KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Goedenavond motorheads,

Ik ben een nieuwe trotse 😎😎eigenaar geworden van een KTM 1190 ADVENTURE.
Ik wil graag nog een nieuw topkoffer in het zwart in huis halen. Het liefst tweedehands want zijn nogal prijzig die dingen.
Misschien heeft iemand nog suggesties????
 
Goedenavond motorheads,

Ik ben een nieuwe trotse 😎😎eigenaar geworden van een KTM 1190 ADVENTURE.
Ik wil graag nog een nieuw topkoffer in het zwart in huis halen. Het liefst tweedehands want zijn nogal prijzig die dingen.
Misschien heeft iemand nog suggesties????
Welkom en veel plezier ermee.

Ik heb nog een Givi trekker van 46l te koop. Past goed op een allroad en kan op elke Givi monokey grondplaat. Ik heb ook nog twee andere Givi-koffers. Als je belangstelling hebt pm me dan even.
 
Laatst bewerkt:
Zoals deze: givi_luggage_hard-cases_trekker_trk46n.jpg
 
Mocht er iemand nog een leuk uitlaatje of een bashplate voor de 1290 sas hebben dan hoor ik dat ook graag :t.

Beide heb ik niet voor je in de aanbieding maar ik kan je van harte een Remus aanbevelen.
Klinkt zonder db killer echt geniaal maar ook mét het pijpje erin komt er een mooie roffel uit.
Beschaafd genoeg iig om s’ochtends om 05:00 te vertrekken :)
 
Beide heb ik niet voor je in de aanbieding maar ik kan je van harte een Remus aanbevelen.
Klinkt zonder db killer echt geniaal maar ook mét het pijpje erin komt er een mooie roffel uit.
Beschaafd genoeg iig om s’ochtends om 05:00 te vertrekken :)

Ben ik het helemaal mee eens, wel een van de meer prijzige uitlaten. Op mijn 1190 klinkt hij ook hartstikke mooi, vind hem persoonlijk met db killer er uit net te heftig om normaal mee rond te touren.

Zonder DB killer gaat wel iedereen aan de kant in de tunnel
 
Beide heb ik niet voor je in de aanbieding maar ik kan je van harte een Remus aanbevelen.
Klinkt zonder db killer echt geniaal maar ook mét het pijpje erin komt er een mooie roffel uit.
Beschaafd genoeg iig om s’ochtends om 05:00 te vertrekken :)
Ik zat te denken aan de Wings uitlaat, maar die blijkt geen E keurmerk te hebben.
 
Goedenavond motorheads,

Ik ben een nieuwe trotse 😎😎eigenaar geworden van een KTM 1190 ADVENTURE.
Ik wil graag nog een nieuw topkoffer in het zwart in huis halen. Het liefst tweedehands want zijn nogal prijzig die dingen.
Misschien heeft iemand nog suggesties????

Tenzij er een helm in moet passen kan je ook een Pelican case overwegen. Die heb ik erop geschroefd, 4 gaatjes boren, schroeven erin, klaar. Waterdicht en sterk spul.
 
De akra op mijn vorige motor plofte wel en vond dat geniaal :9~.

Mijn thunderace die in hiervoor had deed het ook altijd machtig.

Maar vind het gebulder van de vtwin wel een stuk beter. Zeker zonder DB killer is het imponerend, heb vaak genoeg dat andere zitten te zoeken naar wat voor dikke Ducati er voorbijkomt en dan ben ik het:+
 
zowel de Akra als de LeoVince/ Gianelli uitlaten ploffen allemaal, mits je een beetje de gashendel opendraait. Een nette Gianelli (= LeoVince) heb ik nog voor de verkoop liggen.
 
Dit weekend naar de Eiffel geweest met de Dutch KTM Adventure facebookgroep. Was wel erg spannend met bijna 28.000KM nog de originele kettingset erop. Nu maar even de KTM aan de ketting gezet en niet meer rijden tot de nieuwe set binnen is.
 
Bandenvraagje, ik heb de Pirelli Scorpion Trail II bandjes op de KTM.
Zijn er specifieke KTM-versies van deze banden ?
En heeft dat toegevoegde waarde tov de 'normale' versie ?
 
Ik heb ook de Trail ll op de1090 R versie en vind het geweldige banden zeker als je nagaat dat ik supersport banden gewend ben, ze hebben een geweldige grip.
 
Ik wist nieteens dat er KTM versies van banden bestonden?
De enige reden waarom KTM dit aan pirelli heeft gevraagd was voor de 21, 18 range; de 21 18 range is heel apart om te hebben op motoren boven de 200 kilo en met 150pk, vandaar dat KTM dit toen heeft gevraagd.
maar de 19 17 inch die de S heeft is de standaard in het allroad/tour segment.
 
Ik hoorde afgelopen weekend van een GS-rijder dat deze de 'KTM'-versie had gemonteerd, en daarmee waren wat issues.
Daarna een GS-versie van de Trail-2 en issue was over.
Vandaar dat ik eens ben gaan kijken of er verschillen zijn (nieuwsgierig).

Scorpion Trail II K Approved For KTM | Cambrian Tyres - The UK's No.1


Pirelli have recently announced a new ‘K’ spec version of their award winning Scorpion Trail II, which has been approved for use on a number of KTM adventure models.

The Scorpion Trail II (K) is available in 120/70 ZR19 M/C 60W for front wheel fitments, complemented by a 170/60 ZR17 M/C 72W rear.

This KTM specific tyre has been optimised by the Italian tyre maker for use on several KTM models, and has been approved by the Austrian bike maker on the following:

  • KTM 1190 Adventure – 2013 onwards
  • KTM 1290 Super Adventure – 2015 to 2016
The tyre will also be fitted as original equipment on the KTM 1290 Super Adventure S when it comes out next year.

Pirelli’s new ‘K’ spec tyre is expected to arrive in the UK shortly.

You can view the current Scorpion Trail II range here.
 
Ik moet zeggen rijd wel vaker met alles door elkaar verschillende merken en types zelfs bij een boxer gedaan ach gewoon sturen en rijden ging altijd prima .
Rijd het anders ja hoor maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee door de bochten kan scheuren .
 
Ik zou toch niet snel daarvan afwijken, gezien je met "verkeerde" banden onverwachte zaken kan ervaren, zoals een erg leipe high speed wobble.
 
Terug
Bovenaan Onderaan