kawasaki zzr 600 geen vonk

remlicht99

MF'er
31 mei 2015
32
0
SUSTEREN
hallo,

ik ben bezig met een kawasaki zzr600 motorblok uit 1993 voor een projectje.

nu ik eindelijk aangekomen ben bij het testen van het motorblok wil deze niet vonken. ik ben begonnen met het controleren van de zekeringen en het meten van de weerstand van de pick-up. deze is in orde.

om te testen of de bobines een signaal van de CDI krijgen heb ik een testlampje aangesloten op de klemmen die normaal aan de primaire zeide van de bobine zitten. deze knippert niet. dus ik heb een andere cdi 2e hands gekocht op een website, maar geen verandering.

als ik meet op de aansluitingen van de bobines, zie ik dat er een spanning van 12V op de rode draad van beide bobines staat
als ik meet aan de groene draad meet ik 0V als ik de start knop indruk.
en als ik aan de zwarte draad meet, meet ik 6v als ik de start knop indruk

ik heb de kabelboom helemaal doorgemeten alle verbindingen zijn in orde. ook heb ik de junction box open gemaakt, hier heb ik de 3 diode doorgemeten ook deze zijn in orde. verder waren er geen mankementen te bekennen aan de junction box


ik heb geen idee waar ik nog kan zoeken, wie kan mij helpen?


groetjes,

tom stevens
 
rood en blauw is voor de verlichting. deze heb ik niet meer. bij mij ziet het er zo uit: MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken


(link even plakken in je adresbalk)

ik heb de clutchswitch , neutralswitch, en sidestand switch alle drie aan massa gelegt.

maar ik snap de functie niet van de clutch switch, in of out positie bij beide ligt hij aan de massa, of via licht blauwe draad of wel via zwart gele draad, toch?
 
Laatst bewerkt:
ik ga morgen een andere junctionbox halen, toch heb ik het gevoel dat dit niet de oplossing is..

in de junctionbox heb ik de diode gemeten, in orde. het relais hoor je schakelen en contacten heb ik door gemeten. voor de zekerheid ga ik hem vervangen.

ik heb het gevoel dat toch de CDI is, ook al heb ik deze al vervang door een die ik heb gekocht op de website www.motorparts-online.com. zou dit kunnen? en hoe kan ik deze testen? wat kan ik meten?
 
Laatst bewerkt:
ok. Dan kun je eens proberen om een weerstand van 100 ohm aan die grijze draad te maken en dan op 12V aan te sluiten (12V+ -> weerstand 100 ohm -> grijze draad naar ecu)

yesss! hij vonkt! de weerstand heeft t dan toch aan gelegen, de oude cdi was niks mis mee!

heb proberen te starten, maar de accu was erg zwak.
zijn er tips om het starten makkelijker te maken?
 
Als het uit dat kleine kanaaltje loopt sluit je vlotter en/of rubber niet goed af

zoo carburateurs maar gereviseerd. morgen ga ik eens proberen te starten. nu heb ik alleen nog 2 vragen:

1: wat is de volgorde van de cilinders? word dit bekeken vanuit de uitlaat kant of vanuit de carburateur kant?

2: er loopt een slangetje vanuit de waterpomp naar de carburateurs en terug het motor blok in aan de andere kant, kan iemand mij uitleggen waar dit voor dient?
 
zoo carburateurs maar gereviseerd. morgen ga ik eens proberen te starten. nu heb ik alleen nog 2 vragen:

1: wat is de volgorde van de cilinders? word dit bekeken vanuit de uitlaat kant of vanuit de carburateur kant?

2: er loopt een slangetje vanuit de waterpomp naar de carburateurs en terug het motor blok in aan de andere kant, kan iemand mij uitleggen waar dit voor dient?

1. Volgens mij wordt dit soort zaken altijd bekeken vanuit de zit positie.
 
zoo carburateurs maar gereviseerd. morgen ga ik eens proberen te starten. nu heb ik alleen nog 2 vragen:

1: wat is de volgorde van de cilinders? word dit bekeken vanuit de uitlaat kant of vanuit de carburateur kant?

2: er loopt een slangetje vanuit de waterpomp naar de carburateurs en terug het motor blok in aan de andere kant, kan iemand mij uitleggen waar dit voor dient?


1 is links als je erop zit, 4 is dus de meest rechtse cilinder

slangetje is van je carburateurverwarming
 
1 is links als je erop zit, 4 is dus de meest rechtse cilinder

slangetje is van je carburateurverwarming


starten wil maar niet lukken, vonken doet hij, dit heb ik getest door de bougies tegen het blok te houden. benzine krijgt hij. aan de uitlaat zeide zie je nevel eruit komen. (start zonder uitlaat)

heeft iemand enig idee waar ik nog kan zoeken? kan dit wat te maken hebben met het druk ventiel boven op de kleppendeksel? of waar dient dit voor?
 
ik heb het druk ventiel boven op de kleppendeksel er afgenomen, de membramen op de kleppendeksel zijn erg vies en er zit water op en aanslagen hiervan. kan dit een oorzaak zijn?
 
Laatst bewerkt:
neen, dat zorgt voor extra lucht in de uitlaat voor naverbranding/properdere uitlaat.

geeft hij wel tekenen van leven met startpilot/remmenreiniger ?

bougies kleine blauwe vonk of felle witte ?
ook met stroboscoop kontroleren of ontsteking wel op juiste moment plaats vindt.
 
startpilot of remmenreiniger heb ik nog nooit gebruikt, moet ik dit gewoon achter in de carburateur inspuiten?
ik krijg een mooie felle vonk dus denk dat die in orde is.

ik heb geen stroboscoop tot beschikking...

hij heeft in t begin wel een paar keer verbrand, klein teken van leven was er
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan