Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klepzitting ziet er prima uitHoe ziet je klepzitting eruit.?
Normal gesproken kan het met slijpen vanaf komen, maar als die kuiltjes te diep zijn niet ik idd nieuwe monteren. Hoop het nietNieuwe klep monteren, je afsluiting zou normaal net op die plaats moeten zijn.
De kuiltjes zijn te diep, zo afgaande op de foto.Normal gesproken kan het met slijpen vanaf komen, maar als die kuiltjes te diep zijn niet ik idd nieuwe monteren. Hoop het niet
Heb ik naderhand gedaan. Er zitten nog steeds putjes inEerst maar eens met pasta inslijpen.. dan zie je wat je doen moet
Ik gebruik een kolomboor en een messenslijper. Opzicht meer een kwestie van tijd dan moeite. Helaas kosten mijn kleppen 85 per stuk . Klote allemaalDe kuiltjes zijn te diep, zo afgaande op de foto.
Een afsluitvlak van een klep moet een ring afsluiting zijn, een dunne ring rondom, je zal zoveel moeten slijpen dat je arm lam is en de klep niet meer goed is.
Voor 35euro ofzo heb je een nieuwe .
Dat gaat zelfs goed tot dat de klep door de zitting schiet.Misschien is het handig dat je even gaat bellen met een revisiebedrijf. Deze bedrijven hebben een kleppenslijpmachine en daarmee heb je hem in 30 seconden weer helemaal super. Kan nooit veel kosten als je uitlegt dat het geen goedkoop klepje is.
Goed punt. Ik lees in de wph ook niks over een minimale dikte van de rand zodat ik dat naderhand kan na meten. Dat is waar ik nu dus mee zit:Dat gaat zelfs goed tot dat de klep door de zitting schiet.
Je kan er niet teveel afhalen, op enig moment moet de steel ingekort worden. De vorm van de klep zelf is ook zo dat die optimaal gekozen is om warmte af te voeren en te absorberen. Als de rand mesdun wordt is het gauw gebeurd met kleppie
Ik vind hem er zo op de foto's nu best prima uit zien, maar een foto kan verraderlijk zijn. Ik zou hem controleren op lekken (stevig dichtdrukken met een duim en dan een dunne vloeistof - bijvoorbeeld wat benzine - in het bijbehorende kanaal gieten. Als hij niet lekt (verbarndingskamer-kant blijft vijf seconden of meer droog) dan zou ik hem gewoon monteren. Qua klepstelling: er is een paar honderdste mm materiaal weg. Het zou me verbazen als je nu al buiten de stelrange gekomen bent. Zoveel materiaal haal je niet weg bij het klepslijpen.Goed punt. Ik lees in de wph ook niks over een minimale dikte van de rand zodat ik dat naderhand kan na meten. Dat is waar ik nu dus mee zit:
Ik ben gewoon doorgegaan met slijpen want heb toch niets te verliezen. Hij ziet er goed uit en ook na het leppen is er nog ruimte aan weerszijden van de ring. Hij zit nu iets dieper in de zitting, wat betekend dat ik de kleppen iets anders moet stellen. Hoeveel? Geen idee.
Hij steekt wel ongeveer evenveel uit als de inlaatkleppen wat de indruk wekt dat het wel meevalt.
Wat vinden jullie???
Okee, dan worden de termen in het topic ook duidelijkLeppen - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Dit bedoelt ts (denk ik).
Da's dus een handeling waarbij de klep juist niet meer in de kop zit???Ik was al begonnen met slijpen, maar wil niet te veel materiaal verwijderen.
Wat dus leppen isEerst maar eens met pasta inslijpen.. dan zie je wat je doen moet
Waarbij ik zelf vermoed dat TS terzake zeer deskundig is en over apparatuur beschikt alleen voorzichtig is met de uitvoeringMisschien is het handig dat je even gaat bellen met een revisiebedrijf.
Is het er één??? Of gewoon een conventioneel kleppie?Titanium klep?
Is het er één??? Of gewoon een conventioneel kleppie?
Da's dus een handeling waarbij de klep juist niet meer in de kop zit???
Ja het wegslijpen van die putjes deed ik met een kolomboor en een messenslijper/dremel. Dat had ik al staan. Setje voor het leppen kost 15 euro, dat doe je wel terwijl de klep in de kop zit. Ik ben niet deskundig. Het is de eerste keer dat ik dit doe. Überhaupt de eerste keer dat ik dit blok open heb.Waarbij ik zelf vermoed dat TS terzake zeer deskundig is en over apparatuur beschikt alleen voorzichtig is met de uitvoering
Goeie. Die manier van controleren staat ook zo in mijn wph. Ze lekken momenteel niet. Ik ben ook direct gestopt met slijpen zodra ik die putjes zag verdwijnen. Hij zag er eerst zo uit:Ik vind hem er zo op de foto's nu best prima uit zien, maar een foto kan verraderlijk zijn. Ik zou hem controleren op lekken (stevig dichtdrukken met een duim en dan een dunne vloeistof - bijvoorbeeld wat benzine - in het bijbehorende kanaal gieten. Als hij niet lekt (verbarndingskamer-kant blijft vijf seconden of meer droog) dan zou ik hem gewoon monteren. Qua klepstelling: er is een paar honderdste mm materiaal weg. Het zou me verbazen als je nu al buiten de stelrange gekomen bent. Zoveel materiaal haal je niet weg bij het klepslijpen.