Ik heb dat ding van mij 4 cm verhoogd en Heidi's eronder gezet. Ik ben niet bang om mijn KLE plat te rijden en dat maakt dat ik door modder en mul zand gewoon het gas erop hou. Gaat prima allemaal. Op de snelweg vind ik het geen fijne motor, maar dat heeft alles te maken met referentiekader. Mijn nieuwe Africa Twin is van een andere planeet als het om snelweg rijden gaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zowel de dogbones als de verhogingsbussen zelf gemaakt.Hoe heb je hem hoger gemaakt? Met kortere dogbones? Enig idee waar ik die kan vinden, ben zelf 1,93 en zou die 4cm hoger goed kunnen gebruiken
Thanks!
Wat merk je eigenlijk aan je motor als het vliegwiel stuk is ?
Geratel? Een vriend van mij heeft het gehad, weet niet precies wat hij gemerkt heeft maar die kon van het ene op het andere moment echt niet meer rijden. Ik denk dat je het wel merkt als het zo ver is.
(Klickstart hier, ben mijn wachtwoord kwijt)
Als je vertrokken bent kan je dan wel gewoon schakelen?
Koppeling die blijft plakken heb ik nog nooit gehad op mijn KLE.
Anders een keer andere olie erin doen? Of de koppelingsplaten vervangen?
Ik heb de magneten ook kapot gehad, dat resulteerde in een mooie blokkade van mijn achterwiel en een paar maanden sleutelwerk aan het blok!
Het orgineel vliegwiel is erg duur (€450)
Er zijn betere en voordeligere alternatieven te koop +/-250.=
waarbij de magneten opgesloten liggen, en niet los kunnen komen
van 't huis.
Ah, nog voordeliger.
Let wel op, voor de KLE is het vliegwiel tikkeltje anders.
Qua afmeting en de strip voor 't onstekings-tijdstip
Mijn vliegwiel was er ook eentje voor de GPZ, maar de maker van het ding heeft die toen aangepast voor mij.Ah, nog voordeliger.
Let wel op, voor de KLE is het vliegwiel tikkeltje anders.
Qua afmeting en de strip voor 't onstekings-tijdstip
ZO!!! ik ben weer terug. ( 10 jaar later)
heb vroeger een kle 500 gehad en zat vaak op het motor forum. Nu 2017 een stuk of 15 motoren verder ( alles eens proberen) ben ik weer terug bij af
Ik ben er 100% van overtuigd dat de kle500 de beste lowbudget adventure bike is die je kan krijgen.
op papier qua specs stelt het niet veel voor. maar de realiteit zegt anders.
Ik heb een transalp gehad. ietsmeer vermogen maar flink zwaarder en daardoor ongeloofelijk saai.
xt600... op de snelweg lange ritten geen doen
super tenere 750 heel groot en snel. maar als je de blubber in gaat is het een kreng. zwaar en lelijk
afrika twin zelfde verhaal.
nx650 dominator.. leuk maar op de snelweg geen doen.
ik rij verder nog een xr600 voor als k echt zin heb in spelen in het zand ( ik woon in drenthe genoeg offroad plezier hier)
mijn kle staat op heidenau k60 scouts en heeft een moderne lazer produro uitlaat. een dikker zadel en veel sponsor stikkers.
ik hou dit topic in de gaten!
[afbeelding]