Kawasaki Z1000-Z750-Z750S Plaza Deel 50

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ffTzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen iedereen :W
Wat een heerlijk weer en de komende dagen blijft het wel aardig weer *O*

Dat wordt het Zedje dus mooi uitlaten en verder inrijden :Y

Hier ook iemand driftig op zoek naar een Z750. Gisteren ben ik gebelt door Wim Theunissen motoren met een aanbieding voor me. Ik had aangegeven dat ik max 7000 euro wilde uitgeven en dat ik minimaal een 2007 model wil hebben. Ik vind dat model toch net ff gaver en als je dan toch zo'n dijk geld uit geeft ;) Anyway, hij kwam met het aanbod voor een zwarte Z750 2009 zónder ABS, rijklaar en op kenteken en alles voor 7300 euro. Ja toen ben ik gaan nadenken, want voor 300 euro meer heb ik een gloednieuwe! Echter weet ik niet in hoeverre jullie het als noodzakelijk achten om met ABS te rijden. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en gelesd op een motor zonder ABS. Wat vinden jullie van deze aanbieding en hoe belangrijk vinden jullie ABS? Tevens volgens mij heeft de 2007 sowieso geen ABS ;)

Ik zeg doen :Y :+

En ABS is leuk maar je moet er niet naar gaan rijden. Ik bedoel van als je met de gedachten een motor met ABS koopt om dan geen rekening te houden dat je remmen kunnen blokkeren is het fout. Stel het zo zit ingebakken dat je altijd maar domweg knijpt en verder niks. Iedere keer lekker de ABS erin voelen komen en dan fluitend weer door. Je gaat een keer voor gaas als je op een motor van een maatje rijdt en die heeft het niet.
Begrijp me niet verkeerd het is een leuke extra en het heeft mij ook al een keer behoed van een valpartij. Maar staar je er niet blind op ;)

Verder voor 7300 euro een 2009 is erg mooi. Zeker het overwegen waard want je hebt dan ook nog 2 jaar fabrieksgarantie. Mijn ervaring is dat dat best handig kan zijn.

Bij mij was het goed voor een nieuwe led achterlicht, 2 keer een nieuwe tank omdat die ging roesten in de rand waar het slot in valt, een nieuwe injectiesysteem en een nieuwe tellerbakglas :+
 
Even kijken of ik het goed lees.
Je wilt max 7000 euro uitgeven voor een 750-2007
Je krijgt een aanbieding: 7300 voor een 750-2009
En een nieuwe kost 7600.
En die motoren hebben allemaal geen ABS (ABS kost 500 meer als ik het goed heb)
Die 300 euro verschil (tussen een nieuwe en die aanbieding 750-2009) kun je er bij een nieuwe vast wel als korting af krijgen, helemaal als je niks inruilt.
Ik kreeg bij Horeon in ieder geval een leuke korting omdat ik geen inruiler had.

Dan is alleen de vraag of je wel of geen ABS wilt.
Mijn Z1000 is de eerste motor van mij met ABS.
Voor het prijsverschil van 500 euro wilde ik dat er gewoon op hebben.

Ok ik heb mijn vorige bericht aangepast want het was een beetje onduidelijk. De 2009 die ik van hem kan kopen ís nieuw! Wat ik dus bedoelde dat ik 7000 euro = 2007 model of 7300 = 2009 model. Want een nieuwe z750 zonder ABS is volgens mij alsnog meer dan 7600.
 
Ok, dan had ik het niet goed begrepen.
Ik weet zo niet wat een nieuwe 750-2009 moet kosten.

Maar ik zou voor die 300 euro meer ook voor eentje van 2009 gaan.
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe Z750 mét ABS kost bij de meeste dealers 8490,- euro, zonder ABS 8000,- euro. Het is dus zeker een mooie aanbieding voor een splinternieuwe motor!!
 
Goedemorgen iedereen :W
Wat een heerlijk weer en de komende dagen blijft het wel aardig weer *O*

Dat wordt het Zedje dus mooi uitlaten en verder inrijden :YIk zeg doen :Y :+



moguh :W


weertje he..... 8-)
 
Zit je cover er al op?? En nog een leuk weggetje gevonden naar huis?

Nog wel leuke weggetjes tegengekomen ja op binnendoor het boerenland. Helaas 1 heel mooi weggetje waar in elke bocht een drempel lag.

Heb hem vanochtend een poetsbeurt gegeven en de cover erop gezet *
Ben er blij mee! Thanks

Hier wat fotootjes, met mijn nieuwe helm erbij :)



 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik heb nu al een paar x gehad dat als ik van 1 naar 2 (of andersom) schakel, dat als ik niet hard genoeg doordruk dat hij in neutraal komt te staan, maar als ik dan zacht doortik hij een tikkend geluid maakt (beetje als misschakelen/tandepoetsen bij een auto).
Ik moet em dan even doortrappen en dan staat ie in de juiste versnelling.

Is dit normaal? (buiten dat ik gewoon fatsoenlijk moet schakelen)
Ik heb dit regelmatig als ik m flink door trek in zn 1e versnelling...als ik dan doorschakel naar zn 2e schiet hij in zn vrij. Maat van me heeft dat ook al een aantal keer gehad.

ik vind dat ook maar heel apart...buiten het feit dat het heel knullig klinkt als je sportief optrekt en ineens "doorschakeld' naar zn vrij.
 
Ok ik heb mijn vorige bericht aangepast want het was een beetje onduidelijk. De 2009 die ik van hem kan kopen ís nieuw! Wat ik dus bedoelde dat ik 7000 euro = 2007 model of 7300 = 2009 model. Want een nieuwe z750 zonder ABS is volgens mij alsnog meer dan 7600.

:+ Je kan ook de mijne kopen Z750 2008 1200km incl nieuwe Akra demper nog
1 jaar garantie. €7250 + ABS
 
Vanaf 1 mei 2009 mogen de lichtarmaturen van uw auto alleen het type lamp hebben waarvoor ze zijn goed-
gekeurd. Gasontladingslampen (xenonlampen) geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.


Je mag dus niet alleen maar de lichtbron vervangen voor xenon maar ook het armatuur en zoals het hoort met een automatische hoogteregeling

morgen @ll :W


En terecht, gewoon iedereen met zelf ingebouwde Xenon-lampen van de weg halen :+
 
Hier ook iemand driftig op zoek naar een Z750. Gisteren ben ik gebelt door Wim Theunissen motoren met een aanbieding voor me. Ik had aangegeven dat ik max 7000 euro wilde uitgeven en dat ik minimaal een 2007 model wil hebben. Ik vind dat model toch net ff gaver en als je dan toch zo'n dijk geld uit geeft ;) Anyway, hij kwam met het aanbod voor een nieuwe zwarte Z750 2009 zónder ABS, rijklaar en op kenteken en alles voor 7300 euro.

Ja toen ben ik gaan nadenken, want ik kan op een 2007 model rijden voor 6750-7000 euro ÓF op een nieuwe 2009 voor 300 euro meer! Echter weet ik niet in hoeverre jullie het als noodzakelijk achten om met ABS te rijden. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en gelesd op een motor zonder ABS. Wat vinden jullie van deze aanbieding en hoe belangrijk vinden jullie ABS? Tevens volgens mij heeft de 2007 sowieso geen ABS ;)

Voor die 300 euro extra zou ik ook voor het nieuwe model gaan, onder andere vanwege de garantie die je er dan nog op hebt.
Bij mijn vorige motor is er ook al het een en ander vervangen in de garantie-termijn (het ergste eigenlijk net anderhalve week nadat de garantie was verlopen, maar met een beetje aandringen is Kawa toch overstag gegaan.) en dat heeft me behoorlijk wat centjes bespaard.
Als je het 2009 model neemt heb je sowieso al 2 jaar garantie, voor 250 euro extra kun je dat nog oprekken naar 4 jaar (doennnnnn!!!). Op die manier zit je toch wat zekerder op je nieuwe motert. :]
 
ik heb net ook een hele verboeuwing aan mijn zetje achter de rug.
verhaal doe ik zo wel f met wat pics, nu eerst ff douchen en wat eten.
 
Vandaag ook weer wat Z-etjes gespot,

Bij Motoport Uithoorn een Oranje en een Zwarte Z750
Bij Hans van Wijk ook een Oranje Z750
En nog een op de N470 zo tussen 15:00 en 16:00
 
ik heb net ook een hele verboeuwing aan mijn zetje achter de rug.
verhaal doe ik zo wel f met wat pics, nu eerst ff douchen en wat eten.



Eetse

F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5
F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5
F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5
:+
 
Zo wat een lekker weer vandaag zeg :}
Al heb ik wel een paar druppels gevoeld maar dat mocht de pret niet drukken.
's Morgens eerst even bij Horeon aan de koffie gezeten en daarvan daan een rondje langs Hans van Wijk en Scheveningen gedaan :]
Ben nu alleen benieuwd wie dat van morgen was met zijn Zedje 750 en die gave demper, als mede of die jonge dame ons topic gevonden heeft :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan