KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Als iemand wil weten hoe ‘t voelt om er bij ‘t vullen van je kvs achter te komen dat je de voetpakkingen van je cilinders omgewisseld hebt, omdat je rigoureus je aankooplijstje met verwisselde onderdeelnummers hebt gevolgd, stuur me dan een PM.

Een antwoord kan even duren, want misschien zit ik nog in een hoekje te huilen. Of ik ben bezig ALLES nog een keer te doen.

‘Dom’ dekt de lading nog niet half.

Bekijk bijlage 1999107
Herken de frustratie. Net ff niet scherp geweest en gelijk ALLES overnieuw moeten doen. Heb ooit een oude XR voor de 3de keer gereviseerd. Tijdens de revisie door mijn rug gegaan en maanden later even snel weer afgemaakt. Eerst een olie lekkage aan de kop ontdekt bij het starten. Door een verkeerd geplaatste metalen ringetje tussen de cilinder en kop (net onder de pakking geplaatst). Daarna met de proefrit geen 3de versnelling aanwezig....WTF.... zo klaar dat alles weer... uit elkaar moest en direct besloten voor een appel en ei te verkopen. Nog gemeld aan de koper dat hij echt wel goed was maar er "iets" mis was gegaan bij de revisie (naast mijn rug). Belt de koper lachend op na twee dagen. In de doos met reserve onderdelen lag nog het tandwiel van de 3de versnelling. Altijd leuk voor een ander, een sleutelblunder ;-) maar maakt de frustratie er niet minder om. Kan er nu weer om lachen, toen echt niet.

Enige voordeel is dat de tweede keer net iets sneller gaat door de opgedane ervaring.
 
Ouch..

Het is wat het is. De circuit training vrijdag had ik al gemist door ziekte, dus heb dit keer geen haast.

Nieuwe voetpakkingen zijn besteld, dus hopelijk dit weekend opnieuw beginnen.
 
Ouch..

Het is wat het is. De circuit training vrijdag had ik al gemist door ziekte, dus heb dit keer geen haast.

Nieuwe voetpakkingen zijn besteld, dus hopelijk dit weekend opnieuw beginnen.
Was van plan dit jaar ook een keer het circuit op te gaan met de SMR. Maar heb een frozen Shoulder en dat kan schijnbaar tot wel 3 jaar duren.....;(:(|( motor rijden gaat nog wel, maar echt lomp gassen dan wordt het te pijnlijk.

Welk circuit / training ga je doen. Wil zelf nog een keer richting Ecuyers.
Is een wat korte baan en daarmee wel geschikt voor een SMR.

Iets voor jou en Neogenix om met een clubje grotere SM's vanuit NL die kant op te gaan?
Krijg weer deja vu van het oprichten van Supermotardtraining.nl O-) :+*O**O*8-)

 
Was van plan dit jaar ook een keer het circuit op te gaan met de SMR. Maar heb een frozen Shoulder en dat kan schijnbaar tot wel 3 jaar duren.....;(:(|( motor rijden gaat nog wel, maar echt lomp gassen dan wordt het te pijnlijk.

Welk circuit / training ga je doen. Wil zelf nog een keer richting Ecuyers.
Is een wat korte baan en daarmee wel geschikt voor een SMR.

Iets voor jou en Neogenix om met een clubje grotere SM's vanuit NL die kant op te gaan?
Krijg weer deja vu van het oprichten van Supermotardtraining.nl O-) :+*O**O*8-)

Corticosteroïden!
 
Corticosteroïden!
eerste shot al een maand geleden gehad. Hielp helaas niet alleen maar erger geworden. Zat schijnbaar nog in de opbouwfase :+ ;( dan heeft een tweede dosis geen zin meer als het toen geen effect had gaf de dokter aan (update, mag toch nog extra terug voor een prik als het te pijn blijft doen! ). Nu eerst maar aan de zwaardere pijnstillers en hopen op minder dan een jaar last 8-)
 
Laatst bewerkt:
eerste shot al een maand geleden gehad. Hielp helaas niet alleen maar erger geworden. Zat schijnbaar nog in de opbouwfase :+ ;( dan heeft een tweede dosis geen zin meer als het toen geen effect had gaf de dokter aan. Nu eerst maar aan de zwaardere pijnstillers en hopen op minder dan een jaar last 8-)
Damn! Sterkte ermee! Ik zit middenin een hernia, dus weet hoe taai beperkt bewegen met pijn is
 
Damn! Sterkte ermee! Ik zit middenin een hernia, dus weet hoe taai beperkt bewegen met pijn is
Denk dat een hernia nog wel even een maatje meer is. Heb een kantoorbaan, dus werken gaat me redelijk goed af. Met een hernia een kantoorbaan kan zelfs al te heftig zijn. Jij ook Sterkte dus ;-)
 
Wat ? Nee !
Ik ben nog steeds 16 !
Op z'n minst mentaal dan toch ... :+

Oh wacht, in 2005 was ik al ... even rekenen, gaat ook niet zo snel meer ... 35 ...

Kudt dan ben ik nu van middelbare leeftijd ...

8b115b0c369a9f3bf4614b2173f7c0ae.jpg
 
Vanavond blok weer uit elkaar getrokken en erachter gekomen dat ik 2 pakkingen voor de achterste cilinder had ontvangen, ondanks dat er op ‘t zakje wel het juiste onderdeelnummer stond.

Ik had ‘t moeten zien, maar voel me iig iets minder achterlijk.

IMG_0374.jpeg
 
Beste KTM-rijders,

In mijn zoektocht naar een andere motor ben ik tegen een KTM SMT 990 aangelopen uit 2009. Naast dat ik de motor erg gaaf vind en het model me echt aanspreekt, twijfel ik toch ook heel erg en vraag ik graag om advies.

De motor in kwestie heeft een kmstand van 85k+. Daarnaast is er geen onderhoudshistorie bekend bij de verkoper en geeft hij aan de motor volledig te hebben nagekeken en slijtage delen te hebben vervangen. Ook is de motor door de vorige eigenaar overgespoten, maar geeft de verkoper aan geen signalen van schade te hebben gevonden.

Mijn vragen zijn: Hoe verhoudt deze kmstand zich tot de kwaliteit van het Lc8 blok? Is dit een kmstand die ik beter kan laten staan? Welke grote onderhoudskosten zou ik kunnen verwachten?

Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van advies.
 
Beste KTM-rijders,

In mijn zoektocht naar een andere motor ben ik tegen een KTM SMT 990 aangelopen uit 2009. Naast dat ik de motor erg gaaf vind en het model me echt aanspreekt, twijfel ik toch ook heel erg en vraag ik graag om advies.

De motor in kwestie heeft een kmstand van 85k+. Daarnaast is er geen onderhoudshistorie bekend bij de verkoper en geeft hij aan de motor volledig te hebben nagekeken en slijtage delen te hebben vervangen. Ook is de motor door de vorige eigenaar overgespoten, maar geeft de verkoper aan geen signalen van schade te hebben gevonden.

Mijn vragen zijn: Hoe verhoudt deze kmstand zich tot de kwaliteit van het Lc8 blok? Is dit een kmstand die ik beter kan laten staan? Welke grote onderhoudskosten zou ik kunnen verwachten?

Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van advies.
Wat is de vraagprijs?
 
Als de slijtageonderdelen ok zijn (banden ketting tandwielen) kan je je niet echt een buil vallen. Doe je zelf ff olie en filter wisselen voor de zekerheid. En je belt ff met dealer of er iets het ktm systeem staat op dat kenteken voor zekerheid

Ik heb hem gevonden op marktplaats, weinig geks aan te zien. Wel de meest nicotine-uitgeslagen dash ooit, maar who cares voor die prijs.
 
Eens met Erwin, alleen de olieleidingen zou ik ook ff checken, die kunnen tegen elkaar aan schuren door trillingen, en gaan na een lange poos mogelijk lekken.
Ook zet de tank uit en kan de benzinedop een beetje klemmen, hoef je niks aan te doen, beetje frutten enkel
 
Dash ff goed schuren met 600, 1000, 2000 (aldus bodyshop die koplampen doet), polijsten en met 2k blanke lak spuiten. Daarna evt nog een keer polijsten.💡
 
Bedankt voor alle tips en adviezen. Heb besloten hem toch te laten staan. Het voelt niet juist en er is te weinig info bekend over deze machine.

De zoektocht gaat door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan