KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

@Arab Rider Elke KTM met de nieuwe LC8 blokken trekt naar rechts.
Men 1290 SAS heeft bijna maandelijks binnengeweest voor herstellingen en kreeg telkens een vervang motor.
Deze trokken allen naar rechts. 1290 Duke, Duke GT, 1090 SA. De 790 Duke reed wel mooi rechtdoor.
Mijn SAS trekt ook naar rechts, heb een tijdje lopen klooien met mijn achterwiel, beetje omgezet. Maar daar gaat een hoop tijd inzitten, steeds stukkie rijden, liefst op snelweg.... en dannweer terug en beetje anders zetten. het is wel beter maar helemaal recht rijdt ie eigenlijk nog niet. Er zijn veel SAS’en die er last van hebben. Op buitenlandse fora word het ook regelmatig gemeldt.
Volgens mij betreft het ook enkel SAS’en uit de eerste serie, 2017 dus
Dank allen :t. Ik ben duidelijk niet de enige met dit euvel.

@RRRonald Ik heb er een uit 2018.
 
Na 9 jaar was mijn oude shoei aan vervanging toe, dus mooie nieuwe besteld. *O*


Met het nieuwe personal fitting zit hij als gegoten.
Helaas pas in mei weer leverbaar, dus nog even geduld hebben.

Ik zit met hetzelfde, alleen kom van een Shuberth C3pro af en ga overstappen naar de Shoei Hornet. Rij jij toevallig ook weleens met goggles? Ben benieuwd of dat in de zomer minder warm is dan met een gesloten vizier rond touren.
 
:N geen ervaring met goggles.
Heb altijd gereden met integraal helmen .
Shoei heeft meestal goede ventilatie.
Een helm zonder vizier lijkt mij erg koud bij lage temperaturen.
 
Je kunt je vizier toch (deels) openzetten als het echt warm is en een goede zonnebril opzetten als protectie?

Open vizier/ zonnebril werkt niet goed met mijn lenzen. Heb hetzelfde probleem nu met de c3pro en het zonnenvizier wat daarbij zit. De wind slaat dan in de ogen. De bril sluit ook niet voldoende af. Vandaar dat ik een goggle overweeg voor de tijd dat het 15+ graden is. Proberen waard dan maar.
 
Ik zit met hetzelfde, alleen kom van een Shuberth C3pro af en ga overstappen naar de Shoei Hornet. Rij jij toevallig ook weleens met goggles? Ben benieuwd of dat in de zomer minder warm is dan met een gesloten vizier rond touren.

Waarom zou je met goggles rijden, het is echt funest voor je oren. Het windruis dat ik heb met mijn enduro als ik 80 rij is niet iets wat ik graag langdurig zou willen.
 
Heeft iemand onderstaande slothouder? Ik kan geen goed plekje vinden om te bevestigen.
1386736
1386737
 
Als je de canister onder het pssagierszadel weghaalt kan je daar makkelijk een schijfremslot kwijt + gereedschap
Eigenlijk wel....Toch maar eens een afspraak maken bij die zaak waar jij het over had. Durf zelf niet met mijn twee linkerhanden dit klusje zelf te klaren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook te kijken naar zadel tassen bijvoorbeeld van Nelson rigg maar daar heb je volgens mij een kofferrek voor nodig. Wat gebruiken jullie zoal? Ben op zoek naar iets betaalbaars 😁 maar geen aluminium...
 
Ik zit ook te kijken naar zadel tassen bijvoorbeeld van Nelson rigg maar daar heb je volgens mij een kofferrek voor nodig. Wat gebruiken jullie zoal? Ben op zoek naar iets betaalbaars 😁 maar geen aluminium...

Ik dus ook.
En zoek inderdaad zoiets als de Nelson Rigg zadeltassen. En ook betaalbaar.
Belangrijkste punten is dat het niet met een rek werkt en boven de uitlaat moet komen en niet er naast.
Dan wordt het mij te breed allemaal.

Maar ik zie nergens iets vergelijkbaars op een ADV gemonteerd.
 
Ik dus ook.
En zoek inderdaad zoiets als de Nelson Rigg zadeltassen. En ook betaalbaar.
Belangrijkste punten is dat het niet met een rek werkt en boven de uitlaat moet komen en niet er naast.
Dan wordt het mij te breed allemaal.

Maar ik zie nergens iets vergelijkbaars op een ADV gemonteerd.

Ja precies dat, maar ik ben bang dat het niet zonder rekje kan ivm de uitlaat... Behalve dan als je tosties wil maken onderweg.
De swmotech heeft ook mooie tassen voor 400 EU met rekje..
 
Met tassen is het altijd opletten of deze wel waterdicht zijn.
En dat de banden en tassen geen krassen op kuipdelen veroorzaken.
( afplakken met boeklon)
 
Mocht je problemen hebben met een demente dashboard op je 1290 sas, vergat telkens de bluetooth pairing..
Er is sinds kort een firmware uit, welke dit probleem oplost.
 
Mocht je problemen hebben met een demente dashboard op je 1290 sas, vergat telkens de bluetooth pairing..
Er is sinds kort een firmware uit, welke dit probleem oplost.

Firmware nr...? Ik loop al tijden te klooien om telefoon, muziek etc. te bedienen via stuurknoppen maar het is me nooit goed gelukt. Ben ermee opgehouden...klaar mee. Ga liever rijden dan de hele tijd te zitten prutsen aan al die Bluetooth meuk. Heb nu een Sena 30K en die kan mijn telefoon ook prima bedienen. Heb begrepen dat je je dashboard als centrale moet houden en je telefoon niet met je communicatieapparaat moet verbinden, maar alles via je je dashboard moet lopen maar ik krijg het niet voormekaar.
 
Firmware nr...? Ik loop al tijden te klooien om telefoon, muziek etc. te bedienen via stuurknoppen maar het is me nooit goed gelukt. Ben ermee opgehouden...klaar mee. Ga liever rijden dan de hele tijd te zitten prutsen aan al die Bluetooth meuk. Heb nu een Sena 30K en die kan mijn telefoon ook prima bedienen. Heb begrepen dat je je dashboard als centrale moet houden en je telefoon niet met je communicatieapparaat moet verbinden, maar alles via je je dashboard moet lopen maar ik krijg het niet voormekaar.

Werkt nu goed met mijn s9 en cardo bold. De dash firmware is 139.40
Alles gaat inderdaad via het dashboard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan