Kawasaki Z1000-Z750-Z750S Plaza Deel 50

• Onderwerp starter Onderwerp starter ffTzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nu het verhaal dan.

na mijn klusjes die ik te doen had vandaag, gedaan te hebben dacht ik mezelf ff op een rondje :] te trakteren.
dus ik denk eerst de motor wat schonmaken en dan :] .
zie ik tot mijn grote schrik tijdens het schoonmaken dat mijn kenteken houder op 2 plaatsen afgebroken is en nog maar op 1 punt vast zit.
ik uiteraard balen want dat wordt geen rijden vandaag. ;(

dus ik snel in de auto gestapt om een nieuwe houder te scoren.
want morgen en een maandag wil ik als het ff kan nog wel ff sturen.
na een km. ff 10 trekt mijn auto wat raar aan he stuur en ruik ik een rubber lucht.
wtf is dat nou een lekke band dacht ik, maar nee ik mijn auto geparkeerd bij een pomp stap ik uit komt er allemaal rook uit mijn velg. :X
ik mijn garage gebelt en gevraagt wat het probleem kan zijn.
blijkt mijn rem vast te kunnen zitten.
ik krijg het advies om de boel af te laten en daarna een stukje te duwen om te kijken ofde rem nog steeds vast zit.
is dit niet het geval dan langzaam rijdend naar de garage te komen.
(dit was ook maar een kort stukje)
mijn rem zat niet meer vast dus langzaam aar de garage gereden om mijn auto neer te zetten en een leen auto mee te krijgen.

ik dus weer met goed moed op jacht naar mijn kenteken plaathouder.
bovenwonder ging dit gesmeerd. :Y
ook de reis naar huis verliep zonder problemen. *O*

thuis gekomen gelijk mijn gereedschap op gezocht en aan de slag gegaan.
dit ging redelijk vlot aan gezien ik eigenlijk verkeerd begon met demonteren.
dit is dan het resultaat.
[afbeelding]

Goed te horen dat alles aan je motor weer oke is.
Toen ik vrijdag achter je reed heb ik niets vreemds opgemerkt aan je kenteken of knipper.
Je doet je naam weer eer aan KNUTSEL.

Mogguh :W

@ Knutsel: Je hebt de Zed flink toegetakeld zeg. Maar gelukkig is de operatie goed verlopen *O*

Zo zometeen even brunchen met de familie en dan het Zedje weer uitlaten.

Hoe is het weer in den lande?
Hier is het een beetje grauw, zit te twijfelen om Zetje uit te laten...........
hier ook wat grijs.
maar de zon probeerd er al door te prikken.
dus van middag nog ff een rondje doen. :Y

Goed te horen dat alles aan je motor weer oke is.
Toen ik vrijdag achter je reed heb ik niets vreemds opgemerkt aan je kenteken of knipper.
Je doet je naam weer eer aan KNUTSEL.
knippers deden het ook wel. :Y
maar met demonteren net het laatste tikkie naar kapot gehad denk ik.

ik hoorde van mijn broer dat mijn kenteken plaat wel erg trilde, dat had ie pas gezien toen ie achter me reed.
hij was ook al langer kapot want op de breuk glom het metaal niet meer.

maar alles is weer gefikst. *O* *O*

Vandaag met familie Pasen vieren, dus Zedje blijft helaas binnen vandaag. '( '( '(

Is er morgen al iets georganiseerd??
Interesse in een koffiemeet bij Mac in Hoofddorp om 12 uur, om weer ff bij te kletsen??? :] :]

Vandaag met familie Pasen vieren, dus Zedje blijft helaas binnen vandaag. '( '( '(

:? :?
't is een kwestie van tijd totdat we elkaar paaskaarten gaan sturen |( .
Enfin, hier breekt nu ook de zon door, ik ben weg.
Het Zeeuws- Vlaamse land roept!

Is er morgen al iets georganiseerd??
Interesse in een koffiemeet bij Mac in Hoofddorp om 12 uur, om weer ff bij te kletsen??? :] :]

als dat een stukkie meer naar het zuiden kan....kom ik misschien ook.

:^

Gisteren wel rondje gedaan, zuid hollandsche eilanden aangedaan (omgeving DNbok, Zweed, ^s , Galli) Giga veel verkeerstoezicht en " officiele politie) O enne ff tijdje in de berm gezeten.... Nwe cockpit was van maat van me nog niet volledig aangesloten, miscalculatie qua brandstof.... _O- _O- (ook weer eens meegemaakt)

:^

Gisteren wel rondje gedaan, zuid hollandsche eilanden aangedaan (omgeving DNbok, Zweed, ^s , Galli) Giga veel verkeerstoezicht en " officiele politie) O enne ff tijdje in de berm gezeten.... Nwe cockpit was van maat van me nog niet volledig aangesloten, miscalculatie qua brandstof.... _O- _O- (ook weer eens meegemaakt)

Aha komt daar 't woord bermtoerist vandaan :)

knippers deden het ook wel. :Y
maar met demonteren net het laatste tikkie naar kapot gehad denk ik.

ik hoorde van mijn broer dat mijn kenteken plaat wel erg trilde, dat had ie pas gezien toen ie achter me reed.
hij was ook al langer kapot want op de breuk glom het metaal niet meer.

maar alles is weer gefikst. *O* *O*
Ik ben ook blij dat je Zedje het weer doet *O*
Heb vrijdag echter niks vreemds gezien en zeker je kentekenplaat niet overdreven zien trillen :N

Laatst bewerkt:
Zo }) .... der Ubberspammer meldt zich ook weer eens :Y :9 ....na maanden van afwezigheid :$

deel 50 alweer. :}

gelijk ff dat groene bakkie ff spammen.... :9

[afbeelding]
Oehhh what a sight for sour eyes.. :9~ :9~

Goed je weer eens te signaleren hier MuiZ. Al zullen sommigen een andere mening hebben met je poserfoto's... :+ :}

Hier ook iemand driftig op zoek naar een Z750. Gisteren ben ik gebelt door Wim Theunissen motoren met een aanbieding voor me. Ik had aangegeven dat ik max 7000 euro wilde uitgeven en dat ik minimaal een 2007 model wil hebben. Ik vind dat model toch net ff gaver en als je dan toch zo'n dijk geld uit geeft ;) Anyway, hij kwam met het aanbod voor een nieuwe zwarte Z750 2009 zónder ABS, rijklaar en op kenteken en alles voor 7300 euro.

Ja toen ben ik gaan nadenken, want ik kan op een 2007 model rijden voor 6750-7000 euro ÓF op een nieuwe 2009 voor 300 euro meer! Echter weet ik niet in hoeverre jullie het als noodzakelijk achten om met ABS te rijden. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en gelesd op een motor zonder ABS. Wat vinden jullie van deze aanbieding en hoe belangrijk vinden jullie ABS? Tevens volgens mij heeft de 2007 sowieso geen ABS ;)
ABS? Voor de een een prachtige uitvinding. Voor de ander niet echt nodig. Hoewel er mensen zijn die zeggen dat er altijd een moment komt dat je er blij mee bent.

Ik hoorde gisteren dat vrijwel alle kleuren van de Z750 in Nederland uitverkocht zijn, behalve zwart. Schijnt zelfs een Europees probleem te zijn! En schijnt dit jaar ook niet meer goed te komen. Je ziet; ik hou een slag om de arm want ik weet niet of mijn informatiebron van de Europese markt alles weet.
De Zetjes worden in Europa als warme broodjes verkocht! :} *O*

Ik heb dit regelmatig als ik m flink door trek in zn 1e versnelling...als ik dan doorschakel naar zn 2e schiet hij in zn vrij. Maat van me heeft dat ook al een aantal keer gehad.

ik vind dat ook maar heel apart...buiten het feit dat het heel knullig klinkt als je sportief optrekt en ineens "doorschakeld' naar zn vrij.
Kan echt heel veel te maken hebben met de afstelling van je schakelpootje. Probeer eens een andere hoogte. Wie weet helpt het.

nu het verhaal dan.

na mijn klusjes die ik te doen had vandaag, gedaan te hebben dacht ik mezelf ff op een rondje :] te trakteren.
dus ik denk eerst de motor wat schonmaken en dan :] .
zie ik tot mijn grote schrik tijdens het schoonmaken dat mijn kenteken houder op 2 plaatsen afgebroken is en nog maar op 1 punt vast zit.
ik uiteraard balen want dat wordt geen rijden vandaag. ;(

dus ik snel in de auto gestapt om een nieuwe houder te scoren.
want morgen en een maandag wil ik als het ff kan nog wel ff sturen.
na een km. ff 10 trekt mijn auto wat raar aan he stuur en ruik ik een rubber lucht.
wtf is dat nou een lekke band dacht ik, maar nee ik mijn auto geparkeerd bij een pomp stap ik uit komt er allemaal rook uit mijn velg. :X
ik mijn garage gebelt en gevraagt wat het probleem kan zijn.
blijkt mijn rem vast te kunnen zitten.
ik krijg het advies om de boel af te laten en daarna een stukje te duwen om te kijken ofde rem nog steeds vast zit.
is dit niet het geval dan langzaam rijdend naar de garage te komen.
(dit was ook maar een kort stukje)
mijn rem zat niet meer vast dus langzaam aar de garage gereden om mijn auto neer te zetten en een leen auto mee te krijgen.

ik dus weer met goed moed op jacht naar mijn kenteken plaathouder.
bovenwonder ging dit gesmeerd. :Y
ook de reis naar huis verliep zonder problemen. *O*

thuis gekomen gelijk mijn gereedschap op gezocht en aan de slag gegaan.
dit ging redelijk vlot aan gezien ik eigenlijk verkeerd begon met demonteren.
dit is dan het resultaat.
[afbeelding]
De wondere avonturen van Henkie en zijn rokende wonderslof. Ben je lekker mee. Vreemd dat zo'n rem ineens vast kan komen te zitten......

En er is nog een heeeel klein detail wat ik niet begrijp; waarom je niet gelijk je tank en je voorspatbord eraf hebt gehaald om nog makkelijker die kentekenplaathouder te monteren. :+ ;) :+
Je bent lekker bezig zo!! }) :Y

vervolg:

maar nu begon de ellende pas goed. :X
mijn geluk was dat ik ondertussen mijn broer al had gebeld of dat ie ff kon helpen.
want met het monteren van de knippers kwamen we er met een test achter dat 1 het er niet deed.
gelukkig deden we deze test want anders hadden we alles weer kunnen demonteren.
nu was er nog niets gemonteerd behalve de knippersop de kentekenplaathouder.

dus de boel maar weer uit elkaar en kijken wat het probleem was.
na wat onderzoek blijkt dat het aarde draadje van de fitting los was gekomen.
dus dat moest ff gesoldeerd worden :/ .
maar nu de vraag waar haal ik zo snel een soldeerpistool vandaan.
na lang zoeken wat gevonden op mijn zolder en het draadje gesoldeerd.

foto van ht soldeerbout(je) met een glaasje van een knipper ernaast zodat je goed kab zien hoe groot dat ding is.

[afbeelding]
_O- _O- Hoe bedoel je....subtiel..... *D

vervolg 3:

nu alle elctra weer goed werkte kon de boel weer gemonteerd worden. *O*
dit ging gelukkig zonder problemen wel op het gemak om niets te beschadigen.
na de tijd genomen te hebben er voor is dit het reseltaat.
[afbeelding]
ik kan dus weer :] dit weekend. *O* *O*
Mooi verhaal! Duidelijk. Je was dus lekker bezig! *O*
Stel je voor dat je niks te doen had gehad..... Had je moeten gaan rijden... :]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan