KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Goeiemiddag. Vraag aan de 450 EXC 2016 model bezitters: past een 160 achterband in de achterbrug zonder aan te lopen op brug, ketting(beschermer)?
Band gaat op een supermotovelg .
 
Laatst bewerkt:
De ketting beschermer zal je eraf moeten halen. Er is kand dat de band tegen de ketting komt maar dan kun je gewoon een stukje van de band halen.
 
Een 160 gaat ook makkelijk alleen er is kans dat er een stukje van de band af moet. Dit is maar een klein stukje en maakt niets uit voor de band.
 
weet jij welke breedtemaat velg je dan gebruikt?
5 inch lijkt me voor 160, 4,25 inch voor een 150er.
moet nog wielen bestellen namelijk
 
Meer keuze, maar als 160 niet past gaat er een 150 in.

Ik vroeg het omdat ik dan een smallere velg moet kopen
 
Ik ga toch voor een 150 achterband en een smalle velg. In de 450 achterbrug wordt het voor een 160er te krap naar mijn smaak.
 
Zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft 200exc vs 300exc ?
We gaan weer een 2takt kopen, en een 200 leek mij geschikter.
Fijner op een crossbaan.
Geschikter voor mn vriendin en zoon (wij zijn allemaal geen zwaargewichten)
Geschikter voor lastig technisch werk, wat ik het liefste doe.
Vermogen zat, dat ik een 300 had reed ik zelden vol gas.

Is dit juist ?
 
ik heb een ktm 250exc uit 2015 op het oog die ik zaterdag ga bezichtigen. Hij heeft 8000km en 200uur gelopen.
Zien jullie misschien iets op de foto’s wat niet klopt?
 

Bijlagen

  • AB31550F-21AA-4642-A1EF-20D4C7F5A856.jpeg
    AB31550F-21AA-4642-A1EF-20D4C7F5A856.jpeg
    48,1 KB · Weergaven: 8
  • 90ADAFB3-6186-47FC-A01E-14C099196462.jpeg
    90ADAFB3-6186-47FC-A01E-14C099196462.jpeg
    47,1 KB · Weergaven: 8
  • 8EC82032-391B-4EA1-A5E2-6CEF4727F6D2.jpeg
    8EC82032-391B-4EA1-A5E2-6CEF4727F6D2.jpeg
    51 KB · Weergaven: 8
  • 700FB17E-F59D-4FA6-A1C0-1366D6EBD5D3.jpeg
    700FB17E-F59D-4FA6-A1C0-1366D6EBD5D3.jpeg
    89,3 KB · Weergaven: 19
  • 5F717E17-D817-4EEC-B6A8-13FB91FF0132.jpeg
    5F717E17-D817-4EEC-B6A8-13FB91FF0132.jpeg
    52,5 KB · Weergaven: 7
Het eerste wat meteen opvalt is dat de fotos niet bijster scherp zijn ;)

Knipperlichten, spiegels? En ja, die heb je nodig als je de weg / paden op gaat.
Hoek van de kentekenplaat 30gr tov wegdek?
Het zijn al drie reden om je staande te houden, en het wordt gedaan.

Eerste zuiger (natuurlijk niet)?
Veersterkte voor jouw gewicht?
 
Knipperlicht en spiegels zitten erop. Kentekenhoek zal wel meevallen. Ik ga er niet mee op de weg rijden, hooguit OTR ritten.

zuiger geen idee.
Veersterkte is natuurlijk een kleine kans dat je een rijder treft die het zelfde weegt. Dat is voor mij geen punt, hij gaat sowieso gelijk naar VLaar.
 
Db killer bij de uitlaat aanwezig? Of een standaard demper, ik denk dat je met deze demper niet door een eventuele geluidkeuring komt mocht je ergens op een baan willen rijden. Als ze tenminste aparte eisen hebben voor enduro's.

Je zegt dat er knipperlichten en spiegels opzitten, maar ik zie ze niet op de foto's. Tevens zie ik geen schakelaar voor de knipperlichten, als de boel los bijgeleverd wordt let er dan op dat die schakelaar erbij zit, ze zijn nogal prijzig namelijk.

Voorremschakelaar kost weer een paar tientjes (dacht 30 euro) en willen wel eens missen. Achterremschakelaar is via ome alie te bestellen voor weinig maar kost in NL ook niet veel, is redelijjk gangbaar.

Als de lichtschakelaar niet werkt ff met contactspray inspuiten en heen en weer schakelen, vaak corrosie intern door afspuiten.
 
Aan je afspraken houden is ook moeilijk dus, de motor is verkocht aan een ander.

Een nieuwe kandidaat, is dit iets? Ik lees vaak dat mensen andere bouwjaar subframe/blok/etc monteren. De motor moet voor mij kloppend zijn.
 

Bijlagen

  • 5C55C604-194B-40D2-BF48-4D6C231E58E6.jpeg
    5C55C604-194B-40D2-BF48-4D6C231E58E6.jpeg
    59,5 KB · Weergaven: 6
  • 31C4DD3A-45A1-46CD-A701-9A88B1152F21.jpeg
    31C4DD3A-45A1-46CD-A701-9A88B1152F21.jpeg
    138,9 KB · Weergaven: 7
  • AED21A00-3E1B-49E4-83C0-90FAEB900478.jpeg
    AED21A00-3E1B-49E4-83C0-90FAEB900478.jpeg
    139,1 KB · Weergaven: 5
  • 03720AF8-E7C2-4917-97B2-4F3366BADCEA.jpeg
    03720AF8-E7C2-4917-97B2-4F3366BADCEA.jpeg
    103 KB · Weergaven: 6
  • 1C0A4206-C106-48AC-B43E-3378CD66EF20.jpeg
    1C0A4206-C106-48AC-B43E-3378CD66EF20.jpeg
    95,5 KB · Weergaven: 6
  • CBBFF97D-319D-4626-B473-6704E3E6FB7A.jpeg
    CBBFF97D-319D-4626-B473-6704E3E6FB7A.jpeg
    123,7 KB · Weergaven: 4
  • 1CF3BF6E-70C1-410F-B452-5A74B6B3B5F9.jpeg
    1CF3BF6E-70C1-410F-B452-5A74B6B3B5F9.jpeg
    125,6 KB · Weergaven: 9
  • 652AD267-35F4-454C-A072-CAB5324D157F.jpeg
    652AD267-35F4-454C-A072-CAB5324D157F.jpeg
    82,7 KB · Weergaven: 5
  • 21160EED-E3DC-4D26-8736-D69775680F8B.jpeg
    21160EED-E3DC-4D26-8736-D69775680F8B.jpeg
    82,9 KB · Weergaven: 6
  • 1244B887-FA3C-4F8B-B099-C019FFC0D2E7.jpeg
    1244B887-FA3C-4F8B-B099-C019FFC0D2E7.jpeg
    59,8 KB · Weergaven: 7
  • D8882670-47DB-483D-9ECF-82F3CD78CA5C.jpeg
    D8882670-47DB-483D-9ECF-82F3CD78CA5C.jpeg
    91,9 KB · Weergaven: 6
Geen ervaring met een bigbore, probeer te achterhalen wanneer deze erop gekomen is. Heb zelf een 250 excf van een jaartje jonger, bevalt me prima.
Let even op met starten hoe de startmotor rond gaat, die kunnen nog wel eens wat slechter worden.

Mousses klinkt leuk, maar zou ik niet als meerprijs laten meewegen.

Modeljaar 2009 (zilveren voorvork) schijnt wel betere voorvering te hebben.
 
Waarom wil je een 250F?
350's en 450's zijn veel gemakkelijker te vinden. En ze rijden in de meeste Nederlandse gevallen beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan