Kawasaki W650 en W800 topic

Hmmm, ik vond het wel leuk om alle merken weer ff bij elkaar te zien. Ik zelf was opzoek naar (vintage) zadel tas en voorjaars handschoenen. Niet gevonden.
De Kawasaki hybride wilde ik ook graag ff zien, viel niet tegen. Maar motoren zijn vooral duur geworden, en daardoor gaat er toch veel belangstelling naar de Chinese creaties zoals CF, Benelli etc. En dan bedoel ik niet de schaamteloze copien .
 
Ok, het seizoen komt er weer bijna aan (hopelijk), en ik moet een nieuw setje banden hebben.
-Michelin Road Classic (v €112, a €120)
-Bridgestone BT 46 (v €109, a €125)
-Dunlop TT100GP (v €157, a €192)
(Prijzen nu bij bandenleader.nl)
Hierbij valt op dat de Dunlops serieus duurder zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ok, het seizoen komt er weer bijna aan (hopelijk), en ik moet een nieuw setje banden hebben.
-Michelin Road Classic (v €112, a €120)
-Bridgestone BT 46 (v €109, a €125)
-Dunlop TT100GP (v €157, a €192)
(Prijzen nu bij bandenleader.nl)
Hierbij valt op dat de Dunlops serieus duurder zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
De Dunlop TT100 zijn inderdaad stevig aan de prijs maar heeft naar mijn mening wel de beste klassieke uitstraling, passend bij onze motor.
Van de Bridgestone BT banden heb ik nog niet veel positieve reacties gekregen, wel negatieve. Ik heb nog steeds de Dunlop TT100 er onder liggen en die bevallen mij prima. Ik meen dat Iwan er momenteel andere bande onder heeft liggen, ik dacht Michelin maar daar ben ik niet zekere van. Als je dit forum even terug bladert dan kom je dat wel tegen.
 
@TheLittle Bridgestone BT46

Ik vind het de fijnste band tot nu qua merk (op alle diverse motoren die ik gehad heb).

De TT100 is natuurlijk wel retro, persoonlijk vind ik ze te duur voor wat ze geven. Ook met 12.000km versleten en vierkant gereden, en ze zoeken spoor doordat het een radiaalband is qua profiel. Ik ben er geen vriendjes mee…

De Bridgestone BT46 is ook speciaal ontworpen voor de “medium gewicht” semi-klassiekers, met een sportief randje :]

Ik had ze zelfs onder mijn GSX1100F, zware motor (250kg+ met een bescheiden 140pk, en de BT46 waren gewoon perfect!

Overstappen van de originele TT100 naar de BT46 was een wereld van verschil met de W800/650, en mocht ik wel als “sportief” benoemen (even afhankelijk van de bandenspanning 2.5/2.5). Ook in de regen zijn ze niet onprettig qua grip en gevoel. Geeft vertrouwen in iedere situatie en wegdek, zowel voor rustig toeren of het sportievere rijden.



Ik krijg meteen zin om weer een rondje te maken… ik heb nu al een goede 18.000km met deze band gereden, :YY8-):] op de W
 
Laatst bewerkt:
@TheLittle Bridgestone BT46

Ik vind het de fijnste band tot nu qua merk (op alle diverse motoren die ik gehad heb).

De TT100 is natuurlijk wel retro, persoonlijk vind ik ze te duur voor wat ze geven. Ook met 12.000km versleten en vierkant gereden, en ze zoeken spoor doordat het een radiaalband is qua profiel. Ik ben er geen vriendjes mee…

De Bridgestone BT46 is ook speciaal ontworpen voor de “medium gewicht” semi-klassiekers, met een sportief randje :]

Ik had ze zelfs onder mijn GSX1100F, zware motor (250kg+ met een bescheiden 140pk, en de BT46 waren gewoon perfect!

Overstappen van de originele TT100 naar de BT46 was een wereld van verschil met de W800/650, en mocht ik wel als “sportief” benoemen (even afhankelijk van de bandenspanning 2.5/2.5). Ook in de regen zijn ze niet onprettig qua grip en gevoel. Geeft vertrouwen in iedere situatie en wegdek, zowel voor rustig toeren of het sportievere rijden.



Ik krijg meteen zin om weer een rondje te maken… ik heb nu al een goede 18.000km met deze band gereden, :YY8-):] op de W
Ik ben ook zeer tevreden :] :t
Volgens mij is deze filmpje opgenomen Vlakbij Zadar Kroatië 🤔
 
Hoi mede W- :] en ook andere :]

Wie van jullie heeft ervaring met Intact YTX14-BS Gel Accu's ?
Intact YTX14-BS Gel Accu Kopen? voor Kawasaki KVF 650 Prairie
Ik wil nieuwe accu kopen, en de ze kwam ooit als de beste uit de test bij MotoPlus.

Scherm­afbeelding 2024-02-26 om 14.06.15.png
 
@iwan de erste , accu??? Je hebt toch een trapststarter er op!

Geen idee, hier nog steeds na jaren de originele die het nog prima doet. Het merk INTACT zegt mij zo snel even niks. De andere merken zijn wel bekend.
 
Hoi mede W- :] en ook andere :]

Wie van jullie heeft ervaring met Intact YTX14-BS Gel Accu's ?
Intact YTX14-BS Gel Accu Kopen? voor Kawasaki KVF 650 Prairie
Ik wil nieuwe accu kopen, en de ze kwam ooit als de beste uit de test bij MotoPlus.

Bekijk bijlage 1978038
Welke accu heb je nu? En hoelang mee gedaan,?
Als dit eentje is als de sato, en heb het netjes een paar jaar gedaan. Gewoon weer het zelfde. Die extra centjes lekker gebruiken ergens anders voor.
 
Welke accu heb je nu? En hoelang mee gedaan,?
Als dit eentje is als de sato, en heb het netjes een paar jaar gedaan. Gewoon weer het zelfde. Die extra centjes lekker gebruiken ergens anders voor.
Ik heb Yuasa YTX14-BS en die is in principe goed en zal 5, 6 of jaar goed heeft gedaan
 
Hoi mede W- :] en ook andere :]

Wie van jullie heeft ervaring met Intact YTX14-BS Gel Accu's ?
Intact YTX14-BS Gel Accu Kopen? voor Kawasaki KVF 650 Prairie
Ik wil nieuwe accu kopen, en de ze kwam ooit als de beste uit de test bij MotoPlus.

Bekijk bijlage 1978038
Ik heb een Yuasa gel batterij en die bevalt mij goed. ik heb mijn motor nu 13 jaar en ik heb de accu een maal vervangen. Ik vermoed dat een accu zeker 8 a 9 jaar meekan mits je hem regelmatig aan de lader hangt.
 
Ik gebruik alleen nog Bosch accu's. In de auto's doe ik daar gemiddeld 10 jaar mee en ik heb ze nu ook in de beide Honda's.

In de twee klassiekers die 6 volt hebben gebruik ik van die kleine gesloten accuutjes en die kosten geen 10 euro en in de Norton doet ie het al 9 jaar.
 
Zo dus het is deze intAct - Bike-Power HVT-08 geworden.
Amazon.nl
Deze type heeft kabel aansluiting aan de zijkant in plaats van bovenop als bij Yuasa.
Moet effen kijken het zo gaat, en anders moet ik het doen met accupolen adapter 90 graden.
Wie van jullie heeft ervaring ermee ?

IMG_3932.jpeg
Scherm­afbeelding 2024-03-02 om 15.35.09.png

 
Zo dus het is deze intAct - Bike-Power HVT-08 geworden.
Amazon.nl
Deze type heeft kabel aansluiting aan de zijkant in plaats van bovenop als bij Yuasa.
Moet effen kijken het zo gaat, en anders moet ik het doen met accupolen adapter 90 graden.
Wie van jullie heeft ervaring ermee ?

Bekijk bijlage 1980602Bekijk bijlage 1980604

Iwan, je kunt toch in de bovenkant van de accupolen gaatjes boren. Wel eerst even kijken, meten, of de moertjes ook passen voor bovenaansluiting. Zoniet dan kun de moertjes iets smaller maken.
 
Wat ik had begrepen is dat er weinig ruimte is achter de kapjes voor de accu. Ik heb het zelf nog niet bekeken maar waarom niet een accu gekozen met de aansluiting als origineel?
Want de kabels draaien om het te laten passen is niet altijd makkelijk. En de adapters steekt toch weer wat uit.
 
Iwan, je kunt toch in de bovenkant van de accupolen gaatjes boren. Wel eerst even kijken, meten, of de moertjes ook passen voor bovenaansluiting. Zoniet dan kun de moertjes iets smaller maken.
Moertjes zijn ingegoten, maar het zal wel linksom of rechtsom toch lukken 🪛🔧
 
Wat ik had begrepen is dat er weinig ruimte is achter de kapjes voor de accu. Ik heb het zelf nog niet bekeken maar waarom niet een accu gekozen met de aansluiting als origineel?
Want de kabels draaien om het te laten passen is niet altijd makkelijk. En de adapters steekt toch weer wat uit.
Deze was in de test 'uitgeroepen" al uitstekend, en door de producent zijn deze 4 geschikt voor een W-tje
 
Vandaag weze 🛠️ en eerst een koperen buis 12 mm platgedrukt en 90 graden omgeslagen en geboord.
Plaatsen van -pool zonder adapter ging goed omdat ie lang genoeg is en kan aan de zijkant bevestigd worden.
+ pool eerst met adapter (zie foto) maar toen was ie te hoog en kwam niet onder de frame buis 🤔🤔
dan maar "prutsen" zonder adapter, en uiteindelijk k is het gelukt 🫣
Accu uithalen en inbouwen in W-tje's 🥶
 

Bijlagen

  • IMG_3967.jpeg
    IMG_3967.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_3968.jpeg
    IMG_3968.jpeg
    599 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3969.jpeg
    IMG_3969.jpeg
    383 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan