KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

morgen maar ff met de multimeter het eea testen. Kijken of we dr uitkomen. Zekering heb ik inmiddels gecheckt die is idd goed..
En wat @gassen al idd zei. Als die zekering stuk zou zijn zou de startmotor niet rondgaan. Daar zit natuurlijk wel wat in.
Maar ik ben zelf ook niet zo van de electro. Mn pa wel dus we gaan morgen maar ff samen daarna kijken.
 
Van mijn 660 SMC is de stator stuk. En dan het gedeelte wat voor de verlichting zorgt.
Echt NERGENS nieuw te verkrijgen hè, nu mijn geluk maar op ebay gezet. Chinese rommel die hopelijk een beetje op tijd deze kant op komt.

Grt Fred
 
Van mijn 660 SMC is de stator stuk. En dan het gedeelte wat voor de verlichting zorgt.
Echt NERGENS nieuw te verkrijgen hè, nu mijn geluk maar op ebay gezet. Chinese rommel die hopelijk een beetje op tijd deze kant op komt.

Grt Fred

Herwikkelen?
 
zo net alles ff nagelopen.
Zekeringen waren dus idd goed. Maar evengoed toch nieuwe erin.. Ik heb de uitknop [en mijn extra dodemansknop] beide gecontroleerd beide prima werkende. Bobine nagemeten. Die lijkt op het eerste gezicht ook goed. Multimeter begint iig te piepen. en geeft zn waardes aan. Meerdere bougies geprobeerd om te kijken of t aan de bougie zou liggen. Maar nopes. Steeds geen vonk.

Ik verdenkt toch die bobine. Gezien je de uitkomende stroom niet kunt opmeten. Maar goed die zal ook niets aangeven lijkt me anders had ik toch wel vonk gehad. En ja ik heb de bougiekabel ook ff ingekort zodat die weer nieuw schoon vlees heeft.

Ik zou het nu dus echt niet weten wat dat dan wel kan zijn.. Dus denk komende week dan toch maar een keertje wegbrengen dan. Kom dr zo tenslotte niet uit.
 
Als ik op www zoek (thumpertalk enz) op 'rfs no spark' zie ik best vaak draadbreuk ergens in de kabelboom als oorzaak. Niet zo raar na 20 jaar natuurlijk.
 
Als ik op www zoek (thumpertalk enz) op 'rfs no spark' zie ik best vaak draadbreuk ergens in de kabelboom als oorzaak. Niet zo raar na 20 jaar natuurlijk.
dat zou natuurlijk altijd kunnen. Maar ik meet dus overal stroom. Als ik stroom met op de ingang van bobine. Dan lijkt me draadbreuk niet van toepassing. Plus dan had die het dan wel dan niet gedaan zeker als je met de kabelboom wat zou bewegen. Draadbreuk ben ik dus niet zo bang voor.
 
Van mijn 660 SMC is de stator stuk. En dan het gedeelte wat voor de verlichting zorgt.
Echt NERGENS nieuw te verkrijgen hè, nu mijn geluk maar op ebay gezet. Chinese rommel die hopelijk een beetje op tijd deze kant op komt.

Grt Fred
Even Sevior bellen,
Kost ongeveer 160€
Carmo kan ook maar is stuk duurder.
Echt een aardige gast trouwens(sevior), had hem laatst gesproken en hij begon gelijk alles te vertellen wat er mis mee kon zijn en hoe ik het kon meten en bood aan om telefonisch te helpen met doormeten van alles.
 
Even Sevior bellen,
Kost ongeveer 160€
Carmo kan ook maar is stuk duurder.
Echt een aardige gast trouwens(sevior), had hem laatst gesproken en hij begon gelijk alles te vertellen wat er mis mee kon zijn en hoe ik het kon meten en bood aan om telefonisch te helpen met doormeten van alles.
Ha tnx!
Carmo heb ik contact mee gehad. Ik vond ze maar erg kortaf, en ze kunnen/willen kennelijk niet uitleggen waarom ze mijn stator niet wikkelen. Heel vaag.

Het andere bedrijf ga ik even achteraan. Had ik eigenlijk eerder moeten weten, want heb nu een stator via ebay uit China besteld.

Grt Fred
 
weet iemand zo welke waardes je moet meten om de bobine door te meten. Ik kwam een filmpje tegen met uitleg. En daarin zeiden ze dat de waarde van de bougie kabel lager zal zijn als dat je via de bougiedop doet meten.

Ik vermoed dat het mijn bobine zelf is die gaar is. Ik heb gemeten met meerdere bougiedoppen. Wat mij gek genoeg opviel. Met de huidige bougiedop. en tevens een reserve bougiedop die ik heb meet ik vrijwel niets. Nu heb ik ook nog een 2t. bougiedop liggen. Die heb ik er dus op gedraaid. En dan meet ik ineens wel een waarde.. Echt vaag dus. vermoed dus dat t echt in die bobine zit. Maar dat is dan alsnog raar dat ik dan met een 2t. bougiedop dan ineens wel een waarde kan meten. lijkt me ook zeer sterk dat alle 3 de 4t. bougiedoppen die ik hier nog heb liggen alle 3 stuk zijn.

btw. als ik dan vervolgens in die 2t. dop een 2t. bougie erin zet en dan kijk of die vonkt... 3x raden.. Nopesss GEEN vonk.
 
Bougie eruit en trappen maar.

RFS bobine en cdi controle.png
 
iemand ervaringen met : www.hpi.be ??
Ik heb inmiddels nieuwe bobine erop zitten en nieuwe bougiedop. Maar ding vonkte alsnog niet. Dus gisteren naar mijn vaste monteur gebracht. Die belde me zojuist op. Hoogswaarschijnlijk CDI naar de ratten. En zover hij kon zien zijn die Nieuw niet meer leverbaar.
Dus dan zou ik de keuze enkel hebben in een 2e handse zoeken. [Die dan dus ook 20+ jaren oud is] Of een alternatief zoeken.
Op die site van HPI staat als ik ga zoeken er wel eentje op die zou volgens hun gegevens moeten passen. [Maar dat is dan GEEN originele]

wou morgen eerst ff ktm dealer bellen kijken of hun er wellicht nog 1 hebben liggen. [vermoed van niet] Anders moet ik dus ff goed gaan kijken/denken wat het slimste is.


Nu zie ik op bijv. een MP wel mensen die handelen in die 2e handse onderdelen. [kopen vaak die oude dingen in om dan alles los te verkopen] Maar die gast zit in verwegniejstan (Friesland boppe) En die kerel van die HPI is in belgie. Maar die is voor mij dichterbij. Daarnaast zie ik ze voor de 2e handse nog een beste aardig hoge prijs vragen.

Benieuwd of iemand dus ervaringen heeft met HPI. en/of iemand wellicht nog een goede CDI heeft liggen van dus een RFS model.
 
iemand ervaringen met : www.hpi.be ??
Ik heb inmiddels nieuwe bobine erop zitten en nieuwe bougiedop. Maar ding vonkte alsnog niet. Dus gisteren naar mijn vaste monteur gebracht. Die belde me zojuist op. Hoogswaarschijnlijk CDI naar de ratten. En zover hij kon zien zijn die Nieuw niet meer leverbaar.
Dus dan zou ik de keuze enkel hebben in een 2e handse zoeken. [Die dan dus ook 20+ jaren oud is] Of een alternatief zoeken.
Op die site van HPI staat als ik ga zoeken er wel eentje op die zou volgens hun gegevens moeten passen. [Maar dat is dan GEEN originele]

wou morgen eerst ff ktm dealer bellen kijken of hun er wellicht nog 1 hebben liggen. [vermoed van niet] Anders moet ik dus ff goed gaan kijken/denken wat het slimste is.


Nu zie ik op bijv. een MP wel mensen die handelen in die 2e handse onderdelen. [kopen vaak die oude dingen in om dan alles los te verkopen] Maar die gast zit in verwegniejstan (Friesland boppe) En die kerel van die HPI is in belgie. Maar die is voor mij dichterbij. Daarnaast zie ik ze voor de 2e handse nog een beste aardig hoge prijs vragen.

Benieuwd of iemand dus ervaringen heeft met HPI. en/of iemand wellicht nog een goede CDI heeft liggen van dus een RFS model.
Hpi die is ok. Is heel bekend voor ontstekingen enz.. horse power ignition. www.hpi.be
 
Hpi die is ok. Is heel bekend voor ontstekingen enz.. horse power ignition. www.hpi.be
jups nieuwe CDI besteld. hopelijk is dat ook het daadwerkelijke probleem. Maar dat moet haast wel. bobine gemeten is goed. bougiedop gemeten is goed. ontsteking gemeten is goed... Dan zou je zeggen dat CDI het enige probleem nog zou kunnen zijn. En ja de stopknop en mn extra dodemansknop heb ik ook beide gemeten en die werken ook prima naar behoren. story to be continued.

Baal dr wel behoorlijk van. Net nu je nu nog wel leuk kunt rijden. Maar goed. hopelijk volgend weekend dan maar weer kunnen rijden met wat goed geluk.
 
Hier t zelfde gezeik. Lichtspoel naar de gedver. Totaal geen medewerking van KTM (dealers). Uiteindelijk iets kunnen bestellen in Oostenrijk, krijg ik later een mailtje dat ze het alsnog niet hebben. Nu mijn hoop gezet op eBay. Was verassend snel binnen uit China....
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-26 om 09.53.43_4dfcdb01.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-26 om 09.53.43_4dfcdb01.jpg
    444,6 KB · Weergaven: 0
Hier t zelfde gezeik. Lichtspoel naar de gedver. Totaal geen medewerking van KTM (dealers). Uiteindelijk iets kunnen bestellen in Oostenrijk, krijg ik later een mailtje dat ze het alsnog niet hebben. Nu mijn hoop gezet op eBay. Was verassend snel binnen uit China....
heb je die kerel van MP al benaderd? Daar zit er eentje die veel van de oudere modellen inkoopt om ze voor de onderdelen te verkopen. [althans ik zie echt heel vaak advertenties van die kerel voorbij komen dat hij weer een motor gestript heeft] Dr zijn ook wel zaken die die spoelen kunnen herstellen. Alleen dan weet je ook wel wat je betaald... BTW check anders ook ff die site van HPI.. Die verkoopt dus ook dit soort dingen..

Ik heb vanuit hem dan dus mn nieuwe CDI besteld. tipje check ff bij dat kopje dealer lists. Dan kan je in NL zoeken per provincie welke dealers met hem samenwerken. Zijn er best wel wat. [Beste is dan als je dr een gevonden hebben die dealer gewoon ff bellen. Want ik merkte al dat ik dus 3 dealers gebeld had en die dus niet meer samenwerkte.] Ik heb het nu via Laurense motors gedaan. Dus van laurense weet ik zeker dat die nog samen werken met HPI. Maar je zou ook rechtstreek via HPI zelf kunnen bestellen. Je kunt het originele nummercode zien of jouw onderdeel daarmee vervangen kan worden.

[kijkje nemen kost niets, Ja ff wat tijd ;) ]
 
Hier t zelfde gezeik. Lichtspoel naar de gedver. Totaal geen medewerking van KTM (dealers). Uiteindelijk iets kunnen bestellen in Oostenrijk, krijg ik later een mailtje dat ze het alsnog niet hebben. Nu mijn hoop gezet op eBay. Was verassend snel binnen uit China....
Sevior niet meer geprobeerd?
Home - VB Motoparts misschien dat deze nog iets heeft liggen, maar wel gebruikt.
Kan je beter opnieuw laten wikkelen, zal rond zelfde prijs zijn denk en heb je t als nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan