KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mijn LC8 990 uit 2007 gebruikt olie.
Geen lekkages naar buiten. Zijn er vaste verdachten?
Ik heb zelf al een boosdoener op het oog, maar ben even benieuwd.
 
Hoe kun je evt controleren of je wiel lager kapot is.

Je kunt het horen en voelen.
Elke keer als ik mijn wiel eruit heb, dan luister ik even door de as en velg even laten draaien op een paar klossen of as-steunen. Als je een schavend geluid hoort, dan zijn ze kapot. Daarnaast even met de vinger voelen op speling wil ook nog wel eens helpen.

Ik weet niet hoeveel KM je er al op hebt staan, een keer vervangen kan sowieso geen kwaad. Zoveel kosten ze toch niet.
 
Ja zijn bij de laatste bandenwissel nog gecontroleerd. En toen had ik het probleem al.
Vorige eigenaar heeft trackdagen gehad met hem. Denk eerder dat ze een beetje verglaast zijn.
Daarom nu gewoon vervangen.
Kan ik het evt zelf controleren of moet dan weer de band eraf?

Zijn de rem klauwen wel goed gemonteerd?

Want je moet eerst de remmen op druk zetten en dan pas de klauwen vastzetten op moment. Anders loop je het risico dat ze een beetje scheef gemonteerd worden (afhankelijk hoeveel de speling is op de bout gaten). Zo staat het namelijk wel in het werkplaats handboek
 
Zijn de rem klauwen wel goed gemonteerd?

Want je moet eerst de remmen op druk zetten en dan pas de klauwen vastzetten op moment. Anders loop je het risico dat ze een beetje scheef gemonteerd worden (afhankelijk hoeveel de speling is op de bout gaten). Zo staat het namelijk wel in het werkplaats handboek
Ik had het voor de bandenwissel ook al. Dus ook met de oude banden.
 
Heb nog een nieuw stuur liggen. Toen mijn 690 SMC werd afgeleverd ging er direct een oranje stuur op dus deze is nooit gebruikt.
Neken 548.02.101.200.17
Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • Stuur 990 1.jpg
    Stuur 990 1.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 5
  • Stuur 990 2.jpg
    Stuur 990 2.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 5
Gaat de laatste paar jaar iedere keer hetzelfde, in de winter overpeinzen welke motor ik zal gaan kopen als vervanging van de 990SMT zo'n Ducati Hypermotard is wel gaaf....dan pak ik het oranje ding en na 3 km weet ik het al weer....'laat maar de SMT blijft'8-):Y

20190330-121040.jpg


Er is nog steeds geen enkele motor die fun en allround eigenschappen zo perfekt combineert als de SMT:}
 
Ik wou morgen eens gaan kijken naar die klauwen. Maar met die weervoorspelling voor morgen. Ga ik eerst nog eens in België kijken voor ik er aan begin. 🏍:]
Het was weer lekker vandaag. Heb vanmorgen even gauw gekeken. Maar wiellager is h3t niet. Geen speling.
Denk toch eerder de schijven. Had even een test gedaan met een fineliner en op 2plekken zie ik geen lijn verschijnen. Denk dat ik de velg maar eens eruit haal en eens naar een garagega ermee.
 
Vooral ook goed verzekeren. Tegen een mobiele slijptol is geen slot bestand :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan