KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dank voor jullie reactie, maar de enige met een 1290 SAS die heeft gereageerd is spruit89.

@Niels_KTM heb jij hier ook last van?
Dat ie bij mij niet wilde starten (of reageren op de startknop) kwam bij mij doordat ik de sleutel in mijn jaszak had samen met mij secrid pasjes houder ervoor/erbij zat en/of dat mijn mobiele telefoon in dezelfde jaszak zat. Sinds ik de sleutel los draag geen problemen meer gehad. Misschien dat dat bij jou ook geldt?
 
Dank voor jullie reactie, maar de enige met een 1290 SAS die heeft gereageerd is spruit89.

@Niels_KTM heb jij hier ook last van?

1. Het niet aangaan van je scherm en knipperend lampje: dan kan de motor de sleutel niet vinden. Fix is: sleutel niet in dezelfde zak stoppen als je telefoon, batterij van de sleutel vervangen. Anders de sleutel echt links tegen het scherm houden. (werkt dat niet dan de zekering van het tft scherm controleren/ vervangen onder het passagierszadel)>

2. De motor hoort absoluut niet naar rechts te trekken. Die van mij rijdt zonder handen rechtdoor. Wellicht zijn de wielen niet goed uitgelijnd (scheef achterwiel door verkeerd stelen ketting of een beschadige lager) wat ook nog kan is dat de balangcering van de wielen niet goed is.
 
1. Het niet aangaan van je scherm en knipperend lampje: dan kan de motor de sleutel niet vinden. Fix is: sleutel niet in dezelfde zak stoppen als je telefoon, batterij van de sleutel vervangen. Anders de sleutel echt links tegen het scherm houden. (werkt dat niet dan de zekering van het tft scherm controleren/ vervangen onder het passagierszadel)>

2. De motor hoort absoluut niet naar rechts te trekken. Die van mij rijdt zonder handen rechtdoor. Wellicht zijn de wielen niet goed uitgelijnd (scheef achterwiel door verkeerd stelen ketting of een beschadige lager) wat ook nog kan is dat de balangcering van de wielen niet goed is.
Thanks :t.

Sleutel heb ik ook links van het scherm gedaan, maar tijdje geen respons.

Ik ga op onderzoek uit mbt het naar rechts trekken.
 
Maar dan moet je wel echt een ongeluk gehad hebben toch? Of een schadefiets. Kromme voorvork komt niet door de fabrieksinspectie heen lijkt mij.
ja heb je gelijk in, hebben we het over een nieuwe fiets? ik zit maar half op te letten ;)
 
@badtzmaru vandaag een collega van je gesproken op de motort, ik was getuige van een schade.
dacht even dat jij het was, maar deze beste man rijdt een 1290 SD GT.. kom maar een bakkie halen als je weer trappetjes gaat oefenen.
 
Na 9 jaar was mijn oude shoei aan vervanging toe, dus mooie nieuwe besteld. *O*


Met het nieuwe personal fitting zit hij als gegoten.
Helaas pas in mei weer leverbaar, dus nog even geduld hebben.

Interessant! Mijn Shoei botsmuts is na 8 jaar trouwe dienst ook aan vervanging toe.

Heb je enig idee hoe je deze allroad helm kan vergelijken met een normale integraal qua herrie?
En trekt die klep niet ontzettend op hogere snelheid?
 
Ik heb een stukje proef gereden.
Met een max. vaartje van ca 120 km/h, en het waaide gisteren hard.
De helm maakt niet meer lawaai dan mijn huidige xr1100.
Waarschijnlijk is een nieuwe shoei zonder klep wat stiller, maar ik vond het geluid niet storend.
De klep is goed vorm gegeven, de openingen geleiden de wind goed.
En werken als een soort spoiler die je hoofd wat voorover duwt.
Ik heb maar een klein stukje gereden, maar geen last gehad van schudden of extra druk op mijn nek.
Wat er gebeurt bij 200km/h durf ik niet te zeggen.:+
Dat personal fitt werkt echt mooi.
Koop je helm "ouderwets" in een echte winkel en ga een stukje proefrijden.:]
 
Laatst bewerkt:
@MaximusII grappig ik heb nog de voorloper van de jouwe: een XR1000.

Het blijft een compromis, ik heb al een fijne crosshelm voor de heel warme dagen, ik denk dat ik het maar bij een chiq de friemel integraal houd.

De nieuwe GT Air 2 bijvoorbeeld 8-)
 
De Gt air heb ik ook naar gekeken, de deviation. Tc 9 :9~ .
Mijn meisje heeft voor het contrast met mijn stoere model.
De nxr transcend tc 10 gekozen.
Met bloemen en vogels :)
 
@Arab Rider Elke KTM met de nieuwe LC8 blokken trekt naar rechts.
Men 1290 SAS heeft bijna maandelijks binnengeweest voor herstellingen en kreeg telkens een vervang motor.
Deze trokken allen naar rechts. 1290 Duke, Duke GT, 1090 SA. De 790 Duke reed wel mooi rechtdoor.
 
Ik heb een stukje proef gereden.
Met een max. vaartje van ca 120 km/h, en het waaide gisteren hard.
De helm maakt niet meer lawaai dan mijn huidige xr1100.
Waarschijnlijk is een nieuwe shoei zonder klep wat stiller, maar ik vond het geluid niet storend.
De klep is goed vorm gegeven, de openingen geleiden de wind goed.
En werken als een soort spoiler die je hoofd wat voorover duwt.
Ik heb maar een klein stukje gereden, maar geen last gehad van schudden of extra druk op mijn nek.
Wat er gebeurt bij 200km/h durf ik niet te zeggen.:+
Dat personal fitt werkt echt mooi.
Koop je helm "ouderwets" in een echte winkel en ga een stukje proefrijden.:]

Mooi ding. Zit ook naar dit model te kijken. Heb nu ook een XR1100 en daarvoor een aantal XR1000's gehad. Maar nu ik een allroad heb mag er ook wel een ander type helm komen.
Wat zijn de kosten voor het personal fitting?
 
Mooi ding. Zit ook naar dit model te kijken. Heb nu ook een XR1100 en daarvoor een aantal XR1000's gehad. Maar nu ik een allroad heb mag er ook wel een ander type helm komen.
Wat zijn de kosten voor het personal fitting?
Dat kostte niets extra.
Is van shoei natuurlijk ook een mooie marketing truc om je naar de winkel te lokken.
 
Thanks :t.

Sleutel heb ik ook links van het scherm gedaan, maar tijdje geen respons.

Ik ga op onderzoek uit mbt het naar rechts trekken.

Mijn SAS trekt ook naar rechts, heb een tijdje lopen klooien met mijn achterwiel, beetje omgezet. Maar daar gaat een hoop tijd inzitten, steeds stukkie rijden, liefst op snelweg.... en dannweer terug en beetje anders zetten. het is wel beter maar helemaal recht rijdt ie eigenlijk nog niet. Er zijn veel SAS’en die er last van hebben. Op buitenlandse fora word het ook regelmatig gemeldt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan