Beetje overtrokken posting en gezien je emoticons zou ik zeggen ben je jaloers...
Nope.. Ik ben blij met het materiaal wat ik heb, en daar hoort BMW tegenwoordig gelukkig niet meer toe..
En dat je in duitsland naar de dealer MOET heeft te maken met hun zeg maar APK systeem.
Nope. Eén en ander heeft niets met elkaar te maken.
Je krijgt in dit geval van het KBA gewoon een bericht dat je moét gaan naar de dealer, anders maken ze er een WOK melding van (om het op zijn Nederlands te zeggen). Ook al meegemaakt met hetzelfde bejubelde merk overigens...
Duitsers zijn wél een stuk consequenter met hun periodieke keuringen, dat ben ik wél met je eens.
Bijna alle merken hebben wel eens recalls, en als je dat ziet als dat kopers testpiloten zijn snap je heel weinig van hoe een motorfiets in elkaar wordt gezet...iets met toeleveranciers en zo
Maar frot een toeleverancier zomaar wat in elkaar en bied het aan bij die pofbroeken? Of krijgt een toeleverancier (uiteindelijk, na uiteraard de goedkoopste te zijn die het kan produceren) een opdracht om iets te maken, naar specificaties van BMW? En doet BMW dan niet aan kwaliteitscontroles en steekproeven zoals ieder ander merk dat wél doet?.. Als ze net zoveel aan dat soort controles doen als hun concurrenten, dan zou het wel goed moeten zitten. Maar het ontwerp en de uiteindelijke toestemming om namens BMW wat te mogen produceren, komt enkel na goedkeuring uit D.
maar wellicht gaat dat boven je pet.
Dát zal het zijn..
De software aanpassing doet niets anders dat wanneer je een stevige sprong maakt met de GS waarbij de wielen volledig van de grond komen, je geen volgas meer geeft. Het is dus in feite eigenlijk een software aanpassing die voorkomt dat beginners in het veld stevige klappen maken op de ingaande as wanneer je met volgas weer neerkomt.
je weet het niet zeker, en je kent de motor niet.
Eigenlijk roep je dus maar wat....
In dit geval zou ik liever vragen stellen, werd je wat wijzer.
Een R1250GS heeft een quickshifter.
En nee niet als die van een trotoir afrijdt maar zoals ik eerder antwoorde, als de GS een sprong maakt kan....
heeft een RT ook al een quickshifter dan? Ook dié zijn betroffen en niet alleen de GS..
Zoals ik al aangaf, dat is wél het hobbeltje wat een GS/RT rijder neemt, het trottoir.. Met een GS/RT offroad, volgas én beide wielen los, zie ik net zoveel voorbij komen als Dolly Parton die naast mij staat te zeiken op het herentoilet..
Verder moét je wel af en toe volgas geven bij offroad, iets met de motor sturen in de lucht (bij sprongen).
En je opmerking met 25 + mag je ook 40+ van maken en kent in die jaren een enorme curve van verbeteringen, aanpassingen aan techniek en materiaal.
En belangrijker, een giga aftersale organisatie incl dealernet en service....en die laatste is de reden dat veel BMW rijders bij het merk blijven.
Nog triester, 40 jr ervaring... en praat aub niet over de aftersale en service, mijn ervaringen zijn toch echt anders...
Maar het is toch hetzelfde merk die over (pak hem beet) 1 maand (31/12) weer 100en GS op naam zet, om dé best verkopende partij te zijn in NL? en dat al voor meer dan 10 jr.. En vervolgens de dingen dan door de strot duwt door dezelfde giga organisatie bij hetzelfde dealernet?
Kortom, ik ben geen fanboy (meer) van het merk.
Heb div. andere merken eveneens thuis staan, en ja daar heb je af en toe ook wel een recall voor, maar zo bont als die Duitsers het maken de laatste tijd - en dat bij 1 model - zie ik niet vaak.
just my 2 cents...