Meer tijd en energie steken in doorgesnoven en drugs gebruikende types op de weg, het rijden met drank en rijden met drank in combinatie met drugs.
Appen, film kijken lezen, scheren, make up onder het rijden. Ga zo maar door.
Ik reed afgelopen week achter een auto die behoorlijk slingerde, toen ik deze ruim inhaalde zat er een kerel in die de krant op het stuur had liggen. En zo kom ik regelmatig idioten tegen die met alles bezig zijn behalve met deelname in het verkeer.
Dan ben je toch uitgepraat?
Of mensen die slingeren en steeds op de bjrijdersstoel kijken, omdat daar de laptop of papieren liggen. Dan werken ze tijdens het rijden.
Wat betreft het onderwerp in dit topic, je kunt keuren wat je wilt tegen het bovenstaande doe je niets zolang er o.a. niet meer handhaving op is.
En nog belangrijker een gedragsverandering wat denk ik een utopische gedachte is.
En dan ben je als motorrijder kwetsbaar je kunt met een zwaailicht op je helm gaan rijden maar dat zal bij bovenstaande weggebruikers niets uithalen.
Daarom geloof ik al die verhalen over ongelukken door technische gebreken niet.
Zit al 40 jaar op twee wielen en diverse maten ook, best een grote kring rijders en liefhebbers jong en ouder en nog nooit in al die jaren heeft er iemand een ongeluk gehad door een technisch gebrek.
Wel door niet oplettende automobilisten of overstekend wild.
Het motorpark is zeer divers van oud Engels spul, tot oud en nieuw Japans, Duits, Italiaans etc.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat mijn situatie daarin leidend is maar toch.