Kawasaki Z 750 B Twin

Hoeveel heb je voor die plaatjes betaald als ik vragen mag ? Is het een set of moet je de juiste maat bestellen ?
Heb nog een 750 B2 als toekomstig project staan en een extra motorblok waar geen stelplaatjes inzitten, carter van blok onder motor bevat enorm veel metaaldeeltjes , waarschijnlijk kettinggeleider die weg is waardoor de ketting in het blok is beginnen vreten (vermoed ik , tenzij het lagerschalen zijn ;-)

gr,
T

Ik ga er binnenkort even kijken, het andere blok gaat ook open namelijk!
Maar als je weet welke maten je nodig hebt kun je tegen een kleine vergoeding mijn oude plaatjes overnemen ook.

Als ik weet hoe duur ze waren laat ik het even weten!
 
Heb geen reactie meer gehad op wat de stelplaatjes zouden kosten.
Uiteindelijk bij een kennis de plaatjes voor 6,50 per stuk kunnen kopen.
Als er nog mensen zijn die nieuwe nodig hebben moeten jullie t me maar zeggen.
 
Misschien dat ik er helemaal naast zit, dat het niet voor deze Kawa's is maar voor andere types.
Oudere types Yamaha (XS 750 / 850 / 1100) gebruikten ook klepstelplaatjes. Bij de dealer lagen de Yamaha en Kawasaki plaatjes in dezelfde voorraadbakjes. De diameter is 29 mm en de dikte tussen de 2.0 en 3.2 mm. Yamaha dealers hebben ze nog liggen, ze zijn ook nog nieuw te koop.
 
Ik moet eens bekijken welke maat ik nodig heb , momenteel absoluut geen prioriteit want alles lig ver weggeborgen ;--)
Misschien kan ik de plaatjes van mijn slechte blok nog wel gebruiken.
Moest het in de toekomst nodig zijn dan weet ik alvast waar : Z 750 B Twin forum :-)
 
Staat nog een velg te koop op marktplaats, remklauw zal wel hetzelfde zijn als van een z650, die zijn er nog wel te vinden.
 
zo het mooie weer is voorbij ,,dus dag oma .

ik ben al een hele tijd bezig met de restauratie van een Z 750B1 Twin van 1976 . nu zijn er in de loop van de tijd toch enkele onderdelen verdwenen of blijken nu niet meer bruikbaar .
ik ben daarom op zoek naar oa .
de voorste bovenste blok bevestigings bout .aan de cilinderkop part nr92003-214
part nr92003-215
'voorste onderste blokbouten links en rechts [met zgn vleugelmoeren
part nr 113g1071

en de achterrem reactiestang met bouten [thoque link rear brake] part nr 43007-047

heeft iemand deze parts nog liggen en wil er vanaf ??
 
zo het mooie weer is voorbij ,,dus dag oma .

ik ben al een hele tijd bezig met de restauratie van een Z 750B1 Twin van 1976 . nu zijn er in de loop van de tijd toch enkele onderdelen verdwenen of blijken nu niet meer bruikbaar .
ik ben daarom op zoek naar oa .
de voorste bovenste blok bevestigings bout .aan de cilinderkop part nr92003-214
part nr92003-215
'voorste onderste blokbouten links en rechts [met zgn vleugelmoeren
part nr 113g1071

en de achterrem reactiestang met bouten [thoque link rear brake] part nr 43007-047

heeft iemand deze parts nog liggen en wil er vanaf ??

De reactie stang heeft Mark volgens mij wel nog liggen.
http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/6812
 
zo het mooie weer is voorbij ,,dus dag oma .

ik ben al een hele tijd bezig met de restauratie van een Z 750B1 Twin van 1976 . nu zijn er in de loop van de tijd toch enkele onderdelen verdwenen of blijken nu niet meer bruikbaar .
ik ben daarom op zoek naar oa .
de voorste bovenste blok bevestigings bout .aan de cilinderkop part nr92003-214
part nr92003-215
'voorste onderste blokbouten links en rechts [met zgn vleugelmoeren
part nr 113g1071

en de achterrem reactiestang met bouten [thoque link rear brake] part nr 43007-047

heeft iemand deze parts nog liggen en wil er vanaf ??

Grote kans dat ik ze nog wel heb liggen in mijn schuur. Als je langs komt mag je zoeken in de kisten hier, misschien dat je meer leuks tegen komt!
 
Klepstelplaatjes kun je gewoon kopen bij cilinderkop revisiebedrijven voor 4,50euro per stuk.
32mm zit o.a. In isuzu,Nissan en honda.
 
Niet nodig, ik heb een werkplaatshandboek, een onderdelenboek, eigenaarsboekje …

In die tijd stonden er gewoon geen Kw op, enkel PK of horsepower als je wil. |(

Ik heb gewoon besloten om die twin in het verkeer te brengen. Oorspronkelijk van Nederland. Helaas is er geen invoerder meer in België en zit ik nu een beetje in de problemen met het papierwerk. Alles voorhanden uitgezonderd het aantal Kw dat nergens vermeld staat. Dat had ik nu echt niet voorzien.
Voorlopig heb ik nog geen reaktie van Kawasaki Benelux op mijn verzoek voor een attest met het aantal Kw, type motor etc.

En de zomer komt eraan. Zucht.
Gelukkig heb ik nog een paar andere staan om te rijden. :]
 
Niet nodig, ik heb een werkplaatshandboek, een onderdelenboek, eigenaarsboekje …

In die tijd stonden er gewoon geen Kw op, enkel PK of horsepower als je wil. |(

Ik heb gewoon besloten om die twin in het verkeer te brengen. Oorspronkelijk van Nederland. Helaas is er geen invoerder meer in België en zit ik nu een beetje in de problemen met het papierwerk. Alles voorhanden uitgezonderd het aantal Kw dat nergens vermeld staat. Dat had ik nu echt niet voorzien.
Voorlopig heb ik nog geen reaktie van Kawasaki Benelux op mijn verzoek voor een attest met het aantal Kw, type motor etc.

En de zomer komt eraan. Zucht.
Gelukkig heb ik nog een paar andere staan om te rijden. :]

Onderdelenboek? Ideaal!
Kun je die niet met ons delen?
 
Ja, dat kan wel. Op internet bij kawasaki kan je ook wel alles vinden.
Ik denk dat ik ooit zelfs een digitale op de kop heb getikt van die twin. Die zit wel ergens … anders zou ik alles moeten scannen.
Zoek je iets bepaald ?
 
Een B. Heeft 50pk of 37kw,een LTD of CSR heeft 49pk


Toch eens nagekeken.,Een LTD meer dan een B ? Dacht dat het net andersom was …
55 HP @ 7000 RPM volgens mijn eigenaarsboekje en een folder van indertijd.

Ik dacht dat het aantal Kw iets was zoals de fiscale PK's hier. Iets dat ze zelf bedenken.
Maar via internet weet ik nu dat het 40 Kw is volgens berekening.

Allee vooruit. Ik stuur het zo binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan