A
Anoniempje177
Guest
- Onderwerp starter
- #176
Ok, even wat uitleg, ook al gaat het off topuc:En fietsers, en voetgangers. Vooral kinderen. En al dat andere geneuzel wat zig tegenwordig op de weg begeeft.....
In het "net-onafhankelijk-systeem" zouden geen van deze categorieën zich óp de weg kunnen begeven, wegen zouden overal omheind zijn, met oversteekplaatsen die ofwel de weg, ofwel de oversteekplaats volledig afsluiten. Dit is een systeem waar al decennia lang over gedacht werd.
Technisch perfect mogelijk. Maar buiten het feit dat de wegen en omgeving op een soort gevangenis gaan lijken, is het een immense infrastructuur, die door zijn complexheid gewoon onmetelijk duur zou worden in aanmaak, laat staan dat deze werken op een jaar tijd uitgevoerd zouden kunnen worden. Als je al ziet dat de Oosterweelverbinding in Antwerpen al ruim 20 jaar planning nodig had, en ook nog eens ruim 10 jaar werk gaat vergen ...
Komen er nog de kleine straatjes in afgelegen gebieden en stadskernen bij ... yep, quasi onmogelijk dus.
Tenzij, je met gemengd systeem werkt. Daar autonoom rijden, daar niet. Maar dat komt niet goed. Want ze weten nu al dat een autonoom rijdend voertuig gevaarlijker is dan een voertuig die bestuurd wordt door een ALERTE chauffeur. Let wel, vergeleken met een ALERTE chauffeur. En als autonoom rijden de overhand zou krijgen, gaan veel chauffeurs gewoon niet meer kúnnen rijden wanneer dat plots tóch nodig lijkt.
Het is niet voor niets dat men ook in de vliegwereld tegenwoordig weer meer en meer verplicht manueel moet landen en opstijgen.
Géén eigen vervoer zou nog het veiligste zijn ... maar wie wil terug naar die tijd? Niemand ... en ik geef eerlijk toe, ik ook niet. Maar dat zou echt het veiligste zijn.