Waarom een motor met gebreken aanpassen?
Ik wil graag op een oude allroad blijven rijden, en vind modellen als de ténéré, de AT en de transalp te lomp en te zwaar. Als je het 500-blokje een beetje kietelt zit hij rond de 60 pk, en alle onderdelen zijn spotgoedkoop te krijgen.
Het zwakste punt van de motor vind ik de vering en het frame, dit zijn de punten die ik nu ga aanpakken. Er is niks mis mee als je gewoon over de snelweg rijdt, maar bij het wat betere offroadwerk geven ze snel de geest. Ben dit jaar twee keer de Col de Sommeiller op gereden en heb daar bij wat sprongetjes regelmatig met de bodemplaat op de grond gezeten.
Ik kan er nu 600 euro aan onderdelen tegenaan gooien en een voor mij perfecte motor bouwen, of voor 1500 euro weer een andere afgetrapte fiets kopen met andere punten waar ik mij aan stoor
Bottomline: de KLE is licht en heeft een prettig blok, en met wat aanpassingen is het voor mij de perfecte motor.
Dit is waarvoor ik hem gebruik, en dat wil ik graag doen zonder het idee te hebben dat hij elk moment de geest kan geven