Kettingslot van 5 kilo mee !

Dacht dat het destijds iets meer was, maargoed, de auto is nooit gevonden. Geen spoor van te bekennen. Waarschijnlijk in een container gezet waar men rustig de tracker heeft uitgebouwd was de verklaring.
Het maakt inderdaad niet uit bij de duurdere voertuigen.
Die worden meegenomen door professionals.
Van de week was er op TV een boer waar een grote nieuwe graafmachine model XL en een hele grote nieuwe tractor gestolen was uit hun goed afgesloten en beveiligde bedrijfspand.
Die dingen hebben ook een tracker.
Ze konden nog het punt volgen waar ze ingeladen zijn (dwars over het akkerland).
De verzekering was nog niet zo snel om uit te keren.

Afgelopen jaar zijn er zo 48 boeren bestolen van hun hypermoderne apparatuur. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Ja geen idee. Is snachts gebeurd. Onder t slaapkamerraam nog wel. Allebei de sleutels lagen gewoon nog binnen. Sochtends was de auto weg. Nooit meer iets van teruggevonden _O- In eerste instantie belde hij mij. Dacht dat ik een grap had uitgehaald.
Sleutel kopieëren middels een ‘repeater’….oplossing sleutels in een metalenkistje (RF dicht) bewaren.

Frustrerend is het wel…

Gelukkig hier nog niet meegemaakt, en ik probeer mijn ‘speeltjes ’ overal in de gaten te houden.
 
Ik wilde mijn WR450 allrisk verzekeren,
Was bij dat bedrijf, waar ik ook meedere verzekeringen heb lopen iets van €120.- per maand.. (incl. Paar jaar nc)

Nu via tip van hier bij een ander bedrijf, (wat inmiddels weer is overgenomen) €325.- per jaar.
 
Ja geen idee. Is snachts gebeurd. Onder t slaapkamerraam nog wel. Allebei de sleutels lagen gewoon nog binnen. Sochtends was de auto weg. Nooit meer iets van teruggevonden _O- In eerste instantie belde hij mij. Dacht dat ik een grap had uitgehaald.
Dat is wel bijzonder te noemen zeg! Hadden ze ook geen log van de afgelegde route ?
 
Dat is wel bijzonder te noemen zeg! Hadden ze ook geen log van de afgelegde route ?
Nee helemaal niets. Mijn vader heeft zelfs nog een poosje het idee gehad dat het een 'inside job' was aangezien de auto 2 dagen ervoor bij de BMW dealer was voor onderhoud....
 
Nee helemaal niets. Mijn vader heeft zelfs nog een poosje het idee gehad dat het een 'inside job' was aangezien de auto 2 dagen ervoor bij de BMW dealer was voor onderhoud....
Dat gevoel begrijp ik ook.
Alleen inside maak je natuurlijk zo een lijst van alle eigenaren.
Maar misschien is hij wel gevolgd.
Het blijft uiteraard speculatie.
Ze hadden wel een goed onderhouden exemplaar te pakken. O-)
 
Dat gevoel begrijp ik ook.
Alleen inside maak je natuurlijk zo een lijst van alle eigenaren.
Maar misschien is hij wel gevolgd.
Het blijft uiteraard speculatie.
Ze hadden wel een goed onderhouden exemplaar te pakken. O-)
Ja inderdaad. Gelukkig was ie goed verzekerd, het vervelendste was dat de verzekering pas na een x aantal (ik dacht 30) dagen tot uitkering over ging.
 
Vervelend voor je vader, maar er kunnen niet genoeg X5-en worden gestolen: wat een lelijke hokken zijn dat :+.
 
Ja inderdaad. Gelukkig was ie goed verzekerd, het vervelendste was dat de verzekering pas na een x aantal (ik dacht 30) dagen tot uitkering over ging.
Standaard termijn geloof ik ook.
Zelf dan al in 1998 slachtoffer geworden met mijn droom motor indertijd.
Een GSX-R1100WP die ook thuis gestolen is.
Net twee maandjes in bezit.
Daarna durfde ik een tijdje geen dikke motor meer te bezitten .
En later een aantal jaren in de woonkamer gehad.
Tot drie tegelijk.

Een motormaat die een nachtje bleef pitten ook maar in de woonkamer laten parkeren.
 
Ik had een hele tijd geleden op een vroegere moto een gratis oud miniGSM toestelletje met de goedkoopste data only simkaart erin, ergens verstopt zitten. Hij hing eigenlijk de hele tijd via een USB lader aan de batterij. Zelfs als de batterij werd losgekoppeld, kon die GSM op z'n eigen batterij nog wel eventjes verder.
Alles was eraf gegooid en in de instellingen stond alles (scherm enz) op eco en eigenlijk draaide daar alleen een gmailaccount op waarbij locatietracering openstond.
En verder was er een gratis appje geinstalleerd dat mij een bericht stuurde als de motor (de GSM eigenlijk) in beweging kwam.
Op die manier kon ik met "find my device" of met maps gewoon op elk moment de lokatie opvragen en zelfs de volledig gereden weg en uren van beweging volgen en terugkijken.
Het was eigenlijk een zo goed als gratis tracker. (data only simkaartje)
Momenteel al lang niet meer gebruikt, maar ik denk nog wel eens aan een trackersysteem.

Afin off topic, want het gaat hier over kettingsloten
 
Laatst bewerkt:
Het maakt inderdaad niet uit bij de duurdere voertuigen.
Die worden meegenomen door professionals.
Van de week was er op TV een boer waar een grote nieuwe graafmachine model XL en een hele grote nieuwe tractor gestolen was uit hun goed afgesloten en beveiligde bedrijfspand.
Die dingen hebben ook een tracker.
Ze konden nog het punt volgen waar ze ingeladen zijn (dwars over het akkerland).
De verzekering was nog niet zo snel om uit te keren.

Afgelopen jaar zijn er zo 48 boeren bestolen van hun hypermoderne apparatuur. 8)7
Heb ik ook gezien idd..Maar die sleutels zijn ook een lachertje natuurlijk..
 
Ik heb in het verleden bij assurantietussenpersonen gewerkt, helaas ben ik ook ooit slachtoffer geworden van motordiefstal.

Mijn tips:
  1. Als je nog aan het oriënteren bent, maak een lijstje van de top 5 goedkoopste verzekeraars via Independer en neem telefonisch of via de chat contact op met de klantenservice van deze verzekeraars. Vraag naar de voorwaarden van WA+ of Allrisk en informeer specifiek naar de eisen op het gebied van sloten en diefstalpreventie. Over het algemeen zijn deze voorwaarden vergelijkbaar, maar er kunnen kleine verschillen zijn wat betreft de eisen en voorwaarden. Er was een periode in Amsterdam dat je bij de ene verzekeraar een Harley binnen moest stallen vanaf x bedrag, maar bij de andere niet bijvoorbeeld. Idem dito voor de S1000RR toen het pas uit de fabriek kwam rollen.
  2. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, zorg er dan voor dat je te allen tijde (!) aan de voorwaarden voldoet. Voorbeeld: je komt na een lange rit thuis en gebruikt heel lui alleen het stuurslot, terwijl een extra kettingslot verplicht is. Doe dit gewoon niet. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een camera in de voortuin of oprit, als uit beelden van een evt. onderzoek blijkt dat de motor niet goed vast zat, dan hang je in feite.
  3. Bewaar alle bonnen, pasjes met serienummers en reservesleutels van je remschijf- en kettingsloten goed thuis. Bij diefstal zal de verzekeraar je vragen om deze documenten en sleutels per post naar hen op te sturen.
Ik heb hier eerder over gepost op MF. Vijf dagen na de aanschaf van mijn motor was ik hem helaas al kwijt. Gelukkig had ik alle vereiste sloten al een week vóór de aanschaf van mijn motor gekocht. Ik heb alle sleutels en documenten van de sloten naar de verzekeraar gestuurd, en na 30 dagen is de zaak keurig afgehandeld.

Een ART4-slot (min. schakel dikte 10mm) stelt helaas weinig voor tegen een krimptang of betonschaar. ART-5 met een minimale dikte van 12mm ook niet. Zie het meer als een "afschrikkend" sierstuk voor je motor en een verplichte eis van je verzekeraar. Zoals bij mij het geval was: ze gaan er doorheen alsof het zachte boter is.

20170310_213958-webp.2077951
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe motor. Tbv verzekering ook contact opgenomen met Independer. Hun reactie: wij bieden geen motorverzekeringen.
 
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe motor. Tbv verzekering ook contact opgenomen met Independer. Hun reactie: wij bieden geen motorverzekeringen.
nee Independer is een vergelijkingssite, geen verzorgingsmaatschappij!

via Independer kan je wel verzekeringen afsluiten maar dat is dan bij de "bekende namen".

kijk anders ook ff bij Bikerpolis, heb ik al mijn motoren tot nu toe in verzekering. geen rare fratsen of fancy kantoor gewoon alles online. met 1 motor een crash gehad en alles is zeer netjes en snel met hun afgehandeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan