Jawa Topic deel 2. En populairder dan ooit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die moet hij dan maar inruilen voor een leuke 2takt.. _O-

plaatje
full

Da's niet de jouwe Sammie! Ik heb trouwens nog nooit een Jawa in't wild gezien met zo'n ruitje. Ziet er erg motorcop uit...

Zo,net een nieuwe accu gehaald. Twee cellen stonden redelijk droog. Vandaar een beetje haperende start
af en toe. En de binnendempers eens schoongemaakt. Karweitje van niks, maar is toch wel een nadeeltje, al die drab..........

Accu onderhoud is inderdaad erg belangrijk.
Met een slechte/defecte accu werkt je ontsteking ook slecht, bovendien loop je kans dat je spanningsregelaar doorfikt.

Van mijn accu stonden ook een paar cellen droog, volgens mij is daarom de spanningsregelaar toen doorgefikt, met alle gevolgen van dien.

Ik wil ook met een foto in het topic :)

[img=100]http://www.freewebs.com/denaamisArjan1/jawa_naar_DenHelder.jpg[/img]]
Vlak voor ik afgelopen zomer van Enske naar 't Nieuwediep reed, erg mooie rit! :)
Leuke pic, kan zo in het zwart/wit en terug naar 1952. :}
Ik was al aan het verzamelen.Moet ik ze allemaal in de openingspost plaatsen? Wel sneu voor Doudou die hier post,lees het altijd graag,maar hij heeft een MZ :+
Toevoeging als special guest onderaan? :+
Hebben die MZ's wel een huisplekkie. :? :)

Oh ja sinds 2006. :) MZjes

Laatst bewerkt:
af en toe. En de binnendempers eens schoongemaakt. Karweitje van niks, maar is toch wel een nadeeltje, al die drab..........
Een stukje 'mengsmering en andere gezelligheid.' :+

Ook maar eens doen bij het span, scheelt misschien weer wat in de doorlaat. :P
Met een slechte/defecte accu werkt je ontsteking ook slecht, bovendien loop je kans dat je spanningsregelaar doorfikt.
Ik rij niet iedere week :$ dus meestal laad ik hem persoonlijk om de twee tot vier weken bij. :)

Van mijn accu stonden ook een paar cellen droog, volgens mij is daarom de spanningsregelaar toen doorgefikt, met alle gevolgen van dien.

ik ben zuuraccus zat wat dat betreft, rijd al jaren met gelaccus.

Die van mij heb ik toen bijgevuld en een paar keer goed doorgeladen. Sindsdien check ik hem regelmatig.

Zodra hij stuk is koop ik denk ik ook een gel accu, het is een relatief eenvoudige manier om je motor weer iets betrouwbaarder te krijgen ;)

Ik heb een simpel smoelenboek gemaakt in de eerste post. Niet iedereen staat erin, sommige bestanden zijn te groot. Onder andere Sebas, ArcoJawa en Worldbeater staan er daarom niet in. Stuur anders een pic per PB naar me toe,dan pas ik het even aan...............

Da's al een hele verzameling!
Leuk die variëteit in uitvoeringen en staten van onderhoud ;)

Ik heb een simpel smoelenboek gemaakt in de eerste post. Niet iedereen staat erin, sommige bestanden zijn te groot. Onder andere Sebas, ArcoJawa en Worldbeater staan er daarom niet in. Stuur anders een pic per PB naar me toe,dan pas ik het even aan...............
Ik ben tot volgende week niet thuis om de originele te resizen, maar de plaatjes kan je hotlinken door met de rechtermuisknop de url te copieren en dan tussen de IMG code te zetten.
Iets grotere plaatjes is ook wat scherper. Vandaar. :$

Ik ben tot volgende week niet thuis om de originele te resizen, maar de plaatjes kan je hotlinken door met de rechtermuisknop de url te copieren en dan tussen de IMG code te zetten.
Iets grotere plaatjes is ook wat scherper. Vandaar. :$

Zal heel simpel zijn ongetwijfeld, maar ben een noob met dat soort dingen.We wachten wel even :$

Bestonden aliens en UFO ook al in 1963? :+

Juist toen! in de jaren '50 en '60 waren maanmannetjes enorm in! Ruimtevaart lag om de hoek en menig jongensstripboek ging over ruimtewezens en actiehelden.

Het is een tekening van de Nederlandse charles Burski, die heeft destijds ook mooie tekeningen voor DAF en ik meen ook campina gemaakt, google het maar eens, je herkent zijn hand wel.

moest dat nou weer zo groot die foto, ik krijg al zoveel klachten dat ik had moeten lachen ;)

Zat er al langer aan te denken om de Jawa een ander kleurtje te geven. Lak was redelijk netjes,maar ook wat saai. Vanmiddag met mooi weer en wat tijd over de zijkappen en chromen logo's in de primer gezet en zwart hoogglans gespoten. De tank in de primer, ik ben er nog niet uit wat voor kleur ik die wil geven. Ik denk zelf aan oud vol jaren '70 oranje. Kan het niet duidelijker omschrijven.
Even snel in alles weer teruggezet voor een plaatje......

full

Een der komende dagen even de eindlagen doen.En zoals een Jawaist betaamd,budget,dus leve de Action spuitbussen.

Laatst bewerkt:
Zet je de chromen delen ook in de Action-primer? Ik heb het geprobeerd met een std. bouwmarkt-primer, maar dat liet snel los. Heb begrepen dat Hamerite non-ferro primer geschikt is voor chroom ed. Iemand ervaring?

moest dat nou weer zo groot die foto, ik krijg al zoveel klachten dat ik had moeten lachen ;)
;)

Leuke verbouwing trouwens, wat voor onsteking heb je erop, en wat merk je van de Mikuni? :)
Wie heeft die uitlaatjes aangepast, eerste stukje is wel origineel denk ik. (tot de veer)

Ik vraag me overigens af of ik de originele bobines niet door een willekeurige andere kan vervangen. En dit voorlopig met behoud van de nog originele contactpunten.
Jaren geleden bij mijn KLX650R crossmotor had de motorzaak er ook een bobine opgezet die ze nog hadden liggen. :? :)

Laatst bewerkt:
Zet je de chromen delen ook in de Action-primer? Ik heb het geprobeerd met een std. bouwmarkt-primer, maar dat liet snel los. Heb begrepen dat Hamerite non-ferro primer geschikt is voor chroom ed. Iemand ervaring?

Heb eigenlijk als enige chroomdelen de Jawa tankemblemen in de primer van Action gezet. Beetje ruw geschuurd, ontvet, en dunne laagjes erop. Valt mij 100% mee..............
Spatborden blijven gewoon chroom.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan