1200km per dagwaar wil je heen dan?
Ik heb naar de noordkaap toch echt een Max van 500 km per dag met met 1 uithaal van 800 van huis naar Denemarken. Ik neem 2 jerrycans mee van 3l per stuk.
Rotopax op de valbeugels. Kan je ook op slot zetten. Dan zou je in de theorie 320 km moeten halen. Maar ik maak me niet zorgen om de hoeveelheid tankstations in Europa hoor. Of je nou om de 200 of om de 300 km moet tanken dat vind ik niet zo hinderlijk.
Vandaag nieuwe helm en een spijkerbroek voor op de motor gekochtBlij mee
Tof geworden zeg!!!En nog een paar , om het af te leren ,
Welkom bij de club! Plaatje hoor. Zeker mooie kleur ook. Fijne schreeuw pijp eropEn nog een paar , om het af te leren ,
Donderdag as. Gaat hij op de testbank bij manien tweewielers in roosendaal ivm klapperen . Zodra ik gas loslaat blijft hij terugklappen , is heel leukWelkom bij de club! Plaatje hoor. Zeker mooie kleur ook. Fijne schreeuw pijp eropHeb je nog moeten re-tunen met luchtfilter / sproeiers?
Binnenkort maar eens een MF KLE Meeting doen
Vraag me af wat er uit gaat komenDonderdag as. Gaat hij op de testbank bij manien tweewielers in roosendaal ivm klapperen . Zodra ik gas loslaat blijft hij terugklappen , is heel leuk. Maar hij moet inderdaad wel fijn afgesteld staan en dit kan alleen op een testbank , ben ook benieuwd wat voor vermogen hij nou echt heeft .
Dat is mooi spul! Thanks voor de tip.Gaatje bovenin de tank met een soort kraantje en dan een fuel bladder in een tanktas met een slangetje ofzow. En als je dan 150 km hebt gereden kraantje open. Zou dat een mogelijkheid zijn toch?
Desert Fox Fuel Cells, Jerry Cans and Fuel Bladders - Desert Fox Professional Riding Gear
bout natuurlijk hahaschroef
Ik heb dat tandwiel er ook niet afgehaald hoor :0 Alleen de startkoppeling natuurlijk, maar die zit vast aan het vliegwiel. Het was puur kapje eraf, vliegwiel eraf, startkoppeling overzetten, nieuw vliegwiel (met startkoppeling erin) en kapje weer dicht.Die hoeft er niet af hoor. Je hoeft alleen het tandwieltje eraf te schuiven. Hou er rekening mee dat de bout van het vliegwiel Engelse draad is. Ik heb het vliegwiel vastgehouden met een filter trekker.
Bizarrrrrrr, 23 pk , omdat de motor veel te arm loopt , zit sproeier 112 in , ga nu 130 erin doen , ben benieuwd ,Vraag me af wat er uit gaat komen
OK, klinkt als weinig.. Ik heb een tijd geleden ook geknoeid met sproeiers maar ben voor torque response/ pick-up gegaan ipv max top end. De hoofd sproeier gebruik je eigenlijk alleen bij wot. Het oppakken en response zit veelal in de pilot jet en naald.Bizarrrrrrr, 23 pk , omdat de motor veel te arm loopt , zit sproeier 112 in , ga nu 130 erin doen , ben benieuwd ,
Welkom!! En mooie kle met wel erg weinig kms. Hoort onder de carbs niet de koeling te hangen? Zou verder ook kunnen zijn dat er te veel olie in het blok zit of staat je benzine kraan op prime?Hallo allen!
Nieuw op het forum en al enige tijd in bezit van een KLE500 uit 1991! Ik ben de tweede eigenaar en dit mooie (foute) beestje heeft pas 8k gelopen! Hij ook nog eens in zeer mooie staat (behalve dat hij nu erg stoffig is geworden) en er is nog geen roest te vinden. Dingetje is: ik heb een code 80 (welke vervalt per juni!) waardoor ik nog geen flinke stukken heb kunnen rijden met de motorfiets. Hij staat dus nu al een maandje of 4 stil in de garage (dus gelukkig droog!), zie foto!
Er is alleen wat geks aan de hand: ik dacht dat de motor olie aan het lekken was. Er ontstond namelijk een plek met oliekleurige vloeistof op de plek waar de motor geparkeerd staat, onder het blok. Ik ging dus uit van een olielek (wat balen is, maarja). Maar na verdere inspectie lijkt het alsof het 'lek' van boven komt, namelijk de carburateurs. De kleur die alleen uit de carburateurs komen, is nogal vreemd... Ik heb een video bijgevoegd waarbij dit beter te zien is. Er hangen oliekleurige druppels aan de carburateur die langszaam naar beneden druipen en langs het blok lopen.
Heeft iemand heel toevallig enig idee of dit daadwerkelijk ontstaat vanuit de carburateur (dat eventueel de vlotter niet goed meer werkt en dus overloopt) of dat er een andere vloeistofslang loopt boven de carburateur loopt en dus een andere vloeistof lekt?
Mocht iemand meer afbeeldingen/info willen, dan hoor ik het graag!
Even lekker op mezelf antwoorden ;-)Komt het niet van nog hoger? Aansluiting bij de tank lekt weleens bij deze modellen. Anders carb eraf en (laten) reinigen/reviseren.
Ik heb de uitlaat eraf liggen want hoorde wat geknetter uit het vooronder.. valse lucht, hopende dat het alleen een pakking was.
Maar helaas flink crusty. Zijn die flensen er nog op te lassen als ze los te koop zijn? Nieuwe spruitstukken zit ik eigenlijk niet op te wachten.
pics:
Welkom!! En mooie kle met wel erg weinig kms. Hoort onder de carbs niet de koeling te hangen? Zou verder ook kunnen zijn dat er te veel olie in het blok zit of staat je benzine kraan op prime?
Komt het niet van nog hoger? Aansluiting bij de tank lekt weleens bij deze modellen. Anders carb eraf en (laten) reinigen/reviseren.