Jawa Topic deel 2. En populairder dan ooit

Status
Niet open voor verdere reacties.
[..En via MP een paar nieuwe Chinese :+ schokbrekers, 4.5 cm langer dan origineel.
Misschien gaat het middenbokkie er ook nog af, en voor moet wat hoger.
Met een bus wellicht de voorspanning verhogen.
Al is dat niet helemaal top voor de negatieve veerweg. :)~[/quote]

Heb je een linkje,lijkt me best interessant. Mijn Jawaatje mag ook wel wat hoger komen staan :)

Heb je een linkje,lijkt me best interessant. Mijn Jawaatje mag ook wel wat hoger komen staan :)
Ik krijg ze pas volgende week binnen, dus weet nog niet of ze goed zijn. ;)

Klikkerdeklik.
We hebben weer schokdempers voor oudere japanse motoren.
met chroom of zwarte veer , voorspanning in 5 standen instelbaar.

Diverse lengtes : 325mm , 335mm , 340 mm en 365 mm (hart bout tot hart bout)

en met oog-oog of oog-gaffel bevestiging.

Ze zijn 80,- per set

Opsturen is mogenlijk, porto 8,03

Ophalen kan natuurlijk ook in onze winkel aan de kerkstraat in Zwartsluis

De voorraad is beperkt dus bel of mail eerst even.

Kijk voor openingstijden op onze site ! www.jvmotors.nl
Ze hebben nog meer leuke dingen, mooie en niet dure bar-end spiegels. Leuke winkel.

En als ze op zijn..
De schokbrekers zijn op Ebay gespot in Duitsland voor 69 euro.
(maar ook weer wat meer vracht..) :)

Laatst bewerkt:
Ik krijg ze pas volgende week binnen, dus weet nog niet of ze goed zijn. ;)

Klikkerdeklik.Ze hebben nog meer leuk dingen, mooie en niet dure bar-end spiegels. Leuke winkel.

En als ze op zijn..
De schokbrekers zijn op Ebay gespot in Duitsland voor 69 euro.
(maar ook weer wat meer vracht..) :)

Mooi spul voor zo'n prijs,ben benieuwd. De dealer is in ieder geval een betrouwbaar adres, daar zal het niet aan liggen.

Mooi spul voor zo'n prijs,ben benieuwd. De dealer is in ieder geval een betrouwbaar adres, daar zal het niet aan liggen.
200 euro voor een paar Hagons (ideale beeld) is mij even te gortig. O-)
En qua snelheid kan het bijna niet mis gaan op de Jawa, de standaard fietspompen werken voor mij in principe ook goed. Met andere motoren wel problemen gehad met de vering, vooral als het te hard was, en een enkele keer een tankslapper door te zacht voor.
Maar daar lagen de snelheden een stuk hoger. :)

Laatst bewerkt:
200 euro voor een paar Hagons (ideale beeld) is mij even te gortig. O-)
En qua snelheid kan het bijna niet mis gaan op de Jawa, de standaard fietspompen werken voor mij in principe ook goed. Met andere motoren wel problemen gehad met de vering, vooral als het te hard was, en een enkele keer een tankslapper door te zacht voor.
Maar daar lagen de snelheden een stuk hoger. :)

Je hebt gelijk, zat zelf even naar van die chinese pitbike schokbrekers te kijken.Nog goedkoper,het blijft een budgetfiets he? Maar als je het ziet kan ik me bijna niet voorstellen dat het iets is.
Handelsonderneming Nemeco

Voor mij is het voornamelijk om, ivm met mijn lengte een paar centimeter zithoogte te winnen.

Je hebt gelijk, zat zelf even naar van die chinese pitbike schokbrekers te kijken.Nog goedkoper,het blijft een budgetfiets he? Maar als je het ziet kan ik me bijna niet voorstellen dat het iets is.
Handelsonderneming Nemeco

Voor mij is het voornamelijk om, ivm met mijn lengte een paar centimeter zithoogte te winnen.
Ziet er wel racy uit met dat reservoir.
Heeft wat gelijkenissen van de demper op mijn Chinese quad.

Schokbreker is bij die van mij een groot woord, het kan bewegen zeg maar. :+
En montage gaat niet zomaar, het oog is niet goed :? en je moet er twee kopen denk ik.
Dus dan ben je duurder uit. :)

Edit. modelletjes op de site 'voor de 110 cc quads' zou wel moeten kunnen denk ik. ;)
Denk wel dat ze te licht zijn, en de maatvoering is niet van hart tot hart gemeten. :+

Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs een tijdje naar brommobielen gekeken _O- maar helaas teveel schade en mankementen onder de 1.500 euro.
En Smartjes hebben een zwakke motor. :?
8 van de 10 die ik bekeken heb was wel wat mee motorisch. :'). :}

Zet je er een jawa-blok in *D

Ik heb me laten vertellen dat in de smart het motorblok eigenlijk net even te weinig ruimte heeft om z'n warmte goed kwijt te kunnen. Daarom schijnen ze ook maar zo'n 70.000 km mee te gaan.

Doudou die heeft daar denk ik wel verstand van. ik heb wel eens van die oudere MZ's gezien die standaard zo'n "zijspan voorvork" (met een grote naloop?) hadden. Misschien kun je daar iets mee? Of een Ural voorvork ;)

Hoi mensen, ik heb net een lekke band gereden(gelukkig nog ander wiel met bnd in d ekast liggen) maar kwam weer op een probleem uit wat ik al eerder heb aangesneden, nl;
Hoe krijg je het achterwiel in lijn??Heeft iemand een bruikbare/in de werkelijkheid ook uitvoerbare tip???

ik zou het als volgt doen:

2 hoekprofielen van een meter of 2 lang. een aantal stukken draadeind en moeren.

Links van de wielen 1 profiel leggen, rechts van de wielen 1 profiel leggen. Met de stukken draadeind de profielen tegen de wielen spannen (zo hoog mogelijk).
(als je een mooie tekening in paint wil moet je het zeggen :P )

Toen ik mijn achterband verving heb ik de kettingspanners niet los gehad, dan blijft de uitlijning ook behouden... :)

Je kunt het wiel heel eenvoudig van het tandwiel loshalen. Als je de grote moer van de achteras vast laat blijft het achtertandiel gewoon uitgeleind op zijn plek zitten. (maar dit wist je waarschijnlijk al :)

jawel, maar als je de as er uit haalt valt die spanner er ook uit...
hoekprofielen van 2 meter lang.. goed, dit moet ook op een normale manier kunnen?

plaatje maar weer..
full

Maar het maakt toch niet uit of de spanner eruit valt? Bij die van mij is de spanner geborgd met een 2e moertje, de "instelling" blijft dus exact gelijk, ook als je later de spanner terugplaatst.

~
Gefeliciteerd! Waarom niet de zwarte met de Mikuni en het nieuwe spuitwerk gekocht? :)

~
Aan die zwarte jawa zat speling op de balhoofdlager en een voorvorkpoot was lek. (Dit wist de verkoper niet, dit wordt wel opgelost)

Toen zag ik nog een andere Jawa op internet en die kon ik voor een klein prijsje overnemen ;) . Ook had die zwarte Jawa meer gelopen 38000 ipv 15000 en zit degene die ik nu gekocht heb voor zijn leeftijd nog keurig in de lak :9.

Laatst bewerkt:
Iemand nog een tip voor achterband voor de jawa? michelin m45 zijn helaas niet in 3.50 leverbaar..
full

Vanmiddag even de tank een kleurtje,totaal niet origineel natuurlijk maar vindt het zelf best geinig.

foto weer te groot............. :(
Ik begrijp er niks van,zie soms posterformaat voorbijkomen bij het laden van een pagina, en die van mij zijn altijd te groot. Zal best logisch zijn met bits en bites en pixels enz enz...Nu geen zin meer.

Laatst bewerkt:
Simpelste is de foto in Paint even 50-75% te verkleinen (in hoogte en breedte) en onder andere naam op te slaan. Één minuutje werk.

Zet je er een jawa-blok in *D
Moet ik er wel een viercilinder Jawa van maken. _O-
Voor de Smart dan, bij het brommobiel komt oom agent gelijk om de hoek. :+

Wel een keer knap werk gezien van iemand die een imitatie Benelli zescilinder had gemaakt uit twee Honda viercilinder blokken. :}
Ik heb me laten vertellen dat in de smart het motorblok eigenlijk net even te weinig ruimte heeft om z'n warmte goed kwijt te kunnen. Daarom schijnen ze ook maar zo'n 70.000 km mee te gaan.
Matig modern ontwerp dan. :? _O-
De revisiebedrijven maken ook reclame tussen de auto advertenties door.
Dus het valt vanzelf al op dat er iets aan de hand is. O-)

Metzeler ME22
Ik zal morgen eens onder mijn motor gaan liggen.
Zoiets zit erop. :Y

Ketting spannen doe ik altijd met de schuifmaat.
Moet bij de Jawa nog eens kijken, de laatste keer met het span hoefde ik niets te doen.
De solo nog een keer checken en zien of het hier ook toepasbaar is. :)
Simpelste is de foto in Paint even 50-75% te verkleinen (in hoogte en breedte) en onder andere naam op te slaan. Één minuutje werk.
Simpelste is online :+ Free Online Picture Resizer - Crop and Resize photos, images, or pictures online for FREE! maar éénmaal geinstalleerd het allermakkelijkste de originele image resizer van Microsoft.
Kan je foto's verkleinen met slechts een rechtermuisknop. :)

Naar Worldbeater mailen op zijn Chello adres mag ook. :Y
(dan de foto's niet automatisch laten verkleinen door Windows!)

Laatst bewerkt:
foto weer te groot............. :(
Ik begrijp er niks van,zie soms posterformaat voorbijkomen bij het laden van een pagina, en die van mij zijn altijd te groot. Zal best logisch zijn met bits en bites en pixels enz enz...Nu geen zin meer.
Die foto's zijn vast niet bij MF op de server gezet, maar elders.
Bijvoorbeeld bij Photobucket - Photo and image hosting, free photo galleries, photo editing. even een account maken en overal ter wereld kan je bij je eigen database, hotlinken vanaf MF etc, etc.
Je kan de volledige groote uploaden en plaatsen, of daar automatisch laten verkleinen en gelijk hosten. :Y

Voor mij is het gelijk een soort dubbele back-up.
Bewaar de foto's op de computer, op een externe harde schijf elders, en op internet. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan