KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, kan echt geen slalom met pionnen doen met deze instelling.
Maar kabels oid zou kunnen. FF kijken morgen.
Mooi weer om te drukken daar bij jou btw.
Je moet hem gewoon plat leggen, zie de foto van mij bovenaan deze pagina. Daar draai ik rondjes binnen een straal van enkele meters, terwijl het stuur amper uitslag heeft. Stuuruitslag heb je eigenlijk alleen nodig bij stapvoets manoeuvreren waarbij je te langzaam gaat om plat te gaan. Dit was ook een oefening bij MvD.

Heb je nog nooit met een supersport gereden? Die hebben pas beperkte stuuruitslag.
 
Afstand is bij mij 3,8cm.
Kan `m inderdaad met snelheid platleggen,
maar als ik langzamer door de wijk rij met krappe bochtjes merk ik dat ik in de auto scherper om kan.
 
heb ik ook @640sm rij vaker met een vriend van me die heeft een 525 exc en als we ergens rustig moeten omdraaien of zo, dan is het vaker dat hij in een keer rond komt en ik een keer moet steken :P
 
Hallo allen. Hier een Duke II rijder. Ik heb deze vibro-fiets sinds enkele maanden en hij bevalt tot nu toe erg goed. Hij heeft nog maar 1 keer al z`n olie eruit gekotst dus dat valt mee :P (was de schuld van de monteur. verkeerde filters, verkeerde olie en te veel olie B| )

Fietsje is uit 2005 en heeft een ruime 10k op de klok. Mooi zwart dus hoeft niet gepoetst te worden :P

Ik had gelijk een vraagje. Ik ben voornemens om richting de Eiffel te gaan op deze klopboor. Nu hoor ik allerlei verhalen dat voor 1-pitters lange snelweg ritten funest zijn. Wat is hier waar van? Wil mn Dukie niet gelijk de das om doen op de 1e vakantie naar het buitenland :P

full
 
Hallo allen. Hier een Duke II rijder. Ik heb deze vibro-fiets sinds enkele maanden en hij bevalt tot nu toe erg goed. Hij heeft nog maar 1 keer al z`n olie eruit gekotst dus dat valt mee :P (was de schuld van de monteur. verkeerde filters, verkeerde olie en te veel olie B| )

Fietsje is uit 2005 en heeft een ruime 10k op de klok. Mooi zwart dus hoeft niet gepoetst te worden :P

Ik had gelijk een vraagje. Ik ben voornemens om richting de Eiffel te gaan op deze klopboor. Nu hoor ik allerlei verhalen dat voor 1-pitters lange snelweg ritten funest zijn. Wat is hier waar van? Wil mn Dukie niet gelijk de das om doen op de 1e vakantie naar het buitenland :P

[afbeelding]
Blok wordt in alle 600 modellen gebruikt, kan er tegen. Lekker als er teveel olie in is gegaan, niet gezond voor je blok
 
ik ben er ook weer uit het harz gebergte. het was weer een prachtvakantie!! foto's / filmpje volgt binnenkort wel.
hierbij heb ik dus ook "dash" zijn vraag beantwoord. de heen/terug reis was 450 km. vorig jaar in het eifel gebied op vakantie geweest, dat was korter. wij zaten in de buurt van cochem, aan de moezel. echt een super gebied.
 
Ok, merci. Dan weet ik genoeg. Kan ik rustig richting de Eiffel tuffen.

Ik ga daar dan in de buurt van en op de Nurburgring rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat jullie zolang op die trilplaat kunnen vertoeven...monotone ritten op de weg...ik heb het een keer gedaan, 60 km, en ik hoef niet meer. Had geen gevoel meer in mijn handen. Heb ik geen last van op het circuit.
 
Ik snap niet dat jullie zolang op die trilplaat kunnen vertoeven...monotone ritten op de weg...ik heb het een keer gedaan, 60 km, en ik hoef niet meer. Had geen gevoel meer in mijn handen. Heb ik geen last van op het circuit.

Ik vind het goed te doen mits je niet te lang te hoog in de toeren zit. 80/90 kan ik de hele dag wel volhouden. daarboven wordt het al snel minder aangenaam, dat ben ik met je eens. ;)
 
wij reden meestal een uur en dan ff pauze, idd een zere zere reet na aankomst, maar dat maakt de vakantie weer dik goed :) volgende vakantie maak ik ff tijdelijk iets van schuimrubber ofzo voor de heen en terug reis XD... we reden gewoon snelweg, 120 km/u. en ik heb nog een kortere twv dan origineel :P ( 16-45 ) dus meer trillen door hogere toerental met 120 km/u. stuur niet te strak vast houden scheelt al een stuk. en niet zeuren :P

@dash
ik heb over de nurburgring gereden 8-)
wpopnbr1_zpseb215dc3.jpg
 
wij reden meestal een uur en dan ff pauze, idd een zere zere reet na aankomst, maar dat maakt de vakantie weer dik goed :) volgende vakantie maak ik ff tijdelijk iets van schuimrubber ofzo voor de heen en terug reis XD... we reden gewoon snelweg, 120 km/u. en ik heb nog een kortere twv dan origineel :P ( 16-45 ) dus meer trillen door hogere toerental met 120 km/u. stuur niet te strak vast houden scheelt al een stuk. en niet zeuren :P

@dash
ik heb over de nurburgring gereden 8-)
[afbeelding]
Ben ik helemaal met je eens... :+
 
wij reden meestal een uur en dan ff pauze, idd een zere zere reet na aankomst, maar dat maakt de vakantie weer dik goed :) volgende vakantie maak ik ff tijdelijk iets van schuimrubber ofzo voor de heen en terug reis XD... we reden gewoon snelweg, 120 km/u. en ik heb nog een kortere twv dan origineel :P ( 16-45 ) dus meer trillen door hogere toerental met 120 km/u. stuur niet te strak vast houden scheelt al een stuk. en niet zeuren :P

@dash
ik heb over de nurburgring gereden 8-)
[afbeelding]

Jep, iets meer pauzes of zo maakt het goed te doen denk'. Ik maakte me meer zorgen om de motor dan om mn aars. ;)

Ik ben al een paar keer op de ring geweest maar nog nooit met een 1 pitter. Ik had hiervoor een Honda Hawk en een opgeboorde TRX 850. Die wilden op zich wel op de snelle stukken. Ik betwijfel echter of en Duke zich thuis zal voelen daar gezien het een (zeer) snelle baan is. naja, ik zie het wel.

Dat gezegd hebbende: wanneer steek je je voet uit en wanneer ga je juist hangen op een mono in de bocht? Ik heb het gevoel dat met voetje uit de motor heel instabiel wordt.

[me="Dash"]heeft 1-pitter bochten techniek nog niet goed in de vingers / voeten[/me]
 
Ik vind het goed te doen mits je niet te lang te hoog in de toeren zit. 80/90 kan ik de hele dag wel volhouden. daarboven wordt het al snel minder aangenaam, dat ben ik met je eens. ;)

Mijn SMC ging dan weer lekkerder lopen boven de 80 kmh. Anders een ander voortandwiel mee en ff wisselen. Zijn de kosten niet en rijdt lekkerder!
 
Niet hanguh :N Ehh Oke duke is twijfelgeval. Pootje uitsteken als je denkt dat je de voetsteunen over de straat gaan schuren. Dan moet pootje weg zijn anders zit er wat klem en lig je eronder. Dus eerst motor plat drukken dan leunen. Dus motor hangt schever dan jij doet. Pootje is soort van veiligheidje, als je begint te glijden kun je je opvangen (meer mx dan sm) Zit hem tussen de oren en staat cool })
 
:W

Ook weer terug van vakantie, paar keer gereden :Y
Was er snoeiheet en dagen met af en toe wat bewolking waren nogal schaars dus hij heeft meer onder de hoes gestaan..ik lag aan het zwembad en daarna aan het bier :P

11800539_868901439871881_8682297026376578086_n.jpg


11822571_868901473205211_7865471738203550873_n.jpg


Grotefoto-B8JHY4J6.jpg
 
Niet hanguh :N Ehh Oke duke is twijfelgeval. Pootje uitsteken als je denkt dat je de voetsteunen over de straat gaan schuren. Dan moet pootje weg zijn anders zit er wat klem en lig je eronder. Dus eerst motor plat drukken dan leunen. Dus motor hangt schever dan jij doet. Pootje is soort van veiligheidje, als je begint te glijden kun je je opvangen (meer mx dan sm) Zit hem tussen de oren en staat cool })
Ook racer gewend. Sinds supermoto cursus, bij langzame bochten en rotondes voet uit steken, bij snellere bochten er naast en knie aan de grond. Volgens theorie ben je sneller a la supermoto, maar dan moet je wel weten wat je aan het doen bent. En boven de 80 gaat dat supermoto gedoe toch niet meer op.
 
Je kunt de motor platter leggen als je de "binnenste voet" optilt. Dacht ook dat het wel zou loslopen totdat ik een paar ronden later mijn voet van de steun reed door grotere hellingshoek dan dat ik dacht ooit te kunnen halen....
Volgens mij werkt het SM gedoe onder de 80 kmh niet. Dan ga je te langzaam om te kunnen sliden toch?
Grappig, ik heb het liefste zolang mogelijk 2 voeten op de steunen staan. Op rontondes steek ik geen poot uit, geen kans om de voetsteunen aan de grond te rijden. Hier is het asfalt zo wie zo te glad. Mijn achterband op de smc ging ondanks gummen ook bijna 20.000 km mee...

Ik til mijn voet nog wel eens op om hem drijgend richting een spiegel te dirigeren als ik wat "ruzie" met een auto heb. :z

Maar ja tis net wat je gewent bent en wel (ongeveer) weten wat je doet. In mijn geval niets gewent.... Mijn speed triple is het meest racy dat ik ooit heb bezeten. Dus deze Sua probeert alles tegelijk te leren maar is bang om met racer circuit op te gaan. Gaat mij te snel :$
 
Thanks voor de tips.

Ik houd wel als vuistregel aan bij langzame bochten voetje en bij snellere bochten hangen.

Ooit wil ik dat sliden nog wel eens onder de knie krijgen maar alles op zn tijd. :o
 
Cursusje doen bij MvD. Schijnt redelijk te helpen. Verder een beetje lef en niet bang voor een highsider...daarom hoef ik niet meer zo nodig. Ben net geen 20 meer...daarbij ben je niet sneller alleen soectaculairder. En da's ook wat waard!
 
Je kunt de motor platter leggen als je de "binnenste voet" optilt. Dacht ook dat het wel zou loslopen totdat ik een paar ronden later mijn voet van de steun reed door grotere hellingshoek dan dat ik dacht ooit te kunnen halen....
Volgens mij werkt het SM gedoe onder de 80 kmh niet. Dan ga je te langzaam om te kunnen sliden toch?
Grappig, ik heb het liefste zolang mogelijk 2 voeten op de steunen staan. Op rontondes steek ik geen poot uit, geen kans om de voetsteunen aan de grond te rijden. Hier is het asfalt zo wie zo te glad. Mijn achterband op de smc ging ondanks gummen ook bijna 20.000 km mee...

Ik til mijn voet nog wel eens op om hem drijgend richting een spiegel te dirigeren als ik wat "ruzie" met een auto heb. :z

Maar ja tis net wat je gewent bent en wel (ongeveer) weten wat je doet. In mijn geval niets gewent.... Mijn speed triple is het meest racy dat ik ooit heb bezeten. Dus deze Sua probeert alles tegelijk te leren maar is bang om met racer circuit op te gaan. Gaat mij te snel :$
Zouden ook knap dure circuitdagjes worden. Eerst ff naar het vaste land! Neem aan dat ze bij jullie geen circuit hebben. Anders goed te dien met de Speed Triple!
En jij bang...laat me niet lachen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan