Kawasaki W650 en W800 topic

Hallo heren, zijn er hier ook rijders (188 cm +) die n W800 met n “getrapt” zadel rijden en t smallere stuur?

Ik wil een 2024 w800 aanschaffen. Prachtig model en dito kleurstelling. Testrit gedaan op n 2023 model met t getrapte zadel en t smalle stuur. Qua houding kon t mij helaas niet bekoren. Zat te dicht op t stuur. De motor zelf beviel wel. Hiervoor had ik n w650 met t gladde zadel en wijdere stuur. Die houding beviel mij n stuk beter. Met de dealer gesproken over de optie om t zadel meer te vlakken en n ander stuur (van de w650 of n w800 street stuur) te monteren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt.
 
Hallo heren, zijn er hier ook rijders (188 cm +) die n W800 met n “getrapt” zadel rijden en t smallere stuur?

Ik wil een 2024 w800 aanschaffen. Prachtig model en dito kleurstelling. Testrit gedaan op n 2023 model met t getrapte zadel en t smalle stuur. Qua houding kon t mij helaas niet bekoren. Zat te dicht op t stuur. De motor zelf beviel wel. Hiervoor had ik n w650 met t gladde zadel en wijdere stuur. Die houding beviel mij n stuk beter. Met de dealer gesproken over de optie om t zadel meer te vlakken en n ander stuur (van de w650 of n w800 street stuur) te monteren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt.
Ik heb zelf een W650 eerste generatie uit 1999 met een vlakker zadel en hoger stuur.
Ik heb later lager stuur en de getrapte zadel op gedaan, en dat bevalt mij beter.
De vlakker zadel en hoger stuur heb ik nog, en volgens mij ook nog de lange gaskabels 🤔
Succes bij je keuze :]
Groeten Iwan
 
Vandaag weze 🛠️ en eerst een koperen buis 12 mm platgedrukt en 90 graden omgeslagen en geboord.
Plaatsen van -pool zonder adapter ging goed omdat ie lang genoeg is en kan aan de zijkant bevestigd worden.
+ pool eerst met adapter (zie foto) maar toen was ie te hoog en kwam niet onder de frame buis 🤔🤔
dan maar "prutsen" zonder adapter, en uiteindelijk k is het gelukt 🫣
Accu uithalen en inbouwen in W-tje's 🥶
Jij bent toch wel een handige kerel hè. Heb je een stuk uit de wasmachine aansluiting gezaagd voor die aansluiting?😅😅😅
 
Ik heb zelf een W650 eerste generatie uit 1999 met een vlakker zadel en hoger stuur.
Ik heb later lager stuur en de getrapte zadel op gedaan, en dat bevalt mij beter.
De vlakker zadel en hoger stuur heb ik nog, en volgens mij ook nog de lange gaskabels 🤔
Succes bij je keuze :]
Groeten Iwan
Dank je wel. Val jij onder de categorie langere rijders? Ik vind t 2024 model erg mooi maar wil geen spijt krijgen als de zithouding niet zou bevallen……
 
Ik heb zelf een W650 eerste generatie uit 1999 met een vlakker zadel en hoger stuur.
Ik heb later lager stuur en de getrapte zadel op gedaan, en dat bevalt mij beter.
De vlakker zadel en hoger stuur heb ik nog, en volgens mij ook nog de lange gaskabels 🤔
Succes bij je keuze :]
Groeten Iwan

Ik ben zelf 185 cm, dus redelijk lang 🤔 😉
Ons clublid Peter de Grote reed ook een W650 en was 2 meter lang , dus.
 
Was vandaag 🌞 dus nieuw accu zit erin, dus vanmiddag "seizoen :] :] :] geopend :t was wel fris 👍

IMG_4003.jpeg
IMG_4004.jpeg
 
Het was vandaag inderdaad mooi weer maar wel N.O. wind en dat is altijd koud. Mijn motor is net een kat, die komt niet buiten beneden de 20 graden Celsius.
Jan… misschien dat je jezelf kan warmen aan een mooie Norton (ik werd er wel warm van, toch maar met het Wtje naar huis). Slechts 3000km op het klokje… de vraagprijs kreeg ik het wel weer koud van, dat wel _O-
 

Bijlagen

  • A13666D7-7477-47FF-B119-F7691E5EE89C.jpeg
    A13666D7-7477-47FF-B119-F7691E5EE89C.jpeg
    459,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Jan… misschien dat je jezelf kan warmen aan een mooie Norton (ik werd er wel warm van, toch maar met het Wtje naar huis). Slechts 3000km op het klokje… de vraagprijs kreeg ik het wel weer koud van, dat wel _O-
Ja, dat is een prachtige motor Joost maar niet te betalen en de motorsound is vanwege de milieueisen ook meer van wat het vroeger was.
 
Vandaag weer een goede 320km gereden met de W. Mooi vebruik met 110km/uur 3500/4000rpm en 1:24km

Gaat allemaal prima op de snelweg, maar blijf er bij dat ik voor echt lange afstanden toch net wat extra vermogen , zwaarte/stabiliteit zou willen hebben. Een Kawasaki W1000 (of zelfs 1200). Het gaat me absoluut niet om de snelheid overigens, puur koppel (als je gas geeft dan wil je actie/reactie en dat mag bij 110/120 wel krachtiger)

Kom niks te kort, absoluut niet…. Maar echt veel over is anders. (Niet dat wat je bij een 1000/1200 wel hebt en mag verwachten, met nog meer koppel)

De W is op de binnenwegen meer in z’n element, dan op de snelweg :] 8-)


Al met al, weer een lekker stukje gereden, en de staatskas aangevuld met de belasting op dure benzine ⛽️.
 
Vandaag weer een goede 320km gereden met de W. Mooi vebruik met 110km/uur 3500/4000rpm en 1:24km

Gaat allemaal prima op de snelweg, maar blijf er bij dat ik voor echt lange afstanden toch net wat extra vermogen , zwaarte/stabiliteit zou willen hebben. Een Kawasaki W1000 (of zelfs 1200). Het gaat me absoluut niet om de snelheid overigens, puur koppel (als je gas geeft dan wil je actie/reactie en dat mag bij 110/120 wel krachtiger)

Kom niks te kort, absoluut niet…. Maar echt veel over is anders. (Niet dat wat je bij een 1000/1200 wel hebt en mag verwachten, met nog meer koppel)

De W is op de binnenwegen meer in z’n element, dan op de snelweg :] 8-)


Al met al, weer een lekker stukje gereden, en de staatskas aangevuld met de belasting op dure benzine ⛽️.
Het is inderdaad een feit dat de W650/800 meer geschikt is voor de binnendoor outes dan voor de snelweg. Je zal mij niet snel tegenkomen op de snelweg. Als iedereen zich aan de maximum snelheid van 100km/uur houd dan gaat het nog wel maar dat is niet de realiteit. Er wordt ook erg agressief gereden en dan ben je toch wel erg kwetsbaar. Ik heb zo mijn eigen favoriete routes en daar zitnauwelijk snelweg in.
 
Vandaag weer een goede 320km gereden met de W. Mooi vebruik met 110km/uur 3500/4000rpm en 1:24km

Gaat allemaal prima op de snelweg, maar blijf er bij dat ik voor echt lange afstanden toch net wat extra vermogen , zwaarte/stabiliteit zou willen hebben. Een Kawasaki W1000 (of zelfs 1200). Het gaat me absoluut niet om de snelheid overigens, puur koppel (als je gas geeft dan wil je actie/reactie en dat mag bij 110/120 wel krachtiger)

Kom niks te kort, absoluut niet…. Maar echt veel over is anders. (Niet dat wat je bij een 1000/1200 wel hebt en mag verwachten, met nog meer koppel)

De W is op de binnenwegen meer in z’n element, dan op de snelweg :] 8-)


Al met al, weer een lekker stukje gereden, en de staatskas aangevuld met de belasting op dure benzine ⛽️.
Ik heb vanmiddag mijn eerste rit gemaakt, met de Supermagna en wat heb je dan een geweld tussen je benen.
Hij heeft geen echt hoog vermogen, rond 90 pk, maar een heel groot toerengebied met relatief veel vermogen en dat maakt hem heel bruut.

Je kunt gewoon rustig met 2500 rpm over een binnenweggetje sukkelen, maar geef je gas, dan gaat hij als een speer en bij 7000 rpm krijg je een extra schop en blaast hij naar 10000 rpm.

Het sturen moet je ff onder de knie krijgen, want hij is daarin wat eigenwijs, maar wat een heerlijk brok geweld.

En ik heb er twee, dus als je hem wilt proberen.
 

Bijlagen

  • 65393192_481299426031447_6067848062561157120_o.jpg
    65393192_481299426031447_6067848062561157120_o.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 0
Vandaag weer een goede 320km gereden met de W. Mooi vebruik met 110km/uur 3500/4000rpm en 1:24km

Gaat allemaal prima op de snelweg, maar blijf er bij dat ik voor echt lange afstanden toch net wat extra vermogen , zwaarte/stabiliteit zou willen hebben. Een Kawasaki W1000 (of zelfs 1200). Het gaat me absoluut niet om de snelheid overigens, puur koppel (als je gas geeft dan wil je actie/reactie en dat mag bij 110/120 wel krachtiger)

Kom niks te kort, absoluut niet…. Maar echt veel over is anders. (Niet dat wat je bij een 1000/1200 wel hebt en mag verwachten, met nog meer koppel)

De W is op de binnenwegen meer in z’n element, dan op de snelweg :] 8-)


Al met al, weer een lekker stukje gereden, en de staatskas aangevuld met de belasting op dure benzine ⛽️.
Ik ga komend voorjaar een paar dagen naar de Vogezen. Met 3 motor maatjes die allen een speed tripple rijden. Ga zien of ik vermogen te kort komt (grapje)
Ik ben nieuwsgierig of de W en ik bij elkaar passen bij meerdaagse tochten in bergachtige omgeving.
Het zal wel iets worden als smorgens samen vertrekken, lunch plek afspreken en lekker gaan rijden.
 
Ik ga komend voorjaar een paar dagen naar de Vogezen. Met 3 motor maatjes die allen een speed tripple rijden. Ga zien of ik vermogen te kort komt (grapje)
Ik ben nieuwsgierig of de W en ik bij elkaar passen bij meerdaagse tochten in bergachtige omgeving.
Het zal wel iets worden als smorgens samen vertrekken, lunch plek afspreken en lekker gaan rijden.
Qua sturen en bochtig werk is de W behoorlijk in z’n element… versnellingsbak en karakter is juist van onderuit heel krachtig. Te kort zal je er niet aan komen, met de Triple heb je waarschijnlijk zelfs te veel vermogen en moet je zelfs uitkijken met wat je doet.

Leuk ritje naar de Vogezen, laat maar weten hoe het is geweest. :]
 
Gisteren op pad :] :] langs de Gein en Vecht met windmolens, kastelen en
⛵️

Met een gangetje van 30 > 50 km "zwieren" op de weg van bocht tot de bocht *O*
Boven 100 km / uur voel je wel druk op je helm en nek.
 

Bijlagen

  • IMG_4089.jpeg
    IMG_4089.jpeg
    906,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4091.jpeg
    IMG_4091.jpeg
    465,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4093.jpeg
    IMG_4093.jpeg
    872,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4099.jpeg
    IMG_4099.jpeg
    834,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4101.jpeg
    IMG_4101.jpeg
    522,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4103.jpeg
    IMG_4103.jpeg
    895,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4104.jpeg
    IMG_4104.jpeg
    568,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4106.jpeg
    IMG_4106.jpeg
    617,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4108.jpeg
    IMG_4108.jpeg
    762 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4110.jpeg
    IMG_4110.jpeg
    701,4 KB · Weergaven: 0
Ook dit jaar rijd ik weer de DGR, wie rijd er ook mee? (En waar?)

Voor de vierde keer rijd ik mee, totaal is er al €1122,- opgehaald in de afgelopen jaren met hulp van alle fantastische donateurs. Ook dit jaar hoop ik weer mooie donaties te mogen ontvangen.

Is het niet voor onszelf, dan wel voor diegene van wie wij houden! :]O-)8-)

Joost van den Hoek
 
Ook dit jaar rijd ik weer de DGR, wie rijd er ook mee? (En waar?)

Voor de vierde keer rijd ik mee, totaal is er al €1122,- opgehaald in de afgelopen jaren met hulp van alle fantastische donateurs. Ook dit jaar hoop ik weer mooie donaties te mogen ontvangen.

Is het niet voor onszelf, dan wel voor diegene van wie wij houden! :]O-)8-)

Joost van den Hoek
Goed initiatief 👍 maar het is op 🤔 19 mei, dan ben ik waarschijnlijk in 🇫🇷 Frankrijk.
4 jaar geleden ben ik geopperd vanwege de prostaatkanker, en heb ik veel geluk 👼gehad dat ie op tijd ontdekt is.
Voor wie interesse heeft;
Cities in Netherlands - The Distinguished Gentleman's Ride
 
Het Goed initiatief 👍 maar het is op 🤔 19 mei, dan ben ik waarschijnlijk in 🇫🇷 Frankrijk.
4 jaar geleden ben ik geopperd vanwege de prostaatkanker, en heb ik veel geluk 👼gehad dat ie op tijd ontdekt is.
Voor wie interesse heeft;
Cities in Netherlands - The Distinguished Gentleman's Ride
Bedankt voor het delen Iwan, hopelijk heb ik dan (samen met alle andere deelnemers) iets bij kunnen dragen aan alle onderzoeken, behandeling, en bewustwording.

Het komt veel vaker voor dan gedacht!
En dan heb ik het niet alleen over de prostaat, maar ook alle andere typische “mannelijk” vaak voorkomende vormen…

Ook het geestelijke aspect is een belangrijk iets…. Depressie en Ptss (zelf helaas ook mee te maken gehad).

Het mooie van de DGR is dat ze een open boekhouding hebben, niet alles gaat naar Amerika of Australië, maar word ook werkelijk besteed hier in Nederland. Nederland is koploper op het gebied van onderzoek en behandeling naar diverse vormen van kanker.


:] Het is niet alleen rijden voor de lol, of de show, wat sommige mensen vaak denken. Het is voor mij persoonlijk een eervol iets, wat ik niet kan zonder donateurs (en ja ik heb zelf ook een donatie gedaan, omdat ik sta achter mijn eigen deelname).

Met mijn W’tje rijd ik als “Gentle Folk” niet mee voor €1,- ……. (In tegenstelling tot de veel lawaai personen met te dure motor en geen verdere inbreng , die begrijpen de boodschap niet)


Ik ben erg benieuwd hoe deze dag weer zal zijn, en met welk bedrag ik uiteindelijk mag deelnemen.

Kinderpostzegels is niet mijn ding, dit wel 8-)
 
Ook dit jaar rijd ik weer de DGR, wie rijd er ook mee? (En waar?)

Voor de vierde keer rijd ik mee, totaal is er al €1122,- opgehaald in de afgelopen jaren met hulp van alle fantastische donateurs. Ook dit jaar hoop ik weer mooie donaties te mogen ontvangen.

Is het niet voor onszelf, dan wel voor diegene van wie wij houden! :]O-)8-)

Joost van den Hoek
Ook ik ga weer meerijden voor het goede doel. Ik doe de rit weer in Amsterdam. Was zeer goed georganiseerd verleden jaar.
En ja, fonds werving is een onderdeel hiervan.
 
1711614567630.png


Toch mooi om te zien dat je met een klein groepje (nu 9 deelnemers) gepassioneerde W rijders toch heel sterk kan zijn. (Wie sluit aan, voel je vrij ongeacht je locatie)

Van meer dan 250 deelnemende teams/groepen op de 9e plaats is het echt super mooi om te zien hoe de W vertegenwoordigd is!

Met al bijna €250,- aan donaties mag ik deelnemen als “Gentle Folk” aan dit bijzondere eervolle motorevenement, de DGR :t

Mochten mensen meer informatie wensen, voel je vrij om te vragen…
 
Terug
Bovenaan Onderaan