nu het verhaal dan.
na mijn klusjes die ik te doen had vandaag, gedaan te hebben dacht ik mezelf ff op een rondjete trakteren.
dus ik denk eerst de motor wat schonmaken en dan.
zie ik tot mijn grote schrik tijdens het schoonmaken dat mijn kenteken houder op 2 plaatsen afgebroken is en nog maar op 1 punt vast zit.
ik uiteraard balen want dat wordt geen rijden vandaag.
dus ik snel in de auto gestapt om een nieuwe houder te scoren.
want morgen en een maandag wil ik als het ff kan nog wel ff sturen.
na een km. ff 10 trekt mijn auto wat raar aan he stuur en ruik ik een rubber lucht.
wtf is dat nou een lekke band dacht ik, maar nee ik mijn auto geparkeerd bij een pomp stap ik uit komt er allemaal rook uit mijn velg.
ik mijn garage gebelt en gevraagt wat het probleem kan zijn.
blijkt mijn rem vast te kunnen zitten.
ik krijg het advies om de boel af te laten en daarna een stukje te duwen om te kijken ofde rem nog steeds vast zit.
is dit niet het geval dan langzaam rijdend naar de garage te komen.
(dit was ook maar een kort stukje)
mijn rem zat niet meer vast dus langzaam aar de garage gereden om mijn auto neer te zetten en een leen auto mee te krijgen.
ik dus weer met goed moed op jacht naar mijn kenteken plaathouder.
bovenwonder ging dit gesmeerd.
ook de reis naar huis verliep zonder problemen.
thuis gekomen gelijk mijn gereedschap op gezocht en aan de slag gegaan.
dit ging redelijk vlot aan gezien ik eigenlijk verkeerd begon met demonteren.
dit is dan het resultaat.
[afbeelding]
hier ook wat grijs.Hoe is het weer in den lande?
Hier is het een beetje grauw, zit te twijfelen om Zetje uit te laten...........
knippers deden het ook wel.Goed te horen dat alles aan je motor weer oke is.
Toen ik vrijdag achter je reed heb ik niets vreemds opgemerkt aan je kenteken of knipper.
Je doet je naam weer eer aan KNUTSEL.
môgge.
Vandaag met familie Pasen vieren, dus Zedje blijft helaas binnen vandaag.
Is er morgen al iets georganiseerd??
Interesse in een koffiemeet bij Mac in Hoofddorp om 12 uur, om weer ff bij te kletsen???
Gisteren wel rondje gedaan, zuid hollandsche eilanden aangedaan (omgeving DNbok, Zweed, ^s , Galli) Giga veel verkeerstoezicht en " officiele politie) O enne ff tijdje in de berm gezeten.... Nwe cockpit was van maat van me nog niet volledig aangesloten, miscalculatie qua brandstof....(ook weer eens meegemaakt)
Ik ben ook blij dat je Zedje het weer doetknippers deden het ook wel.
maar met demonteren net het laatste tikkie naar kapot gehad denk ik.
ik hoorde van mijn broer dat mijn kenteken plaat wel erg trilde, dat had ie pas gezien toen ie achter me reed.
hij was ook al langer kapot want op de breuk glom het metaal niet meer.
maar alles is weer gefikst.
Strak plan wordt anders wel heel erg een thuiswedstrijd voor mijals dat een stukkie meer naar het zuiden kan....kom ik misschien ook.
als dat een stukkie meer naar het zuiden kan....kom ik misschien ook.
Oehhh what a sight for sour eyes..Zo.... der Ubberspammer meldt zich ook weer eens ....na maanden van afwezigheid
deel 50 alweer.
gelijk ff dat groene bakkie ff spammen....
[afbeelding]
ABS? Voor de een een prachtige uitvinding. Voor de ander niet echt nodig. Hoewel er mensen zijn die zeggen dat er altijd een moment komt dat je er blij mee bent.Hier ook iemand driftig op zoek naar een Z750. Gisteren ben ik gebelt door Wim Theunissen motoren met een aanbieding voor me. Ik had aangegeven dat ik max 7000 euro wilde uitgeven en dat ik minimaal een 2007 model wil hebben. Ik vind dat model toch net ff gaver en als je dan toch zo'n dijk geld uit geeftAnyway, hij kwam met het aanbod voor een nieuwe zwarte Z750 2009 zónder ABS, rijklaar en op kenteken en alles voor 7300 euro.
Ja toen ben ik gaan nadenken, want ik kan op een 2007 model rijden voor 6750-7000 euro ÓF op een nieuwe 2009 voor 300 euro meer! Echter weet ik niet in hoeverre jullie het als noodzakelijk achten om met ABS te rijden. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en gelesd op een motor zonder ABS. Wat vinden jullie van deze aanbieding en hoe belangrijk vinden jullie ABS? Tevens volgens mij heeft de 2007 sowieso geen ABS
Kan echt heel veel te maken hebben met de afstelling van je schakelpootje. Probeer eens een andere hoogte. Wie weet helpt het.Ik heb dit regelmatig als ik m flink door trek in zn 1e versnelling...als ik dan doorschakel naar zn 2e schiet hij in zn vrij. Maat van me heeft dat ook al een aantal keer gehad.
ik vind dat ook maar heel apart...buiten het feit dat het heel knullig klinkt als je sportief optrekt en ineens "doorschakeld' naar zn vrij.
Geen idee maar er zal vast wel een 750 rijder reageren.Veerafstelling Z750 hoe is dat het beste te doen?
Hou je d'r buiten Cok.En terecht, gewoon iedereen met zelf ingebouwde Xenon-lampen van de weg halen
De wondere avonturen van Henkie en zijn rokende wonderslof. Ben je lekker mee. Vreemd dat zo'n rem ineens vast kan komen te zitten......nu het verhaal dan.
na mijn klusjes die ik te doen had vandaag, gedaan te hebben dacht ik mezelf ff op een rondjete trakteren.
dus ik denk eerst de motor wat schonmaken en dan.
zie ik tot mijn grote schrik tijdens het schoonmaken dat mijn kenteken houder op 2 plaatsen afgebroken is en nog maar op 1 punt vast zit.
ik uiteraard balen want dat wordt geen rijden vandaag.
dus ik snel in de auto gestapt om een nieuwe houder te scoren.
want morgen en een maandag wil ik als het ff kan nog wel ff sturen.
na een km. ff 10 trekt mijn auto wat raar aan he stuur en ruik ik een rubber lucht.
wtf is dat nou een lekke band dacht ik, maar nee ik mijn auto geparkeerd bij een pomp stap ik uit komt er allemaal rook uit mijn velg.
ik mijn garage gebelt en gevraagt wat het probleem kan zijn.
blijkt mijn rem vast te kunnen zitten.
ik krijg het advies om de boel af te laten en daarna een stukje te duwen om te kijken ofde rem nog steeds vast zit.
is dit niet het geval dan langzaam rijdend naar de garage te komen.
(dit was ook maar een kort stukje)
mijn rem zat niet meer vast dus langzaam aar de garage gereden om mijn auto neer te zetten en een leen auto mee te krijgen.
ik dus weer met goed moed op jacht naar mijn kenteken plaathouder.
bovenwonder ging dit gesmeerd.
ook de reis naar huis verliep zonder problemen.
thuis gekomen gelijk mijn gereedschap op gezocht en aan de slag gegaan.
dit ging redelijk vlot aan gezien ik eigenlijk verkeerd begon met demonteren.
dit is dan het resultaat.
[afbeelding]
vervolg:
maar nu begon de ellende pas goed.
mijn geluk was dat ik ondertussen mijn broer al had gebeld of dat ie ff kon helpen.
want met het monteren van de knippers kwamen we er met een test achter dat 1 het er niet deed.
gelukkig deden we deze test want anders hadden we alles weer kunnen demonteren.
nu was er nog niets gemonteerd behalve de knippersop de kentekenplaathouder.
dus de boel maar weer uit elkaar en kijken wat het probleem was.
na wat onderzoek blijkt dat het aarde draadje van de fitting los was gekomen.
dus dat moest ff gesoldeerd worden.
maar nu de vraag waar haal ik zo snel een soldeerpistool vandaan.
na lang zoeken wat gevonden op mijn zolder en het draadje gesoldeerd.
foto van ht soldeerbout(je) met een glaasje van een knipper ernaast zodat je goed kab zien hoe groot dat ding is.
[afbeelding]
Mooi verhaal! Duidelijk. Je was dus lekker bezig!vervolg 3:
nu alle elctra weer goed werkte kon de boel weer gemonteerd worden.
dit ging gelukkig zonder problemen wel op het gemak om niets te beschadigen.
na de tijd genomen te hebben er voor is dit het reseltaat.
[afbeelding]
ik kan dus weerdit weekend.
En ook op zo'n raar moment. Lijkt wel of zijn voorrem ook vastsloeg....net ff de training zitten kijken van moto gp.
wat ging die hayden er hard af zeg.
Tís hier niet helemaal 100% helder maar wel goed. Beetje veel wind.Hoe is het weer in den lande?
Hier is het een beetje grauw, zit te twijfelen om Zetje uit te laten...........