KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Morgen gaat het gebeuren!
M'n eerste proefrit op een 990 smt.*O*:]
Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij een 990 smt?:?

Blok specifiek.
- Koppeling cilinder aan het blok gaat lek (als ie lek is misschien afdingen), als er al een Oberon oid op zit is het al verholpen.
- Erge ratel kan duiden op defecte nokkenas kettingspanners. Redelijk makkelijk te vervangen.
- Bij de Adventure iig willen de uitlaatbochten wel doorrotten. Begint klein en onhoorbaar, masr je zoekt je rot waarom hij beroerd loopt.
 
Voor de dempers maakt het niet uit, maar als je de kofferbeugeltjes wil behouden heb je volgens mij wel een andere ophangbeugel voor de uitlaten nodig als je de SM/R dempers neemt. Was iig zo bij de Wings.


Toppie dan ga ik die bestellen, kofferset gebruik ik niet meer, overbodig dus komt goed uit

Staat tevens ook te koop op MP voor de geïnteresseerde


≥ Kofferset KTM 950 990 SW MOTECH TRAX EVO 45L bmw gs - Accessoires | Koffers en Tassen - Marktplaats.nl
 
Aangeboden. Een 2 naar 1 dempersysteem voor een KTM 990 Adventure. Inclusief op maat verloop en e-keur. Ca half jaartje gebruikt. Gaat weg ivm het overstappen naar een volledig GPR Rally systeem.

Vraagprijs 450 euro.
IMG_20190316_121447_8.jpg
 
Zo afgelopen dagen de Adventure eens uitgelaten op het onverharde.

Moet zeggen dat diepe modder en zand nog wat onwennig zijn, maar is het oppervlakkige zand, gras en noem het maar gaat het gas er al flink op.

Klaar voor actie samen met het kleine broertje. Mijn trouwe brommertje waar m'n vriendin momenteel op oefent (tot haar rijbewijs binnen is).

 
Hallo,

Weet iemand wat de ral kleurcode is van een 2006 ktm 990 adventure? Grijsachtig, foto:

laat maar volgens mij is er geen kleurcode
 

Bijlagen

  • 20190323_131505.jpg
    20190323_131505.jpg
    198,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Na een eerste paar ritjes op mijn ‘nieuwe' SMT uit 2012 vandaag maar eens aan de vering gesleuteld. Hij stuiterde nogal op klinkers en ik had het idee dat hij wat strakker kon sturen. Wat bleek : instellingen klopte van geen kanten. Preload veel te hard en de rest te zacht. Vreemde combinatie... Rijdt nu helemaal super 👍. Alles op sport stand gezet.
 
Na een eerste paar ritjes op mijn ‘nieuwe' SMT uit 2012 vandaag maar eens aan de vering gesleuteld. Hij stuiterde nogal op klinkers en ik had het idee dat hij wat strakker kon sturen. Wat bleek : instellingen klopte van geen kanten. Preload veel te hard en de rest te zacht. Vreemde combinatie... Rijdt nu helemaal super 👍. Alles op sport stand gezet.

Rijd maar eens in de Ardennen 😂
 
Dat wou ik net zeggen vrijdag nog daar geweest maar sommige stukken zijn nog slechter geworden. 😂😂

Ja, ik was er ook vrijdag, vooral rondom Limbourg is het nog steeds een puinhoop, al jaren eigenlijk, voor de rest vond ik het wel oké...in ieder geval genoten...👍
 
Ik wil daar ook een keer rijden, maar dan met gids. Toktok! Harry op sleeptouw, gezellig
 
Ja, ik was er ook vrijdag, vooral rondom Limbourg is het nog steeds een puinhoop, al jaren eigenlijk, voor de rest vond ik het wel oké...in ieder geval genoten...👍
Was inderdaad ook bij limbourg geweest is daar 1 grote bouwput want bilstain kom je al niet meer door.
Heb toen maar een alternatieve route gedaan via de Garmin. Die stuurde me volgens mij door een buitenwijk van verviers door allemaal kleine straten. Was ook wel een keer leuk om te doen.
 
Was inderdaad ook bij limbourg geweest is daar 1 grote bouwput want bilstain kom je al niet meer door.
Heb toen maar een alternatieve route gedaan via de Garmin. Die stuurde me volgens mij door een buitenwijk van verviers door allemaal kleine straten. Was ook wel een keer leuk om te doen.

Had je beter de andere kant op kunnen gaan via Baelen, Verviers is een rattenhol, rij er altijd in een hele grote boog omheen...
 
Had je beter de andere kant op kunnen gaan via Baelen, Verviers is een rattenhol, rij er altijd in een hele grote boog omheen...
Dan toch maar een keer samen rijden. Ik rij nu hoofdzakelijk routes op de garmin die ik thuis uitstippel. Dus zodra er een afsluiting is is het altijd weer kijken hoe je dan moet rijden om weer op de goede route te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan