Juiste binnenband voor 125 R15 68S

Trombø

MF'er
24 aug 2023
31
4
Oirschot
Bestellen van een set nieuwe banden levert me behoorlijk wat hoofdbrekens op. Het zou moeten gaan om een set 125 R15 68S inclusief binnenbanden voor een zijspan met EML velgen. Aanbod is al niet breed gezaaid van dit type buitenband, en de keuze van de juiste binnenband wil de verkoper al helemaal niet doen. Een tip voor een verkoopadres en de juiste maat binnenband zou ik zeer waarderen!
 

Bijlagen

  • image-18-08-2023_19-41-44-86.jpg
    image-18-08-2023_19-41-44-86.jpg
    163,2 KB · Weergaven: 4
Je kan deze velgen ook tubeless rijden. Officieel niet omdat er geen ribbel in zit, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het prima gaat.
Alternatief is een binnenband van een chopper. Dan zal je waarschijnlijk wel een nieuw ventielgat moeten boren.
Ik zie dat je nog steeds van die Michelins hebt. Je kan dus ook in het 2cv en Burton circuit gaan zoeken.
 
Dank voor de reacties, ik heb idd banden en binnenbanden besteld bij Burton parts, aanstaande dinsdagavond gaan ze er op. De ene velg heeft het ventiel in het midden, recht in de richting van de as, de andere komt er zijdelings uit. Maar even kijken of dat gaat lukken. Met de remschijf is het prima gelukt, met advies van de Hobbyist bleek het de standaard BMW /5 /6 schijf te gaan. Nu nog een goede Brembo 05 / 32mm remklauw (links), en dan heb ik hoop ik voldoende materiaal om weer op te bouwen.....
 
Brembo 05 klauwtjes worden zeldzaam. Je kunt het bij Mark Wilmink of Guzziboer proberen. Maar ik denk dat je moet klussen om er een modern bromfietsklauwtje te kunnen plaatsen.
 
Thx, heb ondertussen contact met Mark, eens kijken of het gaat lukken of dat het klussen wordt.....
 
Laat het even hier weten of het lukt .
Even een puntje voor als het klussen gaat worden ga dan voor de achter remklauw variant die zijn zowel op de V50/V65/V75 en de latere modellen nog lang gebruikt en ook bij Ducati
Bedoel deze
1693211799290.png

Zijn ook bij Alia expres te koop maar dan niet van brembo 🤣
 
Ik heb die wijsheid toch echt van ditzelfde forum. Of zou ik in de war zijn met die Grimeca klauwtjes?
 
misschien worden ze 2e hands en betaalbaar zeldzaam? de P05 goldline die ik een tijdje geleden zat te bekijken voor het bakwiel (omdat er onder de motor nu ook goldline zit) waren echt heel stevig aan de prijs...
 
Grimeca remklauwen kwam ik ook nog nieuw tegen ( Stein Dinse) ook gebruikt , is alleen in mijn ogen een "B " merk uit Italië
Je begrijpt ik heb er nogal wat slechte ervaring met Grimeca wat schijfremmen aangaat, iets wat niet geld voor hun trommels
 
Laatst bewerkt:
Mark van MW-motoren heeft beschikbaarheid bevestigd idd, ben inmiddels in contact om het eea concreet te maken, dank voor de tips.
 
en door een medeforummer ben ik gewezen op de kleinanzeigen.... duitsland is heel wat groter als nederland, inmiddels weet ik dat de meeste zonder problemen naar nederland versturen en er is best een hoop ouwe zooi te koop daar... in ieder geval had ik binnen een avond 3 advertenties voor wat guzzi spul waar hier in nederland bijna niet meer aan te komen lijkt te zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan