Gillen moet zo'n dingRijdt er ook eentje vaak bij de MAC Zandvoort.
Eerst als excuus dat de Suzuki GSX-R momenteel bij de garage stond.
Maar zag hem keer op keer, jaar na jaar voorbij komen terwijl ik op de baanpost stond.
Blijkbaar beviel het toch.
Leg uit zou ik zeggen. Want ik zie niet in hoe hetzelfde motorblok andere emissies kan hebben afhankelijk van de eindaandrijving.
Je zou er een dikke lompe racer van kunnen maken.Gillen moet zo'n ding
Emissie wordt van het voertuig bekeken, niet van het motorblok. Dus aandrijflijn telt mee.Leg uit zou ik zeggen. Want ik zie niet in hoe hetzelfde motorblok andere emissies kan hebben afhankelijk van de eindaandrijving.
Ik sleep er even een auto bij. In de jaren 90 was er de Suzuki Swift. Er was ook een Subaru Justy, wat feitelijk een Swift was maar dan met vierwielaandrijving. Met hetzelfde motorblok was het verbruik van die Subaru hoger, want zwaarder en meer energieverlies door de aandrijving. Meer verbruik --> meer uitstoot.Leg uit zou ik zeggen. Want ik zie niet in hoe hetzelfde motorblok andere emissies kan hebben afhankelijk van de eindaandrijving.
Helder. Ik dacht even dat we het echt over het motorblok hadden namelijk. Daarom snapte ik hem niet.Emissie wordt van het voertuig bekeken, niet van het motorblok. Dus aandrijflijn telt mee.
Naar ik begrijp is het door gebrekkige smering en roestvorming, ook doordat het water/vocht er niet uit kan.Waarom gaan ze dan zo snel kapot?
Inderdaad, breng maar eens een GSX oid met 80K op de klok op de markt, dan mag het voor de rest al een hele nette zijn wil je nog 1000 beuren.Mooie is wel, een gemiddelde japanner van 20 jaar oud heeft meestal nog geen 50.000km gelopen. En hier maken we ons enorm zorgen over meer kosten bij 80.000km.
Heb in een filmpje gehoord dat het door de grotere hoek die het cardan maakt bij een gs en de extra pk’s doet er ook geen goed aanNaar ik begrijp is het door gebrekkige smering en roestvorming, ook doordat het water/vocht er niet uit kan.
Daarnaast alles tot op de milligram afgewogen/geschrapt en dus een in zijn geheel niet al te best ontwerp?
Hoezo ?Tja, built to last is niet sexy hè. Lekker licht bouwen, lager onafgeveerd.. reageert directer. Denk dat mensen 20 jaar geleden ook rustiger reden?
Ik heb in 7 jaar 74.000 km gereden met m’n toenmalige GSXR1000 (nieuw gekocht)Mooie is wel, een gemiddelde japanner van 20 jaar oud heeft meestal nog geen 50.000km gelopen. En hier maken we ons enorm zorgen over meer kosten bij 80.000km.
Er staat nog geen 50k op de klok, hoeveel hij daadwerkelijk gereden heeft is vaak niet duidelijk.Mooie is wel, een gemiddelde japanner van 20 jaar oud heeft meestal nog geen 50.000km gelopen. En hier maken we ons enorm zorgen over meer kosten bij 80.000km.
Dat ben ik er 2 x goedkoop vanaf gekomen, de laatste keer in 2018.... binnen de pan club werd dat gedaan voor 400 euro incl nieuwe thermostaat, koelmedium en olie met filter.Bij een Honda Pan European moet bij 100.000km de distributieriem worden gecontroleerd en bij 150.000km vervangen. Die riem zelf kost bijna niets maar het is een paar uur werk, zodat bijna altijd het advies is om tijdens de controle van 100.000km meteen de riem te vervangen. Ik heb de rekeningen nog digitaal, in 2005 was dat 81 euro voor de riem met in totaal 9,5 uur werk. Een normale beurt was 2-2,5 uur werk. Uurtarief in de werkplaats was toen 55 euro, dus alleen toen al kostte die vervanging van die riem 467 euro, dat is met inflatie nu al 680 euro.
Dus ja, bij Honda had je dat soort verhalen ook, maar je hoorde er niemand over.
Smering voert de dealer uit, want volgens mij krijg je geen nieuwe cardan als je zelf sleutelt.Naar ik begrijp is het door gebrekkige smering en roestvorming, ook doordat het water/vocht er niet uit kan.
Daarnaast alles tot op de milligram afgewogen/geschrapt en dus een in zijn geheel niet al te best ontwerp?
Statisch gezien niet. En dynamisch hangt er maar net vanaf hoeveel km iemand per jaar aflegt. Dus eigenlijk niet helemaal eerlijk. Stel je hebt die Justy en je zet er elk jaar maar 5.000km bij op en je buurman zet jaarlijks 10.000 km weg met z'n Swift - ben jij uiteindelijk toch de gebeten hond?!Ik sleep er even een auto bij. In de jaren 90 was er de Suzuki Swift. Er was ook een Subaru Justy, wat feitelijk een Swift was maar dan met vierwielaandrijving. Met hetzelfde motorblok was het verbruik van die Subaru hoger, want zwaarder en meer energieverlies door de aandrijving. Meer verbruik --> meer uitstoot.
Zo werkt dat ook bij een motorfiets, zij het dat de verschillen wat kleiner zijn.
Afschrijving of niet heb tijdje met de Xt1200 rondgetokkeld daar blijft de cardan gewoon heel er hoeft maar 0.2 ltr in de cardanklok af en toe.
Ben niet merkengeil al vaker gezegd maar bmw maakt het motorrijden een beetje voor de elite.
Wie heeft er nu een motor staan van €30.000?
Echte liefhebbers of rijke stinkerds die moeten laten zien hoe breed hun gs wel niet is met volledige kofferset.
Eerder waren dat de mannetjes met een zeer nette harley zonder skulls.
Maar wel stoer harley jasje of op z.n minst een donkere bril.
Ach ik lul ook maar wat na 3ltr bier.
De steam brew van lidl bevalt me dan ook weer wel.
Trusten ik denk niet dat ik de rest van m.n leven ooit meer bmw rijd.
Toch was het leuk met de xchallenge.
De andere 8 bmw,s heb ik weinig leuke herrinneringen aan over gehouden.
De ergste waren dat je niet welkom was bij van Harten op de Bergstraat.
De leukste dat je wel welkom was bij Jan Gol met biertje erbij.
En dat vindt je dus bijna nergens meer.
En ja tuurlijk krijg je fantastisch bakje espresso bij van Harten tegenwoordig achter de Ikea.
Maar die reken je gewoon af bij je cardan en dan is het een dure espresso kan ik je verzekeren.
Je hoeft geen BMW te kopen he...Afschrijving of niet heb tijdje met de Xt1200 rondgetokkeld daar blijft de cardan gewoon heel er hoeft maar 0.2 ltr in de cardanklok af en toe.
Ben niet metkengeil al vaker gezegd maar bmw maakt het motorrijden een beetje voor de elite.
Wie heeft er nu een motor staan van €30.000?
Echte liefhebbers of rijke stinkerds die moeten laten zien hoe breed hun gs wel niet is met volledige kofferset.
Eerder waren dat de mannetjes met een zeer nette harley zonder skulls.
Maar wel stoer harley jasje of op z.n minst een donkere bril.
Ach ik lul ook maar wat na 3ltr bier.
De steam brew van lidl bevalt me dan ook weer wel.
Trusten ik denk niet dat ik de rest van m.n leven ooit meer bmw rijd.
Toch was het leuk met de xchallenge.
De andere 8 bmw,s heb ik weinig leuke herrinneringen aan over gehouden.
De ergste waren dat je niet welkom was bij van Harten op de Bergstraat.
De leukste dat je wel welkom was bij Jan Gol met biertje erbij.
En dat vindt je dus bijna nergens meer.
En ja tuurlijk krijg je fantastisch bakje espresso bij van Harten tegenwoordig achter de Ikea.
Maar die reken je gewoon af bij je cardan en dan is het een dure espresso kan ik je verzekeren.
Vergeten we voor het gemak even de Harleys en Honda Goldwings? En laatst kwam hier ook nog ergens een motor voorbij die je kon configureren tot ver over de 30.000 euro. Dus er zijn genoeg motoren van 30,000 euro of meer te koop. Alleen zjn er altijd meer goedkopere motoren. Net als met auto’s.Wie heeft er nu een motor staan van €30.000?
Bij de 1300 "krijg" je niks.Smering voert de dealer uit, want volgens mij krijg je geen nieuwe cardan als je zelf sleutelt.
Vocht probleem...is een update geweest en dus aangepakt.