Ik heb zelf de binnenpoten van mijn voorvork eerst met een lamellenschijf helemaal kaal geschuurd. Dat was misschien 20 minuten werk, zo dik is de chroomlaag op een jawa helaas niet.Zet je de chromen delen ook in de Action-primer? Ik heb het geprobeerd met een std. bouwmarkt-primer, maar dat liet snel los. Heb begrepen dat Hamerite non-ferro primer geschikt is voor chroom ed. Iemand ervaring?
Dat zou in principe gewoon moeten kunnen, de bobine doet niets anders dan 12 (of 6) volt omhoog schoppen naar een spanning hoog genoeg voor een vonk, dat is vrij universeel toepasbaar. Ik heb ooit gelezen dat 6 en 12 volt bobines in principe gelijk zijn, de spanning op de bougie zou bij 6V gewoon een stuk lager zijn. (correct me if I'm wrong )Ik vraag me overigens af of ik de originele bobines niet door een willekeurige andere kan vervangen. En dit voorlopig met behoud van de nog originele contactpunten.
Jaren geleden bij mijn KLX650R crossmotor had de motorzaak er ook een bobine opgezet die ze nog hadden liggen.