
Je kan ook db killer van je originele uitlaat slijpen dan klinkt hij ook beschaafd donkerder en minder scherp/hel maar niet harder.

Pennetjes van de popnagels eerst naar binnen tikken dan popnagels uitboren, eindstuk eruit, pijp afslijpen en weer dicht popnagelen.

Op de foto zit hij er nog aan trouwens.

Bekijk bijlage 1380024
Aah ja, dit zou ik ook kunnen doen. Moeten er RVS popnagels in? Ik heb begrepen dat er ook gasdichte popnagels bestaan.
 
Opletten dat voor / achter zelfde type blokken heeft, ifv gecombineerd abs.
Geen idee wat ifv moet betekenen, mogenlijk bedoel je i.v.m.?

Maar waarom zou gecombineerd ABS last moeten geven met verschillende remblokken voor en achter? De remdruk/remkracht is toch bijna altijd verschillend aan de voorkant en de achterkant? Daarom zit er ook op beide wielen een sensor.....
 
Geen idee wat ifv moet betekenen, mogenlijk bedoel je i.v.m.?

Maar waarom zou gecombineerd ABS last moeten geven met verschillende remblokken voor en achter? De remdruk/remkracht is toch bijna altijd verschillend aan de voorkant en de achterkant? Daarom zit er ook op beide wielen een sensor.....

Zit sowieso dezelfde blokken voor en achter op
 
Je kan ook db killer van je originele uitlaat slijpen dan klinkt hij ook beschaafd donkerder en minder scherp/hel maar niet harder.

Pennetjes van de popnagels eerst naar binnen tikken dan popnagels uitboren, eindstuk eruit, pijp afslijpen en weer dicht popnagelen.

Op de foto zit hij er nog aan trouwens.

Bekijk bijlage 1380024
Bij de Akra zal het wat makkelijker zijn, hoewel ik al gezien had dat ze de bout die de dBkiller vasthoudt zo bewerkt hebben dat je die er moeilijk uitkrijgt.
 
Ifv is 'in functie van'.
Als je een harde en een zachte compound combineert bv, kan de slijtage wel eens heel hard gaan.
 
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik
 
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik

Wat wil je weten? Waar gebruik je hem voor, etc.

Ik heb een 2013 Multistrada GT ingeruild op een 2017 SD GT. Met de Multi 34.000km gereden (enkel fun, hooguit 2.000km snelweg) en met de Superduke inmiddels 11.000km, waarvan 1.000km snelweg.

De Multi is alvast (duidelijk) meer GT dan de Superduke en ook veel meer allround. De Superduke is sportiever, zowel in zit als in geometrie. Stuurt daardoor ook een stuk trager maar is in ruil stabieler.
 
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik

Je stapt altijd met een grote smile ervanaf😁

Vandaag trouwens een investering gedaan.
 

Bijlagen

  • IMG_20190327_172942.jpg
    IMG_20190327_172942.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 29
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik
Beide zijn volstrekt verschillende motoren imho, zowel qua zit als qua motorkarakter. Waarom ik de SDGT verkies boven een Multistrada: lichter, sportiever, sterker (vooral ook doorheen het gehele toerenbereik), eigenwijzer en goedkoper. Dat laatste natuurlijk alleen als je dezelfde bouwjaren vergelijkt: Multistrada tot 2013 zal normaliter goedkoper aan te schaffen zijn dan een SDGT, want die SDGT is er pas vanaf 2016. Ik zou gaan proefrijden als ik jou was, want wat voor de één leuk is, is dat voor een ander niet altijd (oftewel: smaken verschillen). Het zware sturen waar hiervoor nar verwezen wordt herken ik niet helemaal, maar ik ben dan ook veel zwaardere motoren gewend.
 
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik
Misschien is de GT in aanschaf iets duurder, maar dan heb je ook een motor die minimaal 3 jaar nieuwer is. En de onderhoudskosten bij Ducati liggen volgens mij ook een stukkie hoger dan bij KTM. Dus verspreid over een paar jaar is de KTM misschien wel net zo duur.

Ik vond de Multistrada helemaal niet zo fijn sturen, de SDGT is veel sportiever. Daarnaast vond ik de Multistrada traag.
 
Waar zit eigenlijk de tank ontluchting? Vermoed dat ie verstopt is. Heb de laatste tijd dat de de tankdop open knalt door de druk die is opgebouwd.
 
Waar zit eigenlijk de tank ontluchting? Vermoed dat ie verstopt is. Heb de laatste tijd dat de de tankdop open knalt door de druk die is opgebouwd.
Heb je toevallig de tank eraf gehaald..?
Als je het kapje van de tank haald zie je 2 slangen.. Vanaf het zadel ik de rechter deze die gaat richting de canister en de linker komt link bij je radiateur uit. Op de foto zie je waar de slang van de canister langs loopt. Waarschijnlijk zit die klem.. succes
 

Bijlagen

  • BDA4C3BF-AE5A-4546-8898-B9852E80854E.jpeg
    BDA4C3BF-AE5A-4546-8898-B9852E80854E.jpeg
    231 KB · Weergaven: 32
  • 65035567-AFE1-4F0E-A0B6-C27010AF562C.jpeg
    65035567-AFE1-4F0E-A0B6-C27010AF562C.jpeg
    111,5 KB · Weergaven: 30
  • 1E1E566C-2E83-4171-9E4F-BEDA62168892.jpeg
    1E1E566C-2E83-4171-9E4F-BEDA62168892.jpeg
    301,4 KB · Weergaven: 30
Mannen,

Ik ben op zoek naar mijn volgende motor, de keuze wordt of Multistrada 1200S (model tot 2013) of de Superduke GT.
Nu ligt de GT eigenlijk een beetje boven budget maar wat zou, vanuit jullie persoonlijke ervaringen als GT rijder, de doorslag geven om toch voor een GT te gaan?
Benieuwd naar jullie reacties!

THx. Erik

Multistrada kopen 100%
Dan blijft de duke weer wat exclusiever 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan