Bosje
MF veteraan
Klopt, maar het startrelais nietEen startmotor trekt veel meer als die 10A denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar het startrelais nietEen startmotor trekt veel meer als die 10A denk ik.
Omdat erop mijn 500exc 40a zat maar die zit dus niet op dit model.Klopt, maar het startrelais niet
Van mijn 660 SMC is de stator stuk. En dan het gedeelte wat voor de verlichting zorgt.
Echt NERGENS nieuw te verkrijgen hè, nu mijn geluk maar op ebay gezet. Chinese rommel die hopelijk een beetje op tijd deze kant op komt.
Grt Fred
dat zou natuurlijk altijd kunnen. Maar ik meet dus overal stroom. Als ik stroom met op de ingang van bobine. Dan lijkt me draadbreuk niet van toepassing. Plus dan had die het dan wel dan niet gedaan zeker als je met de kabelboom wat zou bewegen. Draadbreuk ben ik dus niet zo bang voor.Als ik op www zoek (thumpertalk enz) op 'rfs no spark' zie ik best vaak draadbreuk ergens in de kabelboom als oorzaak. Niet zo raar na 20 jaar natuurlijk.
Even Sevior bellen,Van mijn 660 SMC is de stator stuk. En dan het gedeelte wat voor de verlichting zorgt.
Echt NERGENS nieuw te verkrijgen hè, nu mijn geluk maar op ebay gezet. Chinese rommel die hopelijk een beetje op tijd deze kant op komt.
Grt Fred
Ha tnx!Even Sevior bellen,
Kost ongeveer 160€
Carmo kan ook maar is stuk duurder.
Echt een aardige gast trouwens(sevior), had hem laatst gesproken en hij begon gelijk alles te vertellen wat er mis mee kon zijn en hoe ik het kon meten en bood aan om telefonisch te helpen met doormeten van alles.
Hpi die is ok. Is heel bekend voor ontstekingen enz.. horse power ignition. www.hpi.beiemand ervaringen met : www.hpi.be ??
Ik heb inmiddels nieuwe bobine erop zitten en nieuwe bougiedop. Maar ding vonkte alsnog niet. Dus gisteren naar mijn vaste monteur gebracht. Die belde me zojuist op. Hoogswaarschijnlijk CDI naar de ratten. En zover hij kon zien zijn die Nieuw niet meer leverbaar.
Dus dan zou ik de keuze enkel hebben in een 2e handse zoeken. [Die dan dus ook 20+ jaren oud is] Of een alternatief zoeken.
Op die site van HPI staat als ik ga zoeken er wel eentje op die zou volgens hun gegevens moeten passen. [Maar dat is dan GEEN originele]
wou morgen eerst ff ktm dealer bellen kijken of hun er wellicht nog 1 hebben liggen. [vermoed van niet] Anders moet ik dus ff goed gaan kijken/denken wat het slimste is.
Nu zie ik op bijv. een MP wel mensen die handelen in die 2e handse onderdelen. [kopen vaak die oude dingen in om dan alles los te verkopen] Maar die gast zit in verwegniejstan (Friesland boppe) En die kerel van die HPI is in belgie. Maar die is voor mij dichterbij. Daarnaast zie ik ze voor de 2e handse nog een beste aardig hoge prijs vragen.
Benieuwd of iemand dus ervaringen heeft met HPI. en/of iemand wellicht nog een goede CDI heeft liggen van dus een RFS model.
jups nieuwe CDI besteld. hopelijk is dat ook het daadwerkelijke probleem. Maar dat moet haast wel. bobine gemeten is goed. bougiedop gemeten is goed. ontsteking gemeten is goed... Dan zou je zeggen dat CDI het enige probleem nog zou kunnen zijn. En ja de stopknop en mn extra dodemansknop heb ik ook beide gemeten en die werken ook prima naar behoren. story to be continued.Hpi die is ok. Is heel bekend voor ontstekingen enz.. horse power ignition. www.hpi.be
heb je die kerel van MP al benaderd? Daar zit er eentje die veel van de oudere modellen inkoopt om ze voor de onderdelen te verkopen. [althans ik zie echt heel vaak advertenties van die kerel voorbij komen dat hij weer een motor gestript heeft] Dr zijn ook wel zaken die die spoelen kunnen herstellen. Alleen dan weet je ook wel wat je betaald... BTW check anders ook ff die site van HPI.. Die verkoopt dus ook dit soort dingen..Hier t zelfde gezeik. Lichtspoel naar de gedver. Totaal geen medewerking van KTM (dealers). Uiteindelijk iets kunnen bestellen in Oostenrijk, krijg ik later een mailtje dat ze het alsnog niet hebben. Nu mijn hoop gezet op eBay. Was verassend snel binnen uit China....
Sevior niet meer geprobeerd?Hier t zelfde gezeik. Lichtspoel naar de gedver. Totaal geen medewerking van KTM (dealers). Uiteindelijk iets kunnen bestellen in Oostenrijk, krijg ik later een mailtje dat ze het alsnog niet hebben. Nu mijn hoop gezet op eBay. Was verassend snel binnen uit China....