A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
sorry ff niet opgeletGPZ550 of GPZ500 slechts 1 cijfer verschil. Maar wel een relevant verschil
En ik weet niet of Kawasaki standaard onderdelen hanteert... dus ga ik niet gokken (en met m'n XS-en komt het regelmatig voor dat rijders van dezelfde motoren elkaar helpen aan onderdelen
Bij mijn hofleverancier
En dan heb je uiteindelijk dit:
De zuigers in deze Adelin remklauwen zijn 34mm, tegenover de Brembo's die 32mm hadden. Het remmen is nu in normale omstandigheden met twee vingers. In sportieve omstandigheden met 3 vingers. Heeeeerlijk
Kawasaki GPZ500 EX500 motorblok motor blok GPZ500S GPZ 500 - Te koopAls het topic actiever wordt, gelijk maar de vraag stellen: heeft er iemand nog een motorblok van een GPZ500 liggen. Uiterlijke staat onbelangrijk, wel relevant het blok moet technisch wel in zodanige staat zijn dat het weer lopende te krijgen is (zonder complete revisie ).
En het hoeft natuurlijk niet voor niets
ls het topic actiever wordt, gelijk maar de vraag stellen: heeft er iemand nog een motorblok van een GPZ500 liggen. Uiterlijke staat onbelangrijk, wel relevant het blok moet technisch wel in zodanige staat zijn dat het weer lopende te krijgen is (zonder complete revisie ).
Die adapterplaatjes. Waar komen die vandaan? Want die Chinese klauwen passen niet op originele poot.
Even mezelf geciteerd , dit omdat er een motorblok geregeld is. Er zal een "harttransplantatie" bij de GPZ gaan plaatsvinden
Snel getypt maar nog veel te doen, motorblok ligt ongeveer 280 km enkele reis bij de garage vandaan en het is ook niet "ff" een motorblok eruit en erin plaatsen. Maar zal de sterren nu staan zal de GPZ weer aan het verkeer gaan deelnemen
Volgens mij is het hier redelijk stilletjes. Het enige leven komt van mensen die iets willen verkopen
Whoohoo leven!Door nieuw werk buiten Nederland ligt mijn project even stil. Langzaam ben ik in mijn spaarzame tijd in NL dit weer aan het oppakken. Binnenkort modificeer ik de cilinderkop op een onconventionele manier met als doel meer trekkracht bij lage (<8000) toeren met behoud van de kracht op hoge toeren.
Uitleg, plaatjes, en gemeten resultaat op een vermogensbank voor en na zullen volgen.
Uitleg over de modificaties aan de cilinderkop.
Zou voordat er gesleuteld gaat worden een flesje carb-reiniger kopen en in je benzinetank doen en dan de tank leegrijden. Stilstand is namelijk niet heel fijn voor carbs.
Blijf je problemen houden dat is de kans groot dat de carbs inwendig vuil zijn. Ultrasoonreinigen is dan de meest logische oplossing. Maar eerst een flesje reiniger proberen (kost niet heel veel en kan soms net het verschil maken).
Goed, zinnig advies denk ik. Ik probeer eerst zo'n flesje, door een eerdere miskoop vorige maand is mijn bankrekening verdampt. Nu maar hopen dat dit geen miskoop is... Eerst moet er een nieuw voorbandje onder, de huidige is uitgedroogd, dan zien we wel verder. Een reinigingsbeurtje is denk ik geen overbodige luxe. Is het erg lastig/veel werk om de te de en monteren? Na het reinigen zullen ze ook afgesteld moeten worden denk ik. Wat kost zo'n reinigingsklusje grofweg?Bij zoveel stilstand in de afgelopen jaren is het sowieso een goed idee om de carbs een keer goed te laten reiningen.
Wellicht ook even de tank spoelen en het kraantje/filter schoonmaken. Stilstand doet meer kwaad dan goed.
Natuurlijk kun je even een reinigings middel proberen voor carburateurs om te kijken of het beter word, maar ik zou het reinigen sowieso uitvoeren.